חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קשיים בהפסקת עישון

מאת: ענת גנוןהפסקת עישון 25/10/20092703 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מי שמעשן וניסה בעבר להיגמל מעישון יודע כי הפסקת עישון הינה משימה קשה במיוחד וכי גם אמצעים שונים שנועדו לסייע להצלחת גמילה מעישון (כדוגמת סיגריה אלקטרונית או תרופות נגד עישון או תחליפי ניקוטין) אינם עוזרים בכל המקרים, ולמרות דרכי הפסקת עישון כה רבות המוצעות כיום, הרי שעדיין אחוזי ההצלחה של תהליך הפסקת עישון, הינם נמוכים. מדוע? אם מנסים לתצמת את הקושי שקשור בסיגריות או בעצם בקושי להיגמל מסיגריות, ניתן להצביע על שני גורמים עיקריים. הגורם הראשון המקשה על גמילה מעישון הוא ההתמכרות לניקוטין. ההתמכרות לניקוטין יוצרת קושי פיזי משמעותי, מאחר שברגע שנפסקת הכמות הבסיסית של הניקוטין שהגוף התרגל לקבל במשך שנים, נוצרת תגובה קשה ותסמיני גמילה לא קלים כלל שגורמים לגוף לרצות לעשן מייד, ללא הנחות... הגמילה הפיזית היא אמנם קשה, אך לאחר ימים ספורים, הצורך המיידי בניקוטין הולך ופוחת, כך שמי שמצליח להתגבר בימי הגמילה הראשונים, עובר את המשוכה הראשונה הקשה ביותר מבחינה זו, ויתכן שהקושי רק ילך ויפחת. מעבר לכך, על הגמילה הפיזית ניתן להקל גם באמצעות תחליפי ניקוטין שונים ויש המסתייעים באמצעים אחרים כגון סיגריה אלקטרונית, או תרופות נגד עישון. אלא, שכאן נכנס הגורם המעקב השני שכל כך מקשה על הפסקת עישון והוא ההתמכרות הנפשית וההרגלים ההתנהגותיים שנקשרים לעישון. הכוונה היא למשל להרגל כמו עישון עם הקפה של הבוקר או עישון כתגובה למצבים שונים (עישון ברגעי לחץ או עישון בעת רעב), עישון בעת נסיעה או עישון חברתי במסעדה או פאב וכיו"ב. ההרגלים כוללים גם תנועות שמעשנים מסגלים לעצמם ופעולות, שלאחר שנים, הגמילה מהם קשה מנשוא. הקושי בגמילה מההרגלים ההתנהגותיים הינו בעיני רבים הקושי העיקרי והצטרפות הקושי הפיזי רק מעצימה את הקושי הזה והופכת את המשימה הקרויה הפסקת עישון, למשימה אמיתית. אז איך בכל זאת אנשים מצליחים להיגמל? למרות שישנן סיבות שונות שאפשר להצביע עליהן או טכניקות שיכולות לעזור ולהעלות את אחוזי ההצלחה בגמילה מעישון, לדעתנו הגורם הראשון במעלה שחשוב לכל תהליך גמילה מעישון, הינו מוטיבציה ורצון אמיתי להפסיק לעשן, ולכן רבים הם אלו שמתחילים תהליך הפסקת עישון ללא רצון אמיתי, ובמהרה מגיעים לכדי כישלון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ענת נגון - הפסקת עישון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת גנון

מאמרים נוספים בנושא הפסקת עישון

מאת: דודישהפסקת עישון 25/04/172698 צפיות
היתרונות הטמונים במכשירי האידוי (הוופורייזרים) הם גדולים ובולטים ואפילו יש לכך הוכחות מתועדות. כך שבין אם אתם סטלנים בשעות הפנאי או חולים שצורכים קנאביס רפואי ובין אם אתם צרכני קנאביס מזדמנים.

מה שמעכב מלהגיע למימוש הרצון הם אותם הזיכרונות שבראש שמפריעים הזיכרונות האלה דורשים הסתכלות חדשה, עיבוד, ונקודת מבט חדשה "מחוץ לקופסא". בנוסף להקשבה לזיכרונות נדרש להקשיב גם לתגובה של הגוף בעקבות המסר שקיבל מהמחשבה. דופק מהיר? יובש בגרון? מחנק? כאב בטן? התכווצות שרירים? גזים? זאת הקשבה מלאה של 100%. אתם יודעים מה המתווך של כל אלא וקובע את איכות המחשבה ואת איכות התגובה ? החמצן. החמצן שניכנס לגוף עם פעולת הנשימה. זה מה שניקרא החיים בגוף.

גמילה מעישון- מתי זה נשאר לכל החיים ? איך יוצא שאחרי שנה של גמילה מעישון חזרתם שוב לעשן ? מתי הגמילה כן נשארת לתמיד את התשובות לשאלות תוכל לקרוא במאמר שלי .

מאת: אביב מנוהפסקת עישון 11/09/131719 צפיות
היופי בסיגריה אלקטרונית, האפקט הפסיכולוגי של הסיגריה אלקטרונית הכל כאן

מאת: גולאסוהפסקת עישון 13/08/131799 צפיות
עישון כידוע הוא לא הרגל טוב. לא לבריאותנו ולא לכיסנו. הפסקת עישון היא חלק בלתי נפרד ממהלך חייו של מעשו. כל מעשן עובר תהליך במהלך השנים בו הוא מגיע לנקודות בהם הוא רוצה להפסיק לעשן, לפעמים לוקח את ההחלטה ומןציא אותה לפועל וברוב המקרים ההפסקה נגמרת תוך זמן קצר לפעמים עוד בטרם ירדה לביצוע בפועל. אז איך בכל זאת מפסיקים לעשן?

מאת: pablo reznikהפסקת עישון 17/01/138878 צפיות
פורסם ב-17 בנובמבר 2009, news-medical.net בחודש יולי השנה מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הודיע על מחקר, שגינה את השימוש בסיגריות האלקטרוניות כחלופה לא בטוחה למעשנים. אבל לא כל הרופאים משוכנעים שהמחקר היה קפדני או אפילו מובן למשלמי המסים שמימנו אותו.

מאת: pablo reznikהפסקת עישון 17/01/138932 צפיות
למה סיגריות אלקטרוניות הופכות להיות פופולריות? פורסם ב -27 ביולי, 2011, הטלגרף (בריטניה) הנתונים הסטטיסטיים האחרונים מראים כי העישון הפך לסיבה לדאגה בבריטניה. בשנת 2009, כ-15% מהמעשנים בבריטניה התחילו את הבוקר מסיגריה. 81% מהם הרגישו שהם לא יכולים לשרוד אפילו יום אחד בלי סיגריה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica