חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פינוי שוכר ???

הקץ לסחבת בפינוי מושכר

רבים מאיתנו נתקלו, כל אחד בדרכו, בשוכר או בשוכרים אשר סירבו לפנות את המושכר אם בסיום תקופת השכירות ואם במהלכה כאשר לא עמדו בתשלומים או בהתחייבויות אחרות.

כך, לעיתים קרובות, נותר המשכיר, מחד גיסא, ללא תמורה כספית כנגד השכרת המושכר וזאת עקב אי תשלום דמי השכירות, ומאידך גיסא, גם ללא מושכר פנוי בכדי להשכירו לשוכר אחר.

האם הגיע הקץ לפורענות זו מצד שוכרים ?

בחודש דצמבר 2008 חוקק תיקון לתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד 1984 ונקבעו תקנות חדשות אשר מטרתן למנוע את עגמת הנפש, הסחבת בפינוי דירות עקב שוכרים סוררים והנזקים הכספיים הנגרמים בעטיין.

עפ"י תקנות אלה, משכיר יכול להגיש לבית המשפט "תביעה לפינוי מושכר" אשר לא תכיל סעדים נוספים פרט לסעד הפינוי הנתבע, ברם, המשכיר יוכל להגיש תביעה נוספת הכוללת סעדים כספיים בהליך משפטי נוסף ונפרד ללא צורך בקבלת רשות מבית המשפט, קרי, פיצול הסעדים ניתן למשכיר התובע בד בבד להגשת התביעה.

משמעות הגבלה זו היא כי ניתוב ההליך המשפטי אך ורק לנושא פינוי המושכר ללא ההשלכות הנובעות מכך, כלומר, בעיקר ללא ההשלכות הכספיות הנובעות מאי הפינוי וזאת על מנת לזרז את ההליך המשפטי ולהביא לפינוי השוכר הסורר באופן מיידי ככל הניתן.

על מנת להחיש את ניהול ההליך המשפטי, קובעות התקנות כי יש לצרף לכתב התביעה את טיעוני המשכיר, תצהירי עדות ראשית מטעמו, חוות דעת מומחה, ככל שיש צורך בכך, אסמכתאות משפטיות ואת המסמכים הנוגעים לתביעת הפינוי.

כך גם על השוכר הנתבע לפעול, היינו, לצרף את כל המסמכים הנוגעים להליך לכתב ההגנה מטעמו, בדיוק כמו המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה ולהגיש את כתב ההגנה לא יאוחר מתוך 30 ימים מהמועד שהומצא לו כתב התביעה.

על מנת למנוע מהשוכר להביא לסרבול ההליך המשפטי ובכך להימשכות ההליך המשפטי והפינוי, נשללה ממנו הזכות במסגרת תיקון זה הזכות להגיש תביעה שכנגד או הודעה לצד שלישי.

התיקון החשוב ביותר בתקנות אלה, או לפחות אחד מהם, שיש בידו להביא להחשת ההליך המשפטי וכתוצאה מכך לפינוי השוכר הוא כי בית המשפט יקבע מועד לדיון בתביעת הפינוי לא יאוחר מ- 30 יום מהמועד האחרון להגשת כתב ההגנה האחרון.

קיום דיון בלוח זמנים קצר, קרי, כ- 60 ימים מהמועד בו הגיש המשכיר את כתב התביעה מטעמו הוא הכלי היעיל והמרכזי ביותר בתקנות אלה אשר יש בו להביא לפינוי מהיר ויעיל של השוכר מהמושכר ולהחזיר למשכיר את החזקה במושכר על מנת שיוכל להמשיך להנות מפירותיו מוקדם ככל האפשר ובמקביל להתפנות ולהגיש תביעה נוספת כנגד השוכר והפעם לפיצוי כספי בגין הנזקים שגרם לו עד לפיני המושכר בפועל.

האם תיקון זה של התקנות יביא לפינוי מהיר של שוכר מדירתו – ימים יגידו.. בכל מקרה, עדיין מומלץ למשכיר לבחון היטב את השוכר הפוטנציאלי וחשוב לא פחות  לערוך חוזה שכירות מתאים ומקצועי שיהיו ערובות ובטחונות מרביים.

המידע המשפטי המוגש, מהווה מידע כללי בלבד. השימוש במידע, כאמור, אינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת ו/או יעוץ ו/או ייעוץ משפטי. משרד מור,בוקר ושות' ו/או מי מטעמם אינם אחראים בצורה כלשהי, ישירה או עקיפה לתוצאות הנובעות משימוש הקוראים במידע משפטי ו/או אחר שניתן באתר ו/או מאמר זה.

התקשר עכשיו לייעוץ ראשוני ללא תשלום:

03-6955644

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד מור, בוקר ושות', מונה עו"ד דיני עבודה, ע"ד דיני משפחה, עו"ד גירושין, עו"ד הוצאה לפועל, עו"ד נדל"ן.

התקשר עכשיו: 03-6955644 וקבע פגישת ייעוץ ראשונה בלא תשלום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מור

פינוי שוכר מהדירה - הכיצד? המאמר סוקר את הדרכים הנדרשות בכדי לפנות שוכר שאינו משלם ו/או מפר את תנאי השכירות

מאת: עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מורדיני משפחה21/10/091408 צפיות
המאמר הנ"ל עוסק במבחנים שניתן לקבל צו הטרדה מאיימת

המאמר הנ"ל עוסק בסוגיות של ליקויי בנייה

מאת: עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מורדיני משפחה21/10/091158 צפיות
המאמר הנ"ל עוסק במחנים לקבלת צו הגנה

מאת: עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מורדיני משפחה06/10/091263 צפיות
המאמר הנ"ל עוסק במרוץ הסמכויות שבין בית הדין הרבני לבין בית משפט לענייני משפחה.

מאת: עו"ד דיני עבודה - עו"ד אלי מורדיני עבודה10/05/094477 צפיות
המאמר הנ"ל עוסק בחבות אישית של מעביד כלפי עובד

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201508 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201303 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica