חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המדריך המלא (באמת) אודות אנרגיה ירוקה

מאת: suncityבניין ואחזקה - כללי30/10/2012928 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במהלך השנים האחרונות, ניתן לשמוע יותר ויותר 'קולות', הן של גורמים ממשלתיים והן של גורמים סביבתיים, להחליף את השימוש באנרגיה ה'ישנה', הארכאית, המזהמת ואפילו מסוכנת, באנרגיה ה'חדשה', החדישה, הנקייה והאיכותית, הלא היא האנרגיה הירוקה. יחד עם זאת, מעט מאוד ידוע עדיין לציבור הרחב אודות האנרגיה הירוקה, הטבעית, הנקייה והסביבתית. לכן, מאמר זה הינו המדריך המלא אודות אנרגיה ירוקה, מאמר אשר מסביר בדיוק את הגדרת האנרגיה, את הצורך ההולך וגובר בהפקה שלה, סוגים רלוונטיים מבחינת ייצור ושימוש של אנרגיה ירוקה ועוד.

אנרגיה ירוקה הינה אנרגיה טבעית, סביבתית ומתחדשת

מבחינת הגדרה, אנרגיה ירוקה הינה אנרגיה אשר מהווה את ה'שורה התחתונה' מבחינת תהליך של ייצור אנרגיה אשר עושה שימוש במשאבים טבעיים ומתכלים כתוצאה מן השימוש בהם – וזאת בניגוד מוחלט לאנרגיה ה'מסורתית' לכאורה, אנרגיה אשר משתמשים במשאבים מלאכותיים, מזהמים וכלל לא מתכלים כמו פחם, נפט וגז. במילים אחרות, אנרגיה ירוקה הינה טבעית שכן היא עושה שימוש בחומרי גלם טבעיים, סביבתיים שכן היא שומרת על הסביבה וכלל לא מזהמת אותה ומתחדשת היות והמשאבים הטבעיים אשר מהווים את חומרי הגלם שלה לא רק מתכלים, אלא גם מתחדשים כל העת. זו הסיבה הראשית לכך, שאנרגיה זו 'זכתה' לקבל את השם אנרגיה ירוקה. כעת, נסביר אודות הצורך ההולך וגובר באנרגיה זו בקרב כל המגזרים הקיימים.

על הצורך ההולך וגובר באנרגיה ירוקה

מבחינת מספרים ומימדים, אנרגיה ירוקה מספקת בקושי אחוז אחד מצריכת האנרגיה העולמית. לעומת זאת, האנרגיה ה'ישנה' מספקת את יתרת תשעים ותשעת האחוזים, וזאת באמצעות הפקת אנרגיה משריפה של נפט, פחם, גז ועוד. במונחים סביבתיים, הרי ומדובר בנזק הרסני ורב מימדים לכדור הארץ, שמצידו, כבר מראה את אותותיו. בין אותות אלו ניתן למצוא את התופעות הסביבתיות והאקולוגיות העולמיות הבאות: זיהומי אוויר בדרגה קיצונית, ערפיח סמיך, גשם חומצי, התחממות עולמית, שינויי אקלים, המסת קרחונים ועוד. לעומת זאת, אנרגיה ירוקה הינה אנרגיה 'טובה' וטהורה אשר ביכולתה לספק לא רק את כל תצרוכת האנרגיה האנושית, אלא גם לייצב מחדש את העולם מסביבה אקלימית וסביבתית, למזער נזקים קיימים בטווח הקצר ולשקם את כדור הארץ בטווח הארוך.

קיימים סוגים רבים של אנרגיה ירוקה – צריך רק לבחור

הקטגוריה של אנרגיה ירוקה מכילה בתוכה את 'צורות' האנרגיות הירוקות הבאות: אנרגיה סולארית (או אנרגיית השמש, אנרגיה אשר מופקת על ידי תשתיות טכנולוגיות ייעודיות, פורצות דרך ואפילו מהפכניות) / אנרגיית רוח (או אנרגיה קינטית, אנרגיה אשר נוצר באמצעות המרה של רוחות לחשמל באמצעות טורבינות ייעודיות) / אנרגיית מים (אנרגיה אשר נוצרת באמצעות תנועת מים, ובעיקר תנועות של זרמים, מחזורי גאות ושפל, גלים ועוד אשר מומרים לאנרגיה חשמלית) ועוד סוגים רבים אחרים של אנרגיה ירוקה, ממש באופן שצריך רק לבחור, להפיק ולנצל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת suncity

מאת: suncityאיכות הסביבה 08/11/121318 צפיות
לעתים אנו קוראים על פיתוח מיוחד של אנרגיה סולארית באחת ממדינות מערב אירופה או בארה"ב. אין ספק שיש היום כמה פיתוחים מעניינים מאד בתחום, אבל מה בדבר מדינת ישראל? כיצד היום מנסה המדינה לעודד שימוש של אנרגיה סולארית? מה עושה האזרח שרוצה לקדם את הנושא בעצמו? יש לכך היום כמה אפשרויות שונות. חשוב להבין כי ישראל עדיין לא קרובה אפילו לממש עשירית מהפוטנציאל הסולארי שלה. ישראל היא מדינה חמה מאד למשך רוב חודשי השנה, ויש כמות עצומה של אנרגיה סולארית שאפשר לנצל.

מאת: suncityאיכות הסביבה 05/11/12954 צפיות
החלטתם לצעוד לעבר המאה ה21. אתם מבינים שהיום גם אם אתם רוצים לעשות שימוש במערכות מתקדמות, אינכם חייבים לעשות שימוש בתשתית החשמל הרגילה. מדובר בתשתית מזהמת ומזיקה - שגם עולה לכם לא מעט כסף. במקום זה, החלטתם שאתם רוצים להתקין מערכות סולאריות על גג המבנה שלכם. אבל איך בכלל מערכת זו מותקנת? מה צריך לעשות בשביל שתוכלו לעבוד עם מערכות סולאריות? איך אפשר להירשם להסדר המיוחד עם חברת החשמל, במסגרתו אתם מוכרים לה עודף חשמל שמיוצר ויכולים להרוויח כסף? בואו לקבל את כל התשובות.

מאת: suncityאיכות הסביבה 04/11/12999 צפיות
בעבור רבים, אנרגיה ירוקה הינה עדיין בגדר נעלם מוחלט, בטח כאשר מעט מאוד ידוע על סוגיה, תהליכי ההפקה שלהם ועוד. יחד עם זאת, האנרגיה הירוקה נחשבת לא רק לאנרגיה איכותית, סביבתית ונקייה, אלא אנרגיה אשר תלך ותחליף בהקדם ובמהרה כל צורת אנרגיה מוכרת ומזהמת. לכן, היות ומעט מאוד ידוע לא רק על סוגים של אנרגיה ירוקה, ולא פחות חשוב אודות תהליכי ההפקה שלהם, במאמר זה נסקור את סוגי האנרגיה הירוקה החיוניים ביותר ונסביר אודות תהליכי ההפקה שלהם – ונתחיל עם האנרגיה הסולארית, הלא היא אנרגיית השמש.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222787 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223094 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211325 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211745 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica