חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אורטודנט או אורתודנט - הינו מומחה יישור שיניים לילדים

מאת: mykiddentבריאות השן03/11/20124841 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מיהו אורטודנט ומהן הסיבות לפניה אליו

אורטודנט הוא רופא שיניים שהתמחה במוסד המוכר על ידי המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים ומומחיותו היא יישור שיניים ולסתות. כל רופא שיניים רשאי לעסוק בכל תחום של רפואת שיניים, כולל תחום האורטודנטיה, אך אינו רשאי לקרוא לעצמו אורתודנט, על פי החוק. מה עשויות להיות הסיבות שבגינן פונים לייעוץ של אורטודנט ? חוסר התאמה בין גודל השיניים למרחב הנתון להן, מה שיוצר צפיפות. רווחים גדולים בין השיניים, בליטה של השיניים העליונות ביחס לתחתונות מה שיוצר "שיני שפן", מצב בו אין מגע בין השיניים העליונות לתחתונות בזמן סגירת הפה (מנשך פתוח) או לחלופין- מצב בו יש מגע מוגזם בין שניהם (מנשך עמוק). מצב אסתטי שגורם לילד הסתגרות וחוסר בטחון הוא לא פחות חשוב מקשיי תפקוד בדיבור והגייה העלולים להיגרם אף הם ממבנה פה ולסת לקויים.

מהו הגיל המומלץ להתחיל תהליך אורטודנטי

החל מגיל 8, גם אם טרם התחלפו כל שיני החלב בשיניים קבועות, רצוי ומומלץ להגיע לביקור ראשון לבדיקה אורתודנטית אצל מומחה יישור שיניים לילדים לשם הכנת תכנית עבודה לעת הצורך. לעיתים, התערבות קטנה של יישור שיניים מבוקר דווקא בשלב שלא כל השיניים התחלפו, יאפשר ניווט והכוונה עדינה שלהן וימנע טיפולים מורכבים ומסובכים יותר בעתיד. אם יהיה צורך להתערב לאחר החלפת המשנן, שלב ב' יכנס לפעולה ויכלול טיפול כולל מתוך המידע שכבר עלה. בטיפול מוקדם ניתן לפעול במסגרת של יישור שיניים במיקרים בהם ישנה בעיה אסתטית חמורה, המפריעה להתפתחות הבטחון העצמי של הילד וגורמת לו מועקה ומבוכה. עוד יתכן מצב של צפיפות חמורה, מצב בו הלסת העליונה מוצרת (מצב אופייני בעיקר לילדים שסבלו רבות מבעיות בדרכי הנשימה או שמצצו אצבע לאחר גיל 4)

מגוון רחב של טיפולים אורטודנטיים

כמו בכל תחום אחר בחיינו, גם לתחום זה הגיעה הטכנולוגיה, לטובת המטופלים. אם פעם המכשור היה מסורבל והשימוש בו היה מביך בפני עצמו עד כדי חוסר שיתוף פעולה של המטופלים הצעירים, כיום יש שיטות רבות ומשך הזמן התקצר, במקרים מסויימים, באופן ניכר. לדוגמא- שימוש בפלטה ניידת, שבה מסובב בורג מדי שבוע על ידי המטופל או הוריו והיא מיועדת להרחבה של השיניים בלבד, למספר חודשים על פי תכנית הטיפול שנקבעה. קשתיות שקופות נשלפות, שתפקידן להזיז באופן הדרגתי את השיניים לעמדה הרצויה. ניתן להסירן בזמן צחצוח השיניים. טיפול על ידי סמכים פנימיים, המודבקים על גבי החלק הפנימי של השיניים ולכן אינם נראים. טיפול באמצעות סמכים שקופים שגם הם מאפשרים טיפול יסודי תוך שמירה על דיסקרטיות יחסית לילדים שחשוב להם.

מכשור נוסף

לעיתים יש צורך בשימוש במכשור נוסף, כגון רסן, המורכב על ראש המטופל ועובד בשני מישורים- תיקון של השיניים והשלד. האורטודנט יבחר בין רסן ראש שנועד למשיכת השיניים אחורה ומעלה או רסן צוואר, למשיכת השיניים אחורה ולמטה.

אודות

מייקי דנט - טיפולי שיניים לילדים

כתובת: רח' יסמין 125 מבשרת ציון

טל: 077-9180040

אימייל: mykid.dent@gmail.com

אתר אינטרנט: http://my-kid-dent.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רופא שיניים לילדים אינו כמו רופא שיניים רגיל.

חושיהם של הילדים חדים ומהירים עד מאד והם מזהים תוך שניות ספורות יחס חם, תשומת לב והשקעה.

הצלחנו ליצור עבור הילדים בית דנטאלי חם ורגיש, שבו הם מרגישים חופשיים, רצויים ומלאי ביטחון, ומתייחסים לשמירה על בריאות הפה כאל חוויה נעימה ומתגמלת.

מייקי דנט - שיקום הפה לילדים

כתובת: רח' יסמין 125 מבשרת ציון

טל: 077-9180040

אימייל: mykid.dent@gmail.com

אתר אינטרנט: http://my-kid-dent.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת mykiddent

מאת: mykiddentבריאות השן03/11/12936 צפיות
טיפול שיניים לילדים באמצעות גז צחוק מתבצע כאשר הילד מגיע לטיפול כשהוא נתון בחרדה או במצוקה ואז הוא מתקשה לשתף פעולה עם רופא השיניים. גז צחוק מרגיע את הילד והוא אף נשאר בהכרה מלאה במהלך כל הטיפול.

מאת: mykiddentבריאות השן03/11/12844 צפיות
עם ההתפתחויות הטכנולוגיות וההתקדמות בתחום רפואת השיניים וכן התבססות התפיסה שרפואת שיניים טובה לילדים היא רפואת שיניים מונעת, עלה הצורך להקים מרפאת שיניים לילדים ע"י רופא שיניים שהוא מומחה בתחום חשוב זה.

מאת: mykiddentבריאות השן03/11/12926 צפיות
רפואת השיניים לילדים התקדמה ללא ספק מאד בשנים האחרונות. רופא שיניים לילדים זקוק, בנוסף להיותו מקצועי ומעודכן, גם לאופי מתאים ומיוחד, להתאמה לאוכלוסיית היעד שלו, קרי הילדים, להבנת הסיטואציה המורכבת רגשית ועוד. מומחה ברפואת שיניים לילדים מתמחה בכל אלה, ועוד.

מאת: mykiddentבריאות השן03/11/127574 צפיות
השיניים לא צומחות בצורה לא נכונה לדעתכם? אולי הגיע הזמן לשקול טיפול של יישור שיניים לילדים. בתחום זה חלה התקדמות עצומה מדעית וטכנולוגית. יישור שיניים בעזרת גשר בשיניים כיום שונה לחלוטין ממה שידענו בילדותנו.

מאת: mykiddentבריאות השן20/10/12945 צפיות
ברפואת שיניים ישנו תחום התמחות שלם הנקרא שיקום הפה. הכשרתו של מומחה בתחום אורכת כ – 4 שנים נוספות וזאת בנוסף ללימודי רפואת השיניים. שיקום הפה עוסק בשחזור של שיניים חסרות, וכן שיפור התפקוד והאסתטיקה של הפה ברמה המקצועית והרפואית הגבוהה ביותר.

מאת: mykiddentבריאות השן20/10/12940 צפיות
כידוע, טיפולי שיניים לילדים הם דבר שאין לזלזל בו. לכן חשוב שמגיל צעיר ילדיכם יקבלו את הטיפול הדרוש.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201581 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181662 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181774 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181585 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171500 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171500 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171376 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica