חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מרפאת שיניים לילדים - מדוע היא צריכה להיות ייחודית לילדים

מאת: mykiddentבריאות השן03/11/2012844 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הצורך בהקמת מרפאת שיניים לילדים במקום למקמו בתוך מרפאה רגילה התפתח בד בבד עם ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום וביסוס התפיסה שרפואת שיניים טובה לילדים היא רפואת שיניים מונעת. ככל שהילד יקדים להגיע אל מרפאת שיניים לילדים יהפוך החינוך לבריאות השן לחלק משיגרת היום יום וביקורת אצל רופא ואף טיפול לפי הצורך יהיה חלק טבעי מהתחזוקה הגופנית הנדרשת, כמו פעילות גופנית קבועה, תזונה נכונה, חיסונים וכ"ו, ותלווה אותו לאורך השנים כדבר מובן מאליו, בלא חרדות וחששות. לצורך זה קם מסלול מיוחד של התמחות, הוא רפואת השיניים לילדים המותאם לצרכים המיוחדים של שיניהם, עוד מהשלב בטרם בקעו ועד לשלב של יישור שיניים ועוד. הוא ממשיך במסלולו בנסיונות להקל על הילד וההורה להפוך מיפגש של כאב וחוסר נעימות למשהו פחות טראומטי.

הייחוד של מקום כזה

מקום כזה חייב להיות מודע למצוקת ההורה המלווה בנוסף לחשש של הילד מפני הבאות. אין טיפול פולשני יותר מטיפול שיניים, כשיד זרה נדחקת אל תוך הפה הפתוח, רעשים מחרישי אוזניים וכלי עבודה שמסוגלים לחולל עור ברווז אצל כל אחד, עוד בהיותם כבויים, מזרק, הרדמה, צינור שואב, מתזי מים. חוסר שליטה מוחלט. קשה שלא להיתפס לדימויים של חדר מלחמה. לכן יצירת אווירה נעימה ומרגיעה, המסוגלת להשרות תחושת בטחון על ההורה המלווה, שבעצמו צריך להיות מסוגל להחזיק ביד ילדו ולשדר לו  חוסן הם חלק מהדברים אליהם נדרשים לשים תשומת לב כשבאים להקים מרפאת שיניים לילדים. יחס חם ואישי, דיבור נעים והסבר על התהליכים שעומד הילד לעבור לפני וגם תוך כדי, על מנת להזכיר לו (ולהורה) ולתת לו מידה של שליטה, של מעקב אחר הנעשה.

צבעוניות מזמינה

אין ספק שלמראה החיצוני של המקום יש חשיבות גדולה, צבעוניות מזמינה ולא מאיימת הבאה לידי ביטוי בציורי קיר ובקישוטים ואביזרים ידידותיים, פינת משחק וציור, מוסיקה מתאימה. מתנה קטנה לכל מי שמסיים טיפול עשויה לתת לפציינט הקטן משהו לחכות לו, לשאוף אליו, למקד בו את מחשבותיו במקום להכנע לפחדיו. היכולת של הצוות להתמודד עם התפרצויות בכי וחרדה משפיעה על כל הנעשה במקום, מעוררת בטחון בידיעה שזה בסדר לפחד ואתה לא לבד, בעיקר אחרי שהילד רואה שהצוות מכיל ואינו כועס. ילד כזה יהיה מוכן לשתף פעולה בקלות גדולה יותר, יעשה מאמץ להתגבר ובכך יתרום להצלחת הטיפול. לרוב ההורים לא היתה חוויה חיננית כזאת ולכן שיתופם בתהליך חשוב לא פחות, תוך הדרכתם להעברת מסרים מרגיעים טרם המיפגש, במהלכו ובסופו.

משחקים וציורים

רצוי שההורים יעשו מעט עבודת הכנה בטרם המיפגש הראשון, מה שעשוי להועיל גם להם בעיבוד החרדות הישנות שהמיפגש עלול לעורר בהם, בעיקר כשהם עומדים חסרי אונים אל מול סבלם של ילדם. משחקי תפקידים וציור של הצפוי במיפגש הם רעיונות מומלצים.

אודות

מייקי דנט - טיפולי שיניים לילדים

כתובת: רח' יסמין 125 מבשרת ציון

טל: 077-9180040

אימייל: mykid.dent@gmail.com

אתר אינטרנט: http://my-kid-dent.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רופא שיניים לילדים אינו כמו רופא שיניים רגיל.

חושיהם של הילדים חדים ומהירים עד מאד והם מזהים תוך שניות ספורות יחס חם, תשומת לב והשקעה.

הצלחנו ליצור עבור הילדים בית דנטאלי חם ורגיש, שבו הם מרגישים חופשיים, רצויים ומלאי ביטחון, ומתייחסים לשמירה על בריאות הפה כאל חוויה נעימה ומתגמלת.

מייקי דנט - שיקום הפה לילדים

כתובת: רח' יסמין 125 מבשרת ציון

טל: 077-9180040

אימייל: mykid.dent@gmail.com

אתר אינטרנט: http://my-kid-dent.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת mykiddent

מאת: mykiddentבריאות השן03/11/12937 צפיות
טיפול שיניים לילדים באמצעות גז צחוק מתבצע כאשר הילד מגיע לטיפול כשהוא נתון בחרדה או במצוקה ואז הוא מתקשה לשתף פעולה עם רופא השיניים. גז צחוק מרגיע את הילד והוא אף נשאר בהכרה מלאה במהלך כל הטיפול.

מאת: mykiddentבריאות השן03/11/124869 צפיות
מומחה ליישור שיניים, הקרוי גם אורטודנט או אורתודונט, הינו רופא שיניים בעל רישיון תקף לעסוק ברפואת שיניים שלמד במוסד המוכר ע"י המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים, עבר בהצלחה את בחינות המומחיות והוא מומחה ביישור שיניים ולסתות. החל מגיל 8, גם אם טרם התחלפו כל שיני החלב בשיניים קבועות, רצוי ומומלץ להגיע לביקור ראשון לבדיקה של אורתודנט.

מאת: mykiddentבריאות השן03/11/12928 צפיות
רפואת השיניים לילדים התקדמה ללא ספק מאד בשנים האחרונות. רופא שיניים לילדים זקוק, בנוסף להיותו מקצועי ומעודכן, גם לאופי מתאים ומיוחד, להתאמה לאוכלוסיית היעד שלו, קרי הילדים, להבנת הסיטואציה המורכבת רגשית ועוד. מומחה ברפואת שיניים לילדים מתמחה בכל אלה, ועוד.

מאת: mykiddentבריאות השן03/11/127601 צפיות
השיניים לא צומחות בצורה לא נכונה לדעתכם? אולי הגיע הזמן לשקול טיפול של יישור שיניים לילדים. בתחום זה חלה התקדמות עצומה מדעית וטכנולוגית. יישור שיניים בעזרת גשר בשיניים כיום שונה לחלוטין ממה שידענו בילדותנו.

מאת: mykiddentבריאות השן20/10/12946 צפיות
ברפואת שיניים ישנו תחום התמחות שלם הנקרא שיקום הפה. הכשרתו של מומחה בתחום אורכת כ – 4 שנים נוספות וזאת בנוסף ללימודי רפואת השיניים. שיקום הפה עוסק בשחזור של שיניים חסרות, וכן שיפור התפקוד והאסתטיקה של הפה ברמה המקצועית והרפואית הגבוהה ביותר.

מאת: mykiddentבריאות השן20/10/12941 צפיות
כידוע, טיפולי שיניים לילדים הם דבר שאין לזלזל בו. לכן חשוב שמגיל צעיר ילדיכם יקבלו את הטיפול הדרוש.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201584 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181663 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181775 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181585 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171501 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171500 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171377 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica