חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גריל גז או גריל פחם

מאת: ניר דותןצרכנות02/09/20121309 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הגריל הפשוט ביותר הינו גריל פחם, כאשר יש מכל רדוד שעליו מונחים הפחמים, ולאחר הדלקתם מניחים את רשת המתכת ועליו צולים מאכלים שונים ומגוונים. לעיתים גריל זה מורכב מעט יותר, אבל עדין פועל באותו האופן, כאשר מוסיפים משטחים בגבהים שונים לצלייה בטמפרטורה שונה. צלייה על גבי פחם היא שיטה המוכרת כ5000 שנה, הפחם נוצר בעקבות תהליך שריפת עץ בטמפרטורה גבוהה בהיעדר חמצן. הסיבה לשריפת פחם ולא עץ הינה שהעץ מכיל מים בכמויות גדולות מה שפוגע בצלייה, גם בפחם קיים ריכוז של מים אך ריכוז זה נמוך במיוחד ולכן מסייע בצליה איכותית. כאשר אנו שורפים עץ בשל ריכוז המים הגבוה נוצר עשן רב, גם בשריפת פחם נוצר עשן אך הוא מועט בהרבה. כאשר יש עשן רב האוכל הנצלה מקבל טעם מעושן מידי, דבר שאינו קורה כאשר אנו  משתמשים בפחמים.

גריל גז, כשמו כן הוא פועל על ידי שימוש בגז, בדיוק כמו הגז בכיריים הביתיות שלנו. לגריל מסוג זה ישנם יתרונות רבים, בין היתר נוחות השימוש וניקון הגריל, אם זאת רבים טוענים שגריל מסוג זה פוגע בטעם האוכל שכן שריפת הפחמים בעת הצלייה מוסיפה ארומה וטעם לאוכל. אנשים רבים בוחרים בגריל גז אל אף שטעם האוכל שונה מאשר צלייתו בעשן, וזאת מאחר שהיתרון המשמעותי ביותר של גריל גז הוא היכולת שלנו לבחור את הטמפרטורה ודרגת הצלייה. אנשים רבים אינם יודעים כיצד לצלות על פחמים, וכאשר הם מחליטים לרכוש גריל הם מעדיפים של להסתבך עם הדלקת פחמים וללכת על הדרך הקלה והנקייה ביותר, שהיא רכישת גריל גז. הדלקת גריל הגז היא פשוטה מאוד, במרבים הגרילים יש לחצן להדלקה אוטומטית של הלהבה וכיוון הטמפרטורה.

חשוב לציין שכאשר נערכו מבדקים לקהל טועמים של צלייה על גבי גריל גז אל מול גריל פחמים, מרבית האנשים לא הצליחו להבחין בהבדל, כאשר ההבחנה בין אופן הצלייה השתנתה בעקבות סוג המזון הנצלה. בצלייה של המבורגרים, קציצות נקניקיות ועוד, לא חשו הטועמים בהבדל. ההבדל הורגש על ידי הטועמים כאשר הם צלו סטייק על הגרילים השונים. העשן שנוצר מצלייה על גריל גז הוסיף ארומה נוספת לאוכל שניתן היה להבחין בו. אין ברצוני לקבוע במאמר זה איזה מסוגי הגרילים השונים הוא הטוב ביותר, מאחר ומבחן זה איננו מציאות, בחינה של גריל צריכה להיות מותאמת למשתמש. אנשים רבים שמידי ערב מגיעים ומעוניינים לזרוק מספר סטייקים על הגריל יעדיפו לרוב שימוש בגריל גז שמונע מהם את הטרחה והלכלוך. נושא חשוב נוסף שיש לבחון הוא עליות הגרילים השונים, שימוש בגריל גז על פי רוב עולה יותר מאשר שימוש בגריל פחמים.

לפני קנייה של גריל עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות, כמות הפעמים בהם אתם צולים, והאם להתפשר על הטעם בשביל נוחות. אין תשובה אחת נכונה לכל אחד יש רק צרכים וציפיות שונים מהגריל שלו.

 



תגיות המאמר: גריל גז, גריל, גריל פחם


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניר דותן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר דותן

מאת: ניר דותןצרכנות28/10/12983 צפיות
בשנים האחרונות חלה ירידה דרמטית במחירי אמבטיות הג'קוזי בארץ. בעבר הלא רחוק ג'קוזי היה פריט יוקרתי במיוחד שהיה נחלתם של אנשים עשירים מהמעמד הגבוה בלבד. כיום, ניתן למצוא אמבטיות ג'קוזי בטווח רחב מאוד של מחירים, החל מאמבטיות ג'קוזי פשוטות שעלותן אלפי שקלים בודדים ועד לאמבטיות ג'קוזי מפוארות שעלותן כמה עשרות אלפי שקלים.

מאת: ניר דותןצרכנות25/10/12875 צפיות
ג'קוזי הוא בכלל פינוק מהנה שרבים חולמים על רכישתו. אם בעבר, מחירו של הג'קוזי היה גבוה מאוד והרכישה התאפשרה רק לאנשים עמידים בעלי יכולות, הרי שכיום המחירים נמוכים באופן משמעותי וממש שווים לכל נפש. יחד עם זאת, חשוב לזכור שעלות הג'קוזי אינה מסתכמת במחיר הרכישה של המוצר עצמו וכולל הוצאות ועליות רבות ומגוונות הנדרשות במהלך השימוש במכשיר. לכן, יחד עם רכישה נכונה וחכמה תוך השוואת המחירים של הסוגים והדגמים השונים של אמבטיות הג'קוזי, חשוב גם לתת את הדעת לעלויות השונות הנלוות לרכישה.

מאת: ניר דותןימי הולדת16/10/12806 צפיות
מי מאיתנו אינו זוכר את הרגע בו הוא חגג יום הולדת בילדותו. וכמה חיכינו למתנות. פתיחת המתנה לוותה בהתרגשות עצומה וקילופה מאריזתה נעשה במרץ וסקרנות. כיום, כאילו כלום לא השתנה, ילדינו היקרים חוגגים יום הולדת ופותחים את המתנות בדיוק באותה ההתלהבות. ואנחנו, מתרגשים אפילו קצת יותר. קצת יותר מהם וקצת יותר מכפי שהתרגשנו בעצמנו כשאנו היינו ילדים.

מאת: ניר דותןימי הולדת30/08/12916 צפיות
מסיבת יום ההולדת היא הזדמנות נפלאה לשמח את ילדכם ולחזק את הקשרים החברתיים שיש לו עם חבריו לגן או לכיתה. במאמר זה ברצוני לסקור מספר נושאים שיש לעסוק בהם בטרם מארגנים מסיבת יום הולדת לילדכם, כל זאת על מנת ליצור את מסיבת היומולדת הטובה ביותר שאפשר.

מאת: ניר דותןגינון26/07/121050 צפיות
לתכנן גינה זה עניין מאוד מורכב, והדבר המפתיע הוא שככל שהגינה גדולה יותר ככה קשה יותר להחליט כיצד לחלקה. רובנו אוהבים חלקה מרוצפת בגינה, אזור שבו ניתן לארח אנשים ולאכול ארוחת ערב בימים היפים של השנה.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214269 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204406 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205308 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194180 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193406 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193456 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182924 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica