חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתנות לילדים – לא רק בימי הולדת

מאת: ניר דותןימי הולדת16/10/2012802 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתנות – רק ביום הולדת?

הסיבות לקניית מתנות לילדים הן רבות ומגוונות וכך גם סוגי המתנות. מרבית המתנות נקנות עבור ימי הולדת אך ישנם עוד אירועים בהם נהוג להעניק מתנה.

·חגים

בחגי ישראל נהוג להעניק מתנה אשר מאפיינת את מנהגי החג. כך לדוגמא, בחנוכה נהוג לתת לילדים דמי חנוכה אשר ברוב המקרים מומרים במתנה. ובפורים נהוג להביא משלוח מנות בצירוף מתנה סמלית. בנצרות, בני המשפחה והקרובים נוהגים להעניק מתנות זה לזה בחג המולד.

·אירוח

כאשר מוזמנים להתארח אצל חברים או בני משפחה, נהוג להגיע עם איזושהי מתנה המהווה מעין מחווה והוקרת תודה. נהוג להביא לילדי המארחים מתנה אישית וקטנה.

·אירוע מעבר

ישנם לא מעט טקסים ושמחות בהם נהוג להביא מתנות, בין אם מדובר בחנוכת בית, ברית מילה, בר מצווה או טקס עלייה לכיתה א'. גם במקרים בהם האירוע אינו עבור הילדים, תמיד יהיה ילד במשפחה שנמצא מחוץ לאור הזרקורים וכדאי לתת לו מתנה סמלית אשר תעניק לו את התחושה כי אינו נשכח.

פרס

ישנה הטקטיקה הידועה שכל הורה מכיר ופועלת על כל ילד וילדה, שיטת התמריץ או התגמול. כאשר מגיע מצב שבו יש צורך לעזור לילד להתמודד עם קשיים או לחילופין, לעודד ולחזק אותו בזכות הישגיו, מתנה היא הדרך האידיאלית לעשות זאת. מתנה המהווה "פרס" אינה אמורה להירכש בסכומי עתק אלא להיות מתנה קטנה אך משמעותית. המתנה תסמל לעד, עבור הילד, זיכרון חיובי של מעשיו.

כיצד לבחור מתנה לילדים

בחירת מתנה תלויה אך ורק בילד או הילדה אשר אמורים לקבל אותה. יהיה זה מיותר לרכוש מתנה שאינה מהווה שום משמעות עבור המקבל. התאמת המתנה נעשית על פי מספר פרמטרים:

· מין – כמובן שהמתנה צריכה להתאים למינו של מקבל המתנה. ישנן מתנות המתאימות לבנות וישנן מתנות המתאימות לבנים. מתנות לבנות תהיינה בדרך כלל בובות ברבי למיניהן, איפור, תכשיטים ואביזרי לבוש שונים. לעומתן, הבנים יעדיפו משחקי מלחמה, בובות גיבורי על, כדורים וחרבות.

· גיל – גיל הוא עניין משמעותי כאשר בוחרים מתנה. ילדים מתפתחים וגדלים בקצב מהיר ובאותו קצב גם טעמם ותחומי העניין שלהם משתנים. חשוב להתאים את המתנה לגילו של הילד, ליכולות הפיזיות וליכולות החשיבה שלו. מתנה שאינו מתאימה לגיל הילד עלולה לגרום לו לתסכול או לחוסר עניין.

· גודל – הגודל במקרה הזה, לא קובע. לא חייבים לבחור מתנה על פי הגודל שלה, ילדים לא בהכרח מתרשמים מנתון זה. חישבו על עצמכם, כמה אהבתם את הגולות, כמה עמלתם בכדי להשיג את הגולה הצבעונית הזעירה וכמה היא הייתה חשובה לכם.

· סיבה – עבור ילדים כל אירוע הוא סיבה למתנה. אך גם כאן כדאי לשים לב ולהתאים את המתנה לאירוע ולתוכנו. מתנות יום הולדת הן מתנות מושקעות יותר, בעלות חשיבות גבוהה יותר וכאלה שלא קונים בכל יום, כמו למשל, אופניים, סקייטבורד או אפילו מכשיר סלולארי לילדים הבוגרים יותר. מתנות הנקנות בכדי להעניק תשומת לב הן מתנות זמינות יותר ויקרות פחות, כדוגמת בובות פרווה קטנות, מחזיקי מפתחות או ספל שתייה אישי ומעוטר.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניר דותן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר דותן

מאת: ניר דותןצרכנות28/10/12978 צפיות
בשנים האחרונות חלה ירידה דרמטית במחירי אמבטיות הג'קוזי בארץ. בעבר הלא רחוק ג'קוזי היה פריט יוקרתי במיוחד שהיה נחלתם של אנשים עשירים מהמעמד הגבוה בלבד. כיום, ניתן למצוא אמבטיות ג'קוזי בטווח רחב מאוד של מחירים, החל מאמבטיות ג'קוזי פשוטות שעלותן אלפי שקלים בודדים ועד לאמבטיות ג'קוזי מפוארות שעלותן כמה עשרות אלפי שקלים.

מאת: ניר דותןצרכנות25/10/12870 צפיות
ג'קוזי הוא בכלל פינוק מהנה שרבים חולמים על רכישתו. אם בעבר, מחירו של הג'קוזי היה גבוה מאוד והרכישה התאפשרה רק לאנשים עמידים בעלי יכולות, הרי שכיום המחירים נמוכים באופן משמעותי וממש שווים לכל נפש. יחד עם זאת, חשוב לזכור שעלות הג'קוזי אינה מסתכמת במחיר הרכישה של המוצר עצמו וכולל הוצאות ועליות רבות ומגוונות הנדרשות במהלך השימוש במכשיר. לכן, יחד עם רכישה נכונה וחכמה תוך השוואת המחירים של הסוגים והדגמים השונים של אמבטיות הג'קוזי, חשוב גם לתת את הדעת לעלויות השונות הנלוות לרכישה.

מאת: ניר דותןצרכנות02/09/121307 צפיות
צלייה חיצונית היא שיטה פופולרית מאוד, למרבית משקי הבית בישראל יש גריל גז חיצוני. ישנם סוגים רבים של גרילים, אבל הנפוצים שבהם הם גריל גז וגריל פחם. במאמר זה ברצוני להסביר לכם כיצד פועלים כל אחד מסוגי הגרילים השונים.

מאת: ניר דותןימי הולדת30/08/12912 צפיות
מסיבת יום ההולדת היא הזדמנות נפלאה לשמח את ילדכם ולחזק את הקשרים החברתיים שיש לו עם חבריו לגן או לכיתה. במאמר זה ברצוני לסקור מספר נושאים שיש לעסוק בהם בטרם מארגנים מסיבת יום הולדת לילדכם, כל זאת על מנת ליצור את מסיבת היומולדת הטובה ביותר שאפשר.

מאת: ניר דותןגינון26/07/121046 צפיות
לתכנן גינה זה עניין מאוד מורכב, והדבר המפתיע הוא שככל שהגינה גדולה יותר ככה קשה יותר להחליט כיצד לחלקה. רובנו אוהבים חלקה מרוצפת בגינה, אזור שבו ניתן לארח אנשים ולאכול ארוחת ערב בימים היפים של השנה.

מאמרים נוספים בנושא ימי הולדת

מאת: עידן אברהמיימי הולדת13/06/181779 צפיות
כולנו אוהבים חוויות, אקסטרים ועוד, כאשר אנו רוצים לספק לילדים שלנו אחר צהריים מהנה ומקפיץ בלי לרוקן את הארנק, מומלץ לחפש השכרת מתנפחים בזול.

מאת: עידן אברהמיימי הולדת07/06/181428 צפיות
כולנו מחפשים לתת לאירוע שלנו טאצ' מיוחד, חגיגת יום הולדת או כל אירוע אחר, מתנפחים לילדים הופכים את האירוע למושלם. מתנפחים לילדים הם מוצר שכולנו כבר מכירים מהילדות, הם חרוטים לנו עמוק בתודעה כחוויה שאף ילד לא יכול לפספס, מתנפחים לילדים הם כמו סנפלינג או חוויה מרגשת אחרת שחווים המבוגרים, האפשרות לקפוץ ולהשתולל בלי החשש של הנפילות והכאבים מעניקים לילדים חוויה שונה ומהנה, הם יוכלו על המתנפחים לעשות כל פעלול שלא העזו לעשות על האדמה המוצקה.

מאת: עידן אברהמיימי הולדת25/05/181762 צפיות
רציתם לארגן מסיבת יום הולדת חגיגית לילד שלכם? מעוניינים לחגוג ולהפעיל מסיבה אטרקטיבית לחברים שלו? השכרת מתנפחים לימי הולדת זה רעיון נהדר!

מאת: עידן אברהמיימי הולדת12/02/181709 צפיות
המתקנים המתנפחים היו ועודם המתקנים האהובים ביותר על כל ילד. הם הולכים ומשתבחים עם השנים כאשר כיום ניתן למצוא מתנפחים המשלבים אתגרים שונים המעניקים למתקנים הללו ממד אטרקטיבי במיוחד. השכרת מתקנים מתנפחים מהווה כיום מענה אולטימטיבי למגוון מטרות כמו הפעלה לימי הולדת, הפעלות לקייטנות או סתם כך ליום של כיף. איך נבחר את המתקנים המתאימים כדי ליהנות מכל היתרונות שלהם?

מאת: לירוןימי הולדת06/01/181456 צפיות
מאמר מפרגן על לירון הליצן

מאת: לירוןימי הולדת06/01/181500 צפיות
בחירת הפעלות ליום הולדת/ ליצן ליום הולדת

מאת: לירוןימי הולדת06/01/181390 צפיות
מאמר מפרגן על לירון הליצן - מומלץ! לקריאה!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica