חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צו הגנה!!!

צו הגנה - מתי ?

 

החוק למניעת הטרדה מאיימת במשפחה תשנ"א 1991 (להלן: "החוק"), קובע את התנאים בהם בית משפט יורה על מתן צו הגנה.

החוק קובע כי בתי המשפט המוסמכים ליתן צו הגנה הם בתי משפט השלום, בתי המשפט לענייני משפחה, בתי הדין הרבני, בית הדין השתיים (השרעי, הנוצרי והדרוזי). במקרה שמדובר בצו הגנה מפני קטין, הסמכות היא לבית המשפט לענייני משפחה בלבד.

בן משפחה לצורך חוק זה מוגדר בן זוג, הורה או בן זוג של הורה, הורה של בן או בן זוגו של ההורה, סב או סבתא, צאצא או צאצא של בן זוג, אח או אחות, גיס או גיסא, דוד או דודה, אחיין או אחיינית וכן, מי שאחראי לצרי מחייתו, בריאותו, חינוכו או שלומו של קטין או חסר ישע.

במסגרת החוק, בית המשפט רשאי להורות במסגרת צו ההגנה  על אמצעים דרסטיים: להרחיק אדם ממקום מגוריו של בן משפחתו המוגן או לאסור עליו להימצא במרחק מסוים ממקום המגורים, אף אם יש לאדם זה זכות כלשהי בבית או בדירה הנ"ל; לאסור על אדם להטריד את בן משפחתו בכל דרך ובכל מקום ולאסור על אדם לפעול בכל דרך המונעת או מקשה על שימוש בנכס המשמש כדין את בן משפחתו אף אם יש לו זכות כלשהי בנכס; להורות לאדם המחויב בצו (לאחר קבלת תסקיר מפקיד סעד) ליתן התחייבות שיקבל טיפול מגורם שיקבע על ידי בית המשפט.
בנוסף, עם מתן צו הגנה, נאסר על המחויב בצו להחזיק או לשאת נשק. במקרים מיוחדים המפורטים בחוק, רשאי בית המשפט להתיר לאדם המחויב בצו להחזיק או לשאת נשק.   
בנוסף, בית המשפט רשאי לקבוע כי הצו יכיל דרישה לערובה הן לקיומו של הצו והן להתנהגות טובה או כל הוראה אחרת הדרושה לדעת בית המשפט להבטחת שלומו ובטחונו של בן משפחה.

התנאים למתן צו הגנה ע"י בית המשפט הם באם התקיים אחד מהמקרים המפורטים להלן: במקרה בו בסמוך לפני הגשת הבקשה למתן צו ההגנה נהג אדם באלימות בבן משפחתו, ביצע בו עבירת מין או כלא אותו שלא כדין; במקרה בו התנהגותו של אדם נותנת בסיס סביר להניח שהוא מהווה סכנה גופנית ממשית לבן משפחתו או שהוא עלול לבצע בו עבירת מין; במקרה בו אדם התעלל בבן משפחתו התעללות נפשית מתמשכת או התנהג באופן שאינו מאפשר לבן משפחתו ניהול סביר ותקין של חייו.

את ההלכה לעניין צו הגנה סיכם השופט שמגר ב-ע"א  4480/93 פלוני נ' פלונית, פד"י מח (3) 461, 470. התנאים שיש להוכיחם לצורך מתן צו הגנה הם:

-           קיומה של סכנה מוחשית מיידית המרחפת על ראשם של האישה והילדים;

-           מעשי האלימות הם בעלי חומרה מיוחדת;

-           יש להוכיח מי אחראי למריבות ומתי החלו;

-           אלימות רוחנית יכולה לשמש בסיס לצו הרחקה אך זאת במקרים חריגים;

-           הצו יינתן לתקופה קצובה.

כמו-כן, הפסיקה מציינת שתי מטרות עיקריות לחוק, האחת, מטרה קרובה והשנייה מטרה רחוקה; וכפי שקבע כבוד השופט שוחט בתמ"ש 63980/98 פלונים  נ' פלוני, דינים משפחה, כרך א, 498: "המטרה הקרובה היא אותה 'עזרה ראשונה' שיש ליתן לבן-המשפחה המוגן על מנת להגן עליו פיזית מהאלימות שהופעלה כנגדו במשפחה. המטרה הרחוקה היא למנוע הישנותה של האלימות במשפחה ומניעה כידוע אינה לתקופה קצרה אלא לתקופה ארוכה והיא אינה רק ענין לביהמ"ש אלא בראש ובראשונה לגורמים טיפוליים שונים.....לב ליבו של החוק הינה אותה מטרה רחוקה, מיגור האלימות במשפחה או מניעתה לאורך זמן".

בית המשפט רשאי לתת צו הגנה במעמד צד אחד (למעט במקרה של בקשה על רקע של התעללות נפשית מתמשכת). לאחר מתן הצו, בית המשפט מחויב לקיים דיון במעמד שני הצדדים תוך 7 ימים ממועד מתן הצו.

תוקפו של צו הגנה הנו למשך תקופה של עד 3 חודשים כאשר בית המשפט רשאי להאריך את התקופה מפעם לפעם, ובלבד שלא תעלה על שישה חודשים. במקרים מיוחדים רשאי בית המשפט להאריך את תוקפו של הצו לתקופה כוללת של שנה אחת וזאת מנימוקים מיוחדים שירשמו.

המידע המשפטי המוגש נערך ע"י עו"ד אלי מלול ומהווה מידע כללי בלבד. השימוש במידע, כאמור, אינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת ו/או יעוץ ו/או ייעוץ משפטי. משרד מור,בוקר ושות' ו/או מי מטעמם אינם אחראים בצורה כלשהי, ישירה או עקיפה לתוצאות הנובעות משימוש הקוראים במידע משפטי ו/או אחר שניתן באתר ו/או מאמר זה.

כנס לאתר המשרד:                           התקשר עכשיו לפגישת יעוץ ראשוני ללא תשלום:

www.smart-get.co.il                                   03-6955644

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד מור, בוקר ושות', מונה עו"ד דיני עבודה, ע"ד דיני משפחה, עו"ד גירושין, עו"ד הוצאה לפועל, עו"ד נדל"ן.

התקשר עכשיו: 03-6955644 וקבע פגישת ייעוץ ראשונה בלא תשלום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מור

פינוי שוכר מהדירה - הכיצד? המאמר סוקר את הדרכים הנדרשות בכדי לפנות שוכר שאינו משלם ו/או מפר את תנאי השכירות

מאת: עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מורדיני משפחה21/10/091410 צפיות
המאמר הנ"ל עוסק במבחנים שניתן לקבל צו הטרדה מאיימת

המאמר הנ"ל עוסק בסוגיות של ליקויי בנייה

מאת: עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מורדיני משפחה06/10/091264 צפיות
המאמר הנ"ל עוסק במרוץ הסמכויות שבין בית הדין הרבני לבין בית משפט לענייני משפחה.

מאת: עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מורדיני עבודה10/05/094522 צפיות
המאמר הנ"ל עוסק בחבות אישית של מעביד כלפי עובד

המאמר הנ"ל עוסק בפיתרון שניתן לבעל דירה /מושכר לפנות דייר באופן מיידי.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211506 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211299 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201616 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182012 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181578 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181683 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171796 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica