חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מזוזות מעוצבות לבית

מאת: טלי גלרוחניות - כללי04/11/20121005 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מצוות מזוזה

בכניסה לכל בית יהודי אפשר למצוא מזוזות. המנהג מגיע מספר דברים ומלווה את העם היהודים במשך אלפי שנים. פרט למזוזה הראשית שעל דלת הכניסה נהוג להציב מזוזות גם בפתח הכניסה של החדרים הפנימיים בבית. בתוך המזוזה מסתתר לו קלף עם ברכה מיוחדת שמביאה ברכה והגנה על בני הבית. ביהדות מייחסים חשיבות רבה למזוזה ויש הנוהגים לנשק את המזוזה בכל כניסה אל הבית. מזוזות פשוטות או מעוצבות יש לרכוש בחנויות יודאיקה ותשמישי קדושה, בכדי לזכות בברכה יש להקפיד להתקין בבית מזוזות כשרות בטקס מיוחד.

מה יש בתוך המזוזה?

בתוך מזוזות מעוצבות ומזוזות רגילות אפשר למצוא קלף מהודר עשוי עור שנושא שתי פרשיות : פרשת "שמע ישראל" מתוך ספר דברים פרק ו', ופרשיה בשם "והיה אם שמוע" מתוך ספר דברים פרק י"א. את הפרשות על הקלפים כותב סופר סת"ם בהתאם לתקנות המסורת. קלפים שלא נכתבו על ידי סופר סת"ם או נפגמו במשך השנים יש להחליף בחדשים. שומרי המסורת מייחסים חשיבות רבה למזוזה ומקפידים לרכוש מזוזות מעוצבות ומפוארות והציב אותן בגאווה בפתח הבית.

תשמישי קדושה מיוחדים

מזוזות ושאר תשמישי קדושה ופריטים בעלי אופי יהודי מסורתי אפשר למצוא בחנויות יודאיקה. החנויות פזורות בכל רחבי הארץ ומציעות מבחר גדול של מזוזות בטווחי מחירים משתנים. לקוחות שמחפשים מזוזה מיוחדת ימצאו בחנות פריטים מיוחדים עשויים עץ, זכוכית, חרסינה וכסף וזהב. במקרים בהם הלקוח מבקש לעצב בעצמו את המזוזה ניתן למצוא חנויות מתנות יודאיקה מיוחדות שמרכיבות ובונות מזוזות בהזמנה אישית.

מחירים של מזוזות

המחיר בו נמכרים תשמישי הקדושה משתנים בהתאם לעלות חומרי הגלם ודרגת ההידור של הפריט. קלף שנכתב על ידי סופר סת"ם ירא שמיים תחת השגחה ודרגה גבוה של הידור נמכרות במחירים גבוהים יותר. מזוזה חדשה היא מתנה נפלאה בעבור כל בית יהודי, נהוג לרכוש מזוזה חדשה ומהודרת בעבור חברים או בני משפחה שעוברים אל בית חדש. חנויות מתנות יודאיקה מציעות מבחר גדול של מזוזות בטווחי מחירים משתנים, כל לקוח יוכל למצוא בחנות מזוזה מתאימה למתנה, להציב בתוכה את הקלף ולעטוף את הפריט באריזת מתנה מהודרת והמון כוונות טובות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי גל

מאת: טלי גלעסקי מזון19/11/121185 צפיות
המאכל היפני מתבסס בעיקר על אורז בחומץ, אצות מאכל ותוספות. המרכיב ההכרחי היחידי בסושי הוא האורז, שומרי המסורת יוכלו למצוא אורז סושי כשר כמעט בכל מרכול בישראל. את שאר המרכיבים בסושי אפשר להתאים להעדפתו האישית של האדם, אין כל הכרח להוסיף לסושי פירות ים ושאר מרכיבים לא כשרים.

מאת: טלי גלאבטחת הבית19/11/121622 צפיות
אף אחד מאיתנו לא רוצה להיתקע במקרה חירום בלי אמצעי הגנה והצלה. ידוע ששריפות הן אחד ממקרי החירום המסוכנים ביותר שפורצים ללא כל התראה וקשים לשליטה, ומבלי שאנחנו אפילו שמים לב. שריפות עלולות להיגמר בתוצאות הרות אסון. אמצעי כיבוי אש ומערכות כיבוי אש מצילות חיי אדם ולכן חשוב להקפיד להתקין אותן במקום המגורים ובמקום העבודה.

מאת: טלי גלמסיבות רווקים ורווקות15/11/121254 צפיות
כולנו היינו רוצות שתהיה לנו את מסיבת הרווקות החלומית, זאת שלא נשכח אף פעם ושתזכיר לנו שהחברות שלנו תמיד שם בשבילנו. לכן, אם עליכן לארגן מסיבה עבור חברה טובה שלכן שעומדת להתחתן, כדאי לחשוב על מגוון פעילויות מעניינות ומשעשעות שימלאו את האירוע המרגש.

מאת: טלי גלמט"ח15/11/121380 צפיות
נכנסתם לשוק המט"ח והתחלתם להבין מה בדיוק קורה בעולם המחסר העולמי. עם זאת, חשוב לזכור כי אחד המרכיבים החשובים והקריטיים להצלחתכם היא בחירת תוכנת מט"ח מתאימה איתה תעבדו מהמחשב האישי שלכם, כזו שתהיה אמינה, מקצועית ומקיפה וכמובן נוחה ומהירה לתפעול.

מאת: טלי גלניקיון15/11/121407 צפיות
את השטיחים בבית נהוג לנקות באופן קבוע בעזרת שואב אבק. פרט לשאיבת האבק מהשטיח יש להקפיד לנקות את השטיח בצורה יסודית אחת לחודשיים. חומרי ניקוי ביתיים לניקוי שטיחים אפשר למצוא בכל מרכול. החומרים הביתיים מצליחים להסיר כתמים קלים ולרענן את המראה הכללי של השטיח.

מאת: טלי גלרפואה משלימה15/11/121221 צפיות
שיאצו הוא אחד מתחומי הלימודים המבוקשים ביותר בעולם הרפואה המשלימה. מטפלי שיאצו מנוסים מועסקים בקופות חולים ומרכזי ספא. הם זוכים להערכה רבה ועוסקים בעבודה מעניינת שמציבה בפניהם בכל יום אתגרים חדשים. השיאצו מגיע אל העולם המערבי מתחום הרפואה הסינית העתיקה.

מאת: טלי גלריהוט 15/11/121342 צפיות
בין אם אתם חובבי בישול מושבעים, משוגעים לעיצוב, או סתם אוהבים לארח (גם אם מדובר בחימום במיקרוגל), מטבח מעוצב הוא מרכז העשיה הקולינרית של הבית. בעידן המזון המהיר, גם תחום עיצוב הבית עבר הסבה מהירה (ויש לומר נוחה) לכיוון המוכן והסטנדרטי.

מאמרים נוספים בנושא רוחניות - כללי

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי12/11/191194 צפיות
בעת שהספינה היקרה בעולם טבעה בים, לא היה בכוחו של שום כסף שבעולם להציל חיי אדם. עשירים לא קבלו יחס מועדף. עשירים ועניים פלסו דרכם יחד, ונדחפו יחד לסירות ההצלה ללא הבחנה.

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי29/04/19103172 צפיות
כתיבת ספר תורה הינה מצווה נעלה וחשובה עד מאד, מצווה זו הינה מצוות עשה מהתורה, האחרונה במניין תרי''ג המצוות. מי שזוכה לקיים את המצווה הזו, מעלה עליו הכתוב כאילו קיבל את התורה בהר סיני.

מאת: עופר שלורוחניות - כללי02/10/182148 צפיות
ספרי חומש

מאת: רוני הכהןרוחניות - כללי01/07/181844 צפיות
כולם מחפשים אחר הכוונה, והדת היא כבר לא הכלי היחיד אשר זמין על מנת להגיע אל איזון הנפש מלבד רפואה.

מאת: SEOMANרוחניות - כללי22/01/181422 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך לאזן את הגוף בקלות ולהתחיל להכניס יותר שפע אל חייכם, הרי כי עכשיו גם אתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם. כל שעליכם לעשות זה לאמץ לכם את אחת מהשיטות עתיקות היומין אשר הגיעו אלינו היישר מן המזרח. על מנת שאנרגיית הצ'י תוכלו לזרום בחייכם, תוכלו להתחיל ולהתאמן בטאי צ'י, צ'י קונג, סו ג'וק ,מדיטציות, רייקי, הילינג, יוגה ושיטות נוספות. היום נדבר על הדרכים האפקטיביות ביותר לריפוי הגוף והנפש אשר יתחילו לגרום לכם להרגיש שינוי משמעותי בחייכם ולאורך זמן.

מאת: דוד דרומררוחניות - כללי14/08/162320 צפיות
הכותל המערבי (בקיצור: הכותל) הוא אחד מארבעת קירות התמך המקיפים את הר הבית זה כאלפיים שנה, משלהי תקופת בית שני ועד ימינו. במסורת היהודית מיוחסת לכותל המערבי קדושה יתרה,

איך לקבל אנרגיה למכור, איך למכור עם חשק, איך להרגיש טוב למכור, למה עבודה במכירות שוחקת, איך לאהוב למכור, איך ליהנות לעבוד במכירות, תמיכה נפשית, מאמן אישי מומלץ: וכאן תתבאר עוד נקודת מבט, לאיך וכיצד איש המכירות אמור לקבל אנרגיה למכור את המוצר שלו ללקוחות. והדרך לכך היא, על ידי זה שאיש המכירות ישאל את עצמו, האם הייתי מוכר את המוצר הזה לאנשים, גם אם לא היית מרוויח מכך כסף?! ז"א שעל איש המכירות לדמיין לעצמו מצב, שבו הוא כאיש מכירות לא צריך כסף, משום שיש לו מספיק כסף, אבל מצד שני ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica