חפש מאמרים:
שלום אורח
01.06.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב ממשק משתמש – חשיבות השימוש ב-wireframe

מאת: אבנר שקדממשק משתמש18/10/20127685 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר עומדים בפני עיצוב ממשק משתמש מורכב כגון אפליקציה מבוססת ווב או אפליקציית מובייל, מאוד כדאי להפריד את שלב התכנון שכולל המיקומים של הממשק, הניווט והתוכן (עושים לאחר שיודעים בדיוק מה הפיצ'רים שקיימים באפליקציה) לתכנן את המסך הרבה לפני שמתחילים לחשוב על מראה האפליקציה.

דחיית שאלת היופי לאחר סיום שאלת ה"מה יופיע" הוא עקרון הכרחי מהסיבה שכל אחת מהשאלות היא מורכבת מאין כמוה, ומושפעת מהמון החלטות. במאמר זה אנסה למנות את רוב המניעים שכוללים בכל שלב.

שלב ה- wireframes שתפקידו לתכנן את המסך כולו שכולל את התוכן ואת הממשק משתמש
Wireframe הוא שרטוט אפרורי וחסר עיצוב שלמעשה מראה בצורה גרפית יחסית מה מופיע במסך כלשהו. כאשר יש לנו שרטוט כזה לכל דף באתר או אפליקציה, ניתן לעבור לשלב העיצוב. ה-wireframe מתאר את האלמנטים המופיעים במסך, המלצה לגבי מיקומם, כמה הם יבלטו, דרך הניווט ואיפה ובאיזה גודל יופיע התוכן. חשוב לא להתפתות ולהתחיל לעצב את ה-wireframe עם צבעים, פונטים, תמונות וכו'. דבר זה רק יסיח את הדעת מהשאלות החשובות שיש לדון קודם כל בהם, יקשור את ידיו של המעצב ויקבע את דעתם של האנשים האחרים. הדברים שיש להתחשב בהם כאשר יוצרים wireframe הוא הפונקציונליות של המערכת (מה אפשר לעשות באפליקציה), מה הדרך בה היוזר יוכל לנווט התוך התוכנה, שיקולים שקשורים למנועי חיפוש, תוכן לא סופי וכמה מקום אנו מקצים לו, מה מטרות האפליקציה ועל אילו כפתורים אנו מאוד רוצים שהיוזרים ילחצו (call 2 action שיגרמו למשתמש ללחוץ ולפרנס בסופו של דבר את יוצר התוכנה). חשוב גם לבדוק על אילו כפתורים היוזרים הולכים ללחוץ יותר ואילו מהפיצ'רים הם זניחים. אך הדבר הקריטי ביותר ששרטוט מסך נותן, הוא מעין רשימת מכולת קלה לעיכול של מה הולך להופיע בכל מסך. לעיתים כבר בשלב הזה, על מנת לבדוק את חווית המשתמש, ניתן להפוך את ה-wireframes הסטטיים ל-prototype באמצעות הפיכת הכפתורים לפעילים וחיבור ה-wireframes השונים באמצעות לחיצות. לעיתים קרובות זה יאפשר לגלות בעיות של חווית משתמש וסרבול שאפשר למנוע.

שלב העיצוב הויזואלי של ממשק משתמש והמסך כולו
לאחר השלמת ה-wireframes של כל המסכים, אפשר סוף סוף להפסיק להתאפק ולהתחיל לדבר על דברים כמו מראה האפליקציה, ההרגשה שאנחנו רוצים שהאפליקציה תעביר, מי הם המשתמשים שישתמשו באפליקציה. עדיין, בתהליך של עיצוב ממשק משתמש, המעצב יוכל לשחק עם הגדלים והבולטות של הכפתורים, להציע הצעות ורעיונות חדשים לגבי הניווט, סדר הדברים וכו' ובאופן כללי להפוך את חווית הממשק משתמש למהנה וכיפית לשימוש. מה שישפיע על זה זה המראה והפידבקים שהיוזר יקבל כשהוא ישתמש בתוכנה. כאשר הוא ירגיש שהאפליקציה מנסה לעזור לו (ולא ללכת כנגדו), ומתנהגת בצורה אנושית וקלילה, הוא יהנה ויאהב אותה. לעיתים, כאשר מדובר על עיצוב ממשק משתמש פשוט, (לדוגמא אתר תדמיתי בן 4 דפים) ניתן לאחד את שני השלבים ולעשות אותם במקביל. כלומר תכנון הדף ועיצובו במקביל. הדבר כמובן דורש נסיון רב של המעצב, אך במידה והוא יודע מה הוא עושה, נחסך זמן וסרבול מיותר.לסיכום, אם אתם עומדים לפנות לחברת עיצוב ממשק משתמש או מעצב עצמאי, אני מאוד ממליץ לשבת קודם כל וליצור קובץ דיגיטלי כגון powerpoint כאשר כל סלייד מייצג מסך ובו כל התוכן (לא חייב להיות האמיתי) והממשק. ישנם גם תוכנות יעודיות לנושא, חלקן אונליין (אני מעדיף) וחלקן תוכנות שצריך להוריד. רובם עולות כסף אך לעיתים יש אפליקציות עם חבילות חינמיות. בכל מקרה בצורה כזאת תוכלו להעביר את המידע בצורה הברורה והמסודרת ביותרל שלב להעיצוב המעצב ידע בדיוק את מה הוא צריך לעצב, הוא יוכל להציע הצעות לשיפור וכן הוא יוכל לעשות העתק-הדבק לתוכן ולהתרכז במה שהוא יודע שמעצב ממשק משתמש יודע לעשות הכי טוב, עיצוב גרפי וחווית משתמש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.shkedim.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר שקד

מאת: אבנר שקדממשק משתמש15/10/127518 צפיות
מאמר הנותן הצצה לחווית עיצוב אפליקציות לאייפון ומספר קצת על משמעות השעה 9:41 עבור חברת אפל.

מאמרים נוספים בנושא ממשק משתמש

מאת: רועי כץממשק משתמש08/09/161741 צפיות
חברת בניית אתרים מפתחת מאתרים לילדים שאוהבים את האינטרנט, ומעצבים את האתר בהתאם לנושא האהוב עליהם. ילדים מבקשים כיום שליטה מלאה על עיצוב האתרים שלהם, ונחשבים כמומחים בשימוש בכלי עיצוב אתרים רבים.

מאת: אוהד ז.ממשק משתמש25/08/131605 צפיות
כל עסק יודע שהוא צריך מערכת ניהול לידים שמאפשרת לו איסוף של הפניות אשר מתקבלות מלקוחות פוטנציאלים המגיעים מערוצי הפרסום השונים של העסק או הארגון. מערכת ניהול לידים היא פלטפורמה מתקדמת וידידותית לניהול של לידים, ובעלת טכנולוגיה מיוחדת מאוד שמאפשרת לעסק טיפול יעיל ונוח בניתוח הלקוחות הפוטנציאליים שלו.

מאת: אוהד ז.ממשק משתמש25/08/131077 צפיות
מערכת ניהול לידים עוזרת למנהלי חברות ולצוותים שלהם, לעבוד באופן רציף, יעיל ומקצועי. המערכת לא דורשת התחברות לחומרה או לשרת, והיא ניתנת להתקנה מהירה. למערכת זו ניתן להגיע מכל מחשב, ומכל מקום. העצמאות אשר מערכת ניהול לידים מאפשרת לעסק, מקנה לו יכולות גבוהות של ביצוע מכירות ושיווק. בנוסף המערכת מאד נוחה להפעלה, ולא צריך להיות מומחים גדולים במחשבים, כדי להתנהל בה באופן מקצועי.

מאת: אוהד ז.ממשק משתמש25/08/131096 צפיות
יתרונה המרכזי של מערכת ניהול לידים הוא שמערכת כזו מאפשרת לכם לעקוב אחר תנועתו של הלקוח בתוך האתר שלכם עד שהוא מגיע לדף של הליד. לדוגמא, אם מדובר באתר של מכללה כלשהיא, ייתכן שהסטודנט לעתיד הגיע קודם כל דרך מנוע חיפוש לאתר הראשי של המכללה, לאחר מכן הוא הסתכל בסילבוס של המסלול אשר מעניין אותו, ורק אחרי כן הוא לחץ על דף יצירת הקשר, ושלח הודעת אימייל דרך המערכת הפנימית של האתר.

מאת: tkidumממשק משתמש31/07/131262 צפיות
שלום חברים יקרים,אני ייתן לכם כאן במאמר זה מספר לא קטן של שירותים המדברים על המסגרת שמדברת על מחשוב לעסקים,אתם בעצם תוכלו לתת את השירותי המחשוב הללו במספר אופציות שהם חשובות ,הכול בשביל הצרכים הרלוונטיות של הארגון שלך בלבד,מספר אחד דווקא מדבר על שירותי מחשוב שיבואו אליכם כתוכנה בלבד,השירות הולך להגיע אליכם אך ורק מחלק של שירות שהוא מועדף בלבד וגם כמובן מקצועי ביותר ,השירות עצמו יסופק אח ורק לך הלקוח שזה יתבטא פשוט מאוד כהתחברות שהיא פשוטה מאוד לאתרי האינטרנט של ספקי השירותים שלך בלבד,זה כמובן י

מאת: tkidumממשק משתמש21/07/137366 צפיות
ניתן לראות כי במהלך העשורים האחרונים רוב המשרדים עברו לשימוש במחשבים. הרי כיום אין משרד ללא מחשב וללא אינטרנט. למרות ההתקדמות הטכנולוגית לשימוש במחשבים ולשמירה של כל החומר המשרדי בדיסק און קי ולא בקלסר, ישנו שינוי נוסף. חברות רבות התחילו בשמירה ובגיבוי של כל החומר המשרדי בדיסקים, בתיקיות שונות במחשב ומספר של דיסק און קי. אבל, גיבוי זה אינו מספיק. לכן בעלי עסקים רבים החלו בחיפוש אחר שיטות נוספות ועדכניות לשמירה ולגיבוי של החומר המשרדי. כתשובה לשאלתם, צצה התפתחות חדשה בטכנולוגיה: שירותי ענן.

מאת: דניאל seoממשק משתמש16/06/131201 צפיות
תמיד מגיעים לתאריך שמח הזה בחודש שבו אנחנו מקבלים תלוש שכר ויחד איתו את המשכורת המיוחלת שאנחנו מצפים כל כך. איזה ציפייה יש לנו מהיום הזה? מדהים. אך מי אלו האנשים שמטפלים לנו במשכורות. בדרך כלל, בעיקר בארגונים גדולים, אלו חשבי שכר שאמונים על נושא המשכורות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica