חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם אתה אובייקטיבי ?

מאת: בתיה כץיהדות29/10/2012621 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שאלה: אם תענה לי ואקרא את הספר לא אהיה אובייקטיבי, כיום אני שומעאת שני הצדדים, את הצד החילוני ואת תשובת הדתיים, אבל אם תסביר לי לאאהיה אובייקטיבי ומאוזן בדעותיי.

תשובה: זה מזכיר לי בדיחה קטנה: פעם סופר שכותב ספרים אמר למבקר עלספרו: '' האם קראת את הספר שלי בכלל כדי לבקר אותי כזו ביקורתשלילית?''
עונה לו מבקר הספרים: ''מה פתאום, אם הייתי קורא את הספר שלך לא הייתיאובייקטיבי...''
המציאות היא שאתה ורוב העם שומעים רק צד אחד, הצד של התקשורת הממלכתיתקול ישראל, גלי צהל וכו' ערוץ1 ערוץ 2 ועוד , אמנם הם מנסים לתת הרגשהשהם אובייקטיבים , אבל כפי שתוכל לקרוא בפרק המיוחד על נושא התקשורתתוכל להבין עד כמה הם "אובייקטיביים"...

ולכן כדאי לקרוא מה יש ליהדות לומר, מה התשובות לשאלות שניקרו בתוכך,וגם לשאלות חדשות שהיהדות נותנת מענה.

שאלה: את הדעה שלי על היהדות אני לא מקבל דווקא מהתקשורת, אני מסתובב,שומע רואה, יש בדת היהודית כמה דברים יפים אבל יש הרבה דברים שנראים לימיושנים ומסולפים וכבר אבד עליהם הקלח, יש הרבה מצוות ביהדות שלאשייכים לדורינו דור הטכנולוגיה והמדע.
תשובה: כל עוד שלא קראת ולא חקרת אתה לא תדע מה יש ליהדות לומר.

בכל תחום בלימודים ובכל תרבות בעולם הרבה דברים יכולים להיראות לנומוזרים ולא מובנים אבל תסכים איתי שבלי ללמוד מהמקור לא נוכל לדעת אתהסיבות, נוכל לנחש , נוכל לשמוע מאנשים מבחוץ מה הטעמים להתנהגותולמנהג זה או אחר אבל כל עוד שלא שמענו את התשובות מהמקור לא נוכללהביע דעה בצורה נחרצת לפה או לשם.

מידע בנושא    מילון עברי