חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב אפליקציות לאייפון - חוויה ממרתפי העיצוב של אפל

מאת: אבנר שקדממשק משתמש15/10/20128353 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שבוע שעבר, במסגרת עבודתי כמעצב אפליקציות לאייפון, יצא לי לעצב דף נחיתה אינטרנטי עבור אפליקציית אייפון חדשה. הכל הלך כמו שצריך ולאחר שסיימתי לעצב מספר סקיצות, הלקוח (חברת הייטק בתחום הענן) הראה שביעות רצון מהתוצאה. מאוחר יותר גיליתי שעברתי על אחד מחוקי הפרסום הידועים לשמצה של אפל. שילבנו בעיצוב אייפון ואייפד שמציגים את האפליקציה בצורה אטרקטיבית, אבל מה, מכשיר האייפון היה קדמי יותר מהאייפד ומעט הסתיר אותו. מיד רצתי ופתחתי את הוראות הפרסום של אפל לגבי אפליקציות. למי שלא מכיר, מדובר על קובץ PDFארוך ומייגע ובו, כמיטב המסורת של אפל, הוראות מדוייקות של איך הם רוצים שתפרסמו את האפליקציות שפיתחתם. הכוונות שלהם הם די טובות בסך הכל. אפל מנסים לוודא שאף מעצב חסר ידע, זב חותם, שלא נושם ונושף את רוח מוצרי אפל יצור עיצוב שחורג מרוח החברה ולמעשה יקלקל את המותג המוקפד ביותר בעולם. הם לא רוצים שמעצב קטן יהרוס להם את מה שהם בנו בהקפדה של מורה ללשון במשך למעלה מ-30 שנה. כמובן שנסיון לשלוט בעיצוב האפליקציות והפרסום שלהם עוזר לשמור על הומגניות ואיכות, אך בו זמנית גם עוצר חדשנות עיצובית ורעיונית (אם אפשר להביע את דעתי הכנה), אבל נושא זה כבר מקור לדיון נרחב ואחר לגמרי.

ובכן, תוך כדי דפדוף במסמך גיליתי חוקים הגיוניים שמבטיחים שוליים רחבים מסביב לגרפיקה, שימוש בגודל יחסי של המוצרים ותמונות רבות שמדגימות מה כן צריך לעשות, ואילו רעיונות רעים ונוראיים אסור בתכלית האיסור. מדובר על כללים ארוכים לאיך לשים את הכפתור שאומר שהאפליקציה זמינה להורדה באייטיונס, מה גודלו, גוונו וכו'. כן, מסתבר שעיצוב אפליקציות לאייפון זה כבר לא אותו תחום נאיבי שהכרנו.

המשכתי לקרוא בהוראות הפרסום הארוכות להדהים של אפל וגיליתי בתדהמה שאפל מחייבת את מפתחי האפליקציה שתמיד תופיע השעה המדוייקת 9:41 בשעון האייפון שתמיד מופיע בקטן בבר העליון בכל מכשיר iOS. לא משנה כמה חשבתי על הנושא לא הצלחתי להגיע למסקנה חותכת מדוע אפל מעוניינים לכל מכשירי האייפון בעולם יפרסמו את השעה 9:41. יכול להיות שהם לא רוצים את התדמית המפוקפקת והאלטרנטיבית של השעות הקטנות של הלילה ומעוניינים להציג רק שעה מוקדמת בבוקר שאנשים חרוצים כמונו נמצאים בשיא היעילות. לדעתי אפל חוצה את הגבולות ומתגלה כסוג של שלטון עריץ שמעוניין להשפיע על כל מיני החלטות ומקומות שלא חשבנו שקשורים לעולם הבידור מוצרי אלקטרוניקה.

גם אחרי שקראתי את הסיבה שאתר חדשנות ידוע כתב בהערצה לירידה לפרטים של אפל, עדיין נשארתי עם טעם מעט מר בפה לגבי העידן בו אנו חיים, בהם חברות מנסות לגרום למליארדי אנשים לפנטז על מכשיר שלפני חמש דקות לא היה בו שום צורך, והכל עבור בצע כסף. חברות תמיד רצו למכור אבל אני מיואש מהיצר הגובר על הצרכנים לקנות ולקנות עוד דברים שלא יהפכו את החיים שלהם לטובים יותר.

מסקנה, כאשר אתם עומדים בפני עיצובאפליקציות לאייפון, או אפילו עיצוב אתר או פרסום של אפליקציה אייפונית,תמיד תקראו טוב טוב את ההוראות של אפל. אלו לא המלצות אלא חוקים מדוייקיםשאתם ממש לא רוצים לעבור עליהם. אחרת תוכלו למצוא את עצמכם נתבעים על ידיסוללת עורכי דין ממולחים, הלבושים בחליפות לבנות פלסטיות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.shkedim.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר שקד

מאת: אבנר שקדממשק משתמש18/10/128443 צפיות
מהם השלבים של עיצוב ממשק משתמש? כיצד ניתן לפרק את התהליך לחלקים נפרדים ומאורגנים? מאמר זה ינסה לעבור איתכם על כל תהליך העיצוב, ויסביר מדוע חשוב להפריד בין תכנון הממשק לבין העיצוב החזותי.

מאמרים נוספים בנושא ממשק משתמש

מאת: רועי כץממשק משתמש08/09/162514 צפיות
חברת בניית אתרים מפתחת מאתרים לילדים שאוהבים את האינטרנט, ומעצבים את האתר בהתאם לנושא האהוב עליהם. ילדים מבקשים כיום שליטה מלאה על עיצוב האתרים שלהם, ונחשבים כמומחים בשימוש בכלי עיצוב אתרים רבים.

מאת: אוהד ז.ממשק משתמש25/08/132411 צפיות
כל עסק יודע שהוא צריך מערכת ניהול לידים שמאפשרת לו איסוף של הפניות אשר מתקבלות מלקוחות פוטנציאלים המגיעים מערוצי הפרסום השונים של העסק או הארגון. מערכת ניהול לידים היא פלטפורמה מתקדמת וידידותית לניהול של לידים, ובעלת טכנולוגיה מיוחדת מאוד שמאפשרת לעסק טיפול יעיל ונוח בניתוח הלקוחות הפוטנציאליים שלו.

מאת: אוהד ז.ממשק משתמש25/08/131855 צפיות
מערכת ניהול לידים עוזרת למנהלי חברות ולצוותים שלהם, לעבוד באופן רציף, יעיל ומקצועי. המערכת לא דורשת התחברות לחומרה או לשרת, והיא ניתנת להתקנה מהירה. למערכת זו ניתן להגיע מכל מחשב, ומכל מקום. העצמאות אשר מערכת ניהול לידים מאפשרת לעסק, מקנה לו יכולות גבוהות של ביצוע מכירות ושיווק. בנוסף המערכת מאד נוחה להפעלה, ולא צריך להיות מומחים גדולים במחשבים, כדי להתנהל בה באופן מקצועי.

מאת: אוהד ז.ממשק משתמש25/08/131877 צפיות
יתרונה המרכזי של מערכת ניהול לידים הוא שמערכת כזו מאפשרת לכם לעקוב אחר תנועתו של הלקוח בתוך האתר שלכם עד שהוא מגיע לדף של הליד. לדוגמא, אם מדובר באתר של מכללה כלשהיא, ייתכן שהסטודנט לעתיד הגיע קודם כל דרך מנוע חיפוש לאתר הראשי של המכללה, לאחר מכן הוא הסתכל בסילבוס של המסלול אשר מעניין אותו, ורק אחרי כן הוא לחץ על דף יצירת הקשר, ושלח הודעת אימייל דרך המערכת הפנימית של האתר.

מאת: tkidumממשק משתמש31/07/132096 צפיות
שלום חברים יקרים,אני ייתן לכם כאן במאמר זה מספר לא קטן של שירותים המדברים על המסגרת שמדברת על מחשוב לעסקים,אתם בעצם תוכלו לתת את השירותי המחשוב הללו במספר אופציות שהם חשובות ,הכול בשביל הצרכים הרלוונטיות של הארגון שלך בלבד,מספר אחד דווקא מדבר על שירותי מחשוב שיבואו אליכם כתוכנה בלבד,השירות הולך להגיע אליכם אך ורק מחלק של שירות שהוא מועדף בלבד וגם כמובן מקצועי ביותר ,השירות עצמו יסופק אח ורק לך הלקוח שזה יתבטא פשוט מאוד כהתחברות שהיא פשוטה מאוד לאתרי האינטרנט של ספקי השירותים שלך בלבד,זה כמובן י

מאת: tkidumממשק משתמש21/07/138146 צפיות
ניתן לראות כי במהלך העשורים האחרונים רוב המשרדים עברו לשימוש במחשבים. הרי כיום אין משרד ללא מחשב וללא אינטרנט. למרות ההתקדמות הטכנולוגית לשימוש במחשבים ולשמירה של כל החומר המשרדי בדיסק און קי ולא בקלסר, ישנו שינוי נוסף. חברות רבות התחילו בשמירה ובגיבוי של כל החומר המשרדי בדיסקים, בתיקיות שונות במחשב ומספר של דיסק און קי. אבל, גיבוי זה אינו מספיק. לכן בעלי עסקים רבים החלו בחיפוש אחר שיטות נוספות ועדכניות לשמירה ולגיבוי של החומר המשרדי. כתשובה לשאלתם, צצה התפתחות חדשה בטכנולוגיה: שירותי ענן.

מאת: דניאל seoממשק משתמש16/06/131989 צפיות
תמיד מגיעים לתאריך שמח הזה בחודש שבו אנחנו מקבלים תלוש שכר ויחד איתו את המשכורת המיוחלת שאנחנו מצפים כל כך. איזה ציפייה יש לנו מהיום הזה? מדהים. אך מי אלו האנשים שמטפלים לנו במשכורות. בדרך כלל, בעיקר בארגונים גדולים, אלו חשבי שכר שאמונים על נושא המשכורות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica