חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הטרדה מאיימת

החוק למניעת הטרדה מאיימת

רבים הם המקרים בהם נדרש אדם להגנה מפני מטרד מאיים כלשהוא, אם מפני פגיעה בשלוות חייו, אם בפרטיותו, אם בחירותו ואם בגופו, ע"י אדם אחר שנקט נגדו הטרדה מאיימת או חלילה פגע בגופו.

לצורך כך, נחקק החוק למניעת הטרדה מאיימת אשר מטרתו למנוע ולהגן על האדם שהוטרד ע"י מתן כלים לבית המשפט המוסמך למנוע את ההטרדה המאיימת.

המבחן לבחינת קיומה של הטרדה מאיימת היא כאשר קיימות נסיבות הנותנות בסיס סביר להניח כי המטריד או המאיים עלול שוב ולפגוע בשלוות חייו, בפרטיותו או בחירותו של האדם כי הוא עלול לפגוע בגופו. 

הטרדה מאיימת יכולה להתבצע בצורות שונות כמו למשל, בבילוש, במארב או בהתחקות אחר תנועותיו או מעשיו, או בפגיעה בפרטיותו בכל דרך אחרת, בנקיטת איומים בפגיעה בו או במאיים עצמו, ביצירת קשר עמו בעל פה, בכתב או בכל אמצעי אחר, בפגיעה ברכושו, בשמו הטוב, או בחופש התנועה שלו.

כפי שקובע החוק, בית-המשפט רשאי להורות על צו למניעת הטרדה מאיימת, כאשר מתקיימים שני יסודות מצטברים, האחד צופה פני עבר, והאחר צופה פני עתיד.

1.         המבחן שצופה פני עבר הוא האם בוצעה בעבר הטרדה מאיימת, כהגדרתה בחוק.

2.         המבחן שצופה פני עתיד הוא האם יש בסיס סביר להניח האדם שכנגדו התבקש מתן הצו, יבצע שוב הטרדה מאיימת כלפי המבקש הצו.

בית המשפט המוסמך אליו יש לפנות לצורך קבלת צו למניעת הטרדה מאיימת הוא בית משפט השלום. כאשר מדובר בבן משפחה של הפוגע, גם בית המשפט לענייני משפחה מוסמך לדון בבקשה.

כאשר הפוגע או הנפגע הוא קטין, גם בית המשפט לנוער מוסמך לדון בכך.

לא רק הנפגע עצמו רשאי לבקש מתן צו למניעת הטרדה מאיימת, אלא גם אדם מטעמו, היועץ המשפטי לממשלה או נציגו, תובע משטרתי ופקיד סעד שהתמנה עפ"י חוק הנוער.

במסגרת צו למניעת הטרדה מאיימת בית המשפט יכול לאסור על הפוגע לעשות מעשים מטרידים כלפי המבקש, כולם או מקצתם, באופן מסויג או לאו כדלקמן: להטריד את הנפגע בכל דרך ובכל מקום; לאיים על הנפגע; לבלוש אחר הנפגע, לארוב לו, להתחקות אחר תנועותיו או מעשיו או לפגוע בפרטיותו בכל דרך; ליצור עם הנפגע כל קשר בעל פה, בכתב, או בכל אמצעי אחר; לשאת או להחזיק נשק.

בית המשפט רשאי להורות במסגרת צו למניעת הטרדה מאיימת גם על דרישה לערובה לקיומו ו/או להתנהגות טובה או כל דרישה אשר לדעת בית המשפט דרושה להבטחת שלומו ובטחונו של הנפגע או אדם אחר הקרוב לו.

תוקפו של צו למניעת הטרדה מאיימת הנו עד 6 חודשים ולאחר מכן ניתן לבקש מבית המשפט להאריך את תוקפו של הצו עד 6 חודשים נוספים ולא יעלה על סה"כ שנה אחת.

על מנת להחיש את קבלת צו למניעת ההטרדה המאיימת, ניתן לפנות לבית משפט בבקשה לקבל צו במעמד צד אחד, כלומר, בנוכחות המבקש בלבד ובית המשפט ייעתר לכך כאשר הוא שוכנע כי הצו דרוש להגנה מיידית לשלומו של הנפגע. לאחר מתן צו למניעת הטרדה מאיימת במעמד צד אחד, יתקיים דיון במעמד שני הצדדים בתוך מועד שלא יאוחר משבעה ימים מיום מתן הצו.

יצוין כי בית המשפט לא ידחה בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת אלא לאחר שנתן למבקש או לבא כוחו הזדמנות להשמיע את טענותיו בעל פה.  

המידע המשפטי המוגש נערך ע"י עו"ד אלי מור ומהווה מידע כללי בלבד. השימוש במידע, כאמור, אינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת ו/או יעוץ ו/או ייעוץ משפטי. משרד מור, בוקר  ושות' ו/או מי מטעמם אינם אחראים בצורה כלשהי, ישירה או עקיפה לתוצאות הנובעות משימוש הקוראים במידע משפטי ו/או אחר שניתן באתר ו/או מאמר זה.

כנס לאתר המשרד:                       התקשר עכשיו לפגישת יעוץ ראשוני ללא תשלום:

www.mb-law.co.il                                03-6955644

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד מור, בוקר ושות', מונה עו"ד דיני עבודה, ע"ד דיני משפחה, עו"ד גירושין, עו"ד הוצאה לפועל, עו"ד נדל"ן.

התקשר עכשיו: 03-6955644 וקבע פגישת ייעוץ ראשונה בלא תשלום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מור

פינוי שוכר מהדירה - הכיצד? המאמר סוקר את הדרכים הנדרשות בכדי לפנות שוכר שאינו משלם ו/או מפר את תנאי השכירות

המאמר הנ"ל עוסק בסוגיות של ליקויי בנייה

מאת: עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מורדיני משפחה21/10/091158 צפיות
המאמר הנ"ל עוסק במחנים לקבלת צו הגנה

מאת: עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מורדיני משפחה06/10/091263 צפיות
המאמר הנ"ל עוסק במרוץ הסמכויות שבין בית הדין הרבני לבין בית משפט לענייני משפחה.

מאת: עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מורדיני עבודה10/05/094490 צפיות
המאמר הנ"ל עוסק בחבות אישית של מעביד כלפי עובד

המאמר הנ"ל עוסק בפיתרון שניתן לבעל דירה /מושכר לפנות דייר באופן מיידי.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211498 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211293 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201608 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182006 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181573 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181673 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica