חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גילוי אש - מציל חיים

מאת: כיבוי אשבית חכם16/10/20121099 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התלקחות של שריפה במקום ציבורי עלולה להסב נזקים אדירים לא רק למבנה עצמו או לסביבה אלא גם לאנשים הנמצאים בו ואף עלולה לגבות את חייהם. ניתן למנוע נזקים בצורה ניכרת על ידי התקנת מערכות גילוי עשן אשר מתריעות מבעוד מועד על אפשרות סבירה של שריפה עתידית. ההתרעה מלווה באזעקה ומאפשרת לכלל הנוכחים במקום להימלט טרם התפשטות האש.

הענף של גילוי אש הינו מורכב ומצריך ניסיון רב וחדשנות בכל הנוגע לפיתוחים של מערכות גילוי אש אשר אמורות לעמוד בתקן העולמי שנתון לשינויים בלתי פוסקים, בהתאם לנסיבות ולצרכים חדשים שמתעוררים מתקופה לתקופה. התפקיד של מערכות גילוי אש וגלאי עשן הוא אקוטי וחיוני להצלת חיים, על כן הייצור שלהן איננו פשוט בלשון המעטה, וכרוך בתהליכים מסובכים.

התפקיד של מערכות גילוי עשן

גילוי אש בשלביה הראשונים באמצעות מערכות גילוי עשן, יכול להציל חיים. בבסיס המערכות הללו מותקן גלאי עשן, והן צריכות להיות ממוקמות בכמה אזורים שונים במבנה כלשהו. המערכות עצמן צריכות לפעול במלוא עוצמתן בזמן השריפה ולהזעיק את צוותי החירום שימנעו את התפשטותה של האש. כמו כן מערכות גילוי עשן אחראיות על כיבוי השריפה ומאפשרות לשחזר באופן אמין ומדויק את המוקד בו התרחשה השריפה על ידי חוקר השריפות.

על מנת לייצר מערכות אמינות יש צורך בכישורים טכניים, באחריות מלאה, וכן בהקפדה והבנה מעמיקה של כל הפרטים שיש לקחתם בחשבון. מערכות של גילוי אש מתריעות ברגע שהן מזהות עשן אש או חום באמצעות מספר פעולות כגון, חייגן אוטומטי שמתקשר עם גורמים שונים שתוכנתו במערכת מראש או על ידי הפעלת צופרים, הפעלת כיבויים אוטומטיים, הפעלת מפוחים וסגירת דלתות אטומות.

מערכות של גילוי אש עושות שימוש במתזי מים על מנת לכבות את האש ובכך מאפשרות לאנשים להימלט מהמבנה או האזור בו התפרצה השריפה. המערכות נדרשות לעמוד בתקנים העולמיים ובתקן הישראלי ועל כן עליהן להיות מערכות חזקות חכמות ועמידות לאורך זמן, כך שיוכלו לעבור את הביקורות הקבועות ולהוכיח את עצמן בכל הנוגע לאמינות ויעילות.

התאמה בין המערכת ובין המבנה ושימושיו

אף אחת מחברות הביטוח לא תעניק לשום עסק או מבנה ציבורי ביטוח, במידה ולא הותקנו במקום גלאי עשן ומערכות שאמונות על מניעת שריפה עתידיות. מערכת של גילוי אש אמורה להיות מותאמת למטרה ולשימוש של המבנה עליו היא מגנה. אם מדובר בבניין מגורים רב קומות המערכת תותאם בצורה אחרת מאשר האופן בו תותאם למפעל בו יש חשש לנפיצות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אמין הנדסת אש - מערכות כיבוי וגילוי אש.

חברת אמין הנדסת אש בע"מ מתמחה בתכנון, ביצוע, שרות ואחזקות למערכות כיבוי אש וגילוי אש , מערכות לשחרור עשן ומתח נמוך.

בקרו אותנו באתר שלנו:

www.aminfire.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כיבוי אש

מאת: כיבוי אשאבטחת הבית19/05/13889 צפיות
ישנן דרכים שונות לשמור על בטיחות המקום. במקרים של שריפה, בין אם בבית פרטי או במקום ציבורי, חשוב לפעול במהירות ובעיקר לדאוג שישנם כל האמצעים הדרושים כדי להבטיח את בטיחותו של המקום ואת כיבוי האש המהיר. ארון כיבוי אש הוא אחד האלמנטים המרכזיים, שחשוב לדאוג להם מראש, וזאת, כמובן, לצד גלאי עשן מסוגים שונים, אותם ניתן להתקין בכל מקום, וכן ציוד לכיבוי אש שחלקו מתקדם במיוחד ומתאים בעיקר למקומות גדולים וחלקו פשוט יותר ומתאים גם לבתים פרטיים.

מאת: כיבוי אשאבטחת הבית25/04/131574 צפיות
כל אדם אשר מתגורר בבית מגורים משותף חייב לוודא כי הוועד הממונה על תחזוקה ובטיחות, נוהג בהתאם לתקנות הבטיחות שפורסמו על ידי שירותי הכבאות של ישראל. מאמר זה יחשוף פיסת אינפורמציה חשובה מאוד בכל הקשור אל תקנות כיבוי אש בבניינים משותפים וכן יספק מידע אודות האפקטיביות של מערכות לגילוי אש.

מאת: כיבוי אשבית חכם17/03/13940 צפיות
מערכות גילוי אש הן מערכות מצילות חיים. זוהי הסיבה שהוראות נציב כבאות והצלה וכן ההוראות של המפקח של הכבאות הראשית בישראל כוללות תקני בטיחות מחייבים בכל הקשור אל מערכות גילוי אש בסוגים שונים של בניינים.

מאת: כיבוי אשבית חכם27/01/13909 צפיות
תשכחו את כל מה שידעתם על כיבוי אש וגילוי עשן. בשנים האחרונות התפתחו שלל מוצרים שיכולים לסייע באופן משמעותי למיגור האש עוד לפני שהיא מתלקחת. כיום, ניתן להתקין את מערכות כיבוי האש אשר פועלות באופן אוטומטי לחלוטין ומסייעות בכיבוי עוד לפני שבכלל מישהו שם לב.

מאת: כיבוי אשאבטחת הבית27/01/13804 צפיות
אם אתה מתכנן את המשרד החדש שלך, בין אם הוא משרד של קומה אחת או יותר, אתה בטח מודע לכך שיש חשיבות גם לאופן שבו אתה מגן על הבניין. אתה לא יכול לפתוח משרד שאליו עתידים להגיע הרבה לקוחות ולא לדאוג שיהיה לך בו צינור כיבוי אש, כי ציוד של גילוי אש זה הבסיס של כל מקום מוגן.

מאת: כיבוי אשבית חכם20/12/121214 צפיות
אנשים רבים שרוכשים בית או שוכרים משרד, מחפשים כיצד להגן עליו מפני פריצות, גנבות וכדומה. הדאגות לאבטחה חשובות מאין כמותן, אך לצערנו קיימת גם סכנה של התלקחות אש שכדאי להביא בחשבון ולהיערך אליה בהתאם. אילו מערכות גילוי עשן קיימות וכיצד ניתן לכבות את השריפה עוד לפני שמכבי אש מגיעים?

מאת: כיבוי אשבית חכם20/12/121216 צפיות
כל מי שעובד במגדל משרדים גבוה וגדול, יכול להיות רגוע מבחינת בטיחות המשרד שלו, כי אם יש יתרון בלעבוד במשרד שכזה, הוא שדואגים לכל כללי הבטיחות הדרושים. הדוגמא הכי טובה לכך היא העובדה שבמגדלים כאלה יש גם ציוד מעולה ומשוכלל של גילוי אש, וגם משאבות כיבוי אש.

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181694 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181550 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181424 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181490 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181655 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181501 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171629 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica