חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פן היזמות בהשקעות נדל"ן

מאת: מיטל קפלןנדל"ן26/10/2009764 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבים בוחנים היום כניסה לתחום השקעות נדל"ן. התנאים המצרפיים במשק, עם רמות ריבית בשפל הסטורי, מחסור באלטרנטיבות השקעה סולידיות בבנקים, פחד משוק ההון שחווה תנודתיות, כהרגלו, רמות מחירי נכסי נדל"ן שממשיכות לעלות ככל שהשיח הציבורי עוסק בהן יותר ויותר. כל התנאים הללו קורצים למשקי בית רבים, השוקלים להצטרף לתחום ההשקעות בנדל"ן, אך במידה רבה יותר הם קוראים למשקיעים היותר מתוחכמים בתחום, לנצל את העליה ברמת הפעילות בשוק.
תחום ההשקעה בנדל"ן, הינו תחום הדורש מקצועיות רבה. מעבר לרכישת דירה להשקעה, שהינה פעולה מורכבת ולא פשוטה כשלעצמה, אך בהחלט ניתנת לביצוע ע"י רבים ובהצלחה לא מבוטלת, ישנן השקעות יזמיות מעניינות ומורכבות, שלא דורשות בהכרח הון עצמי של טייקון.
גם משקיע מתוחכם שכזה, או קבוצת משקיעים המאוגדים לקבוצה קטנה המביאה מלבד הון, גם מאגר של ידע ונסיון מקצועי, יזדקקו לרוב, לעזרה מקצועית כאשר הם בוחנים או מבצעים את השקעתם.
במקרים רבים,  מי היה עורך הדין שלך בעסקה, יקבע במידה רבה את שיעורי המס גם במימוש. אחד התחומים הסבוכים ביותר במערכת המס הינו מיסוי מקרקעין וכל שאר החוקים, התקנות והפרצות שבחוק, הקובעים כיצד מחשבים שלטונות המס, את השומה בגין עסקת נדל"ן. 
בין השקעות הנדל"ן הרבות העומדות בפני משקיעים, ישנן לדוגמה עסקאות השקעה עם רכיב יזמי של בניה, שיפור ושדרוג מתחמי מגורים מסוגים שונים - החל מרמה של פיתוח מלא משלב הקרקע וכלה בשיפוץ קפדני של מבנה לשימור במרכז ת"א, תוך כדי הפיכתו לבניין משרדים של מטה פירמת פיננסים.
רכיב יזמי בעסקה, עלול להשפיע רבות על התשואה מההשקעה ובדרכים רבות. סיום בניית פרויקט הדיור המתוכנן שישה חודשים טרם המועד המתוכנן, יכול להיות הפתעה נעימה בתזרים ההכנסות של מנהל הכספים של הקבלן הבונה. לרוב ההפתעות, הינן לכיוון השני.
במקום שבו רכיב יזמי קיים, הסיכוי גדול יותר שהפרויקט ידרוש הליכי קבלת היתרים כלשהם. היתרי שימוש חריג בקרקע, היתרי בניה, היתרים ואישורים על ביצוע בדיקות ותשלומי אגרות. מפגש עם פקידי מוסדות התכנון וביצוע הליכי אישור תוכניות מול הגופים השונים: של העיריה, של הרשויות, של הועדות המקומיות, של הועדות המחוזיות ושל המינהל. לפעמים יוזמה להשקעה בתחום הנדל"ן, עשויה להארך הרבה יותר זמן ממה שתוכנן בבניית ההשקעה. החיכוך עם הרשויות והתלות בקבלת היתרים, עשויים במקרים מסוימים לארוך עשרות שנים.
במקרים שבהם ההשקעה מושפעת מעיכובים במימושה בשל עצירה בהתקדמות הפרויקט שממתין להיתר מסויים על הקרקע, עלול לעבור הרבה מאוד זמן. ישנם מקרים רבים שהיזמים והמשקיעים לוקחים בחשבון תסריט שכזה, עם התאמה של כל תוכניות המימון לכך. ישנם מקרים רבים שעיכובים שכאלו, שיכולים להיווצר מגורמים רבים כל כך פוגעים ברווחיות הפרויקט ואפילו בהיתכנותו להתממש. במקרים שכאלו, ישנו ספק אם יזם היה נכנס להשקעה שלו, אם היה אפילו משער שיגיע למצב דומה.
בבחינה של כניסה להשקעה מעט יותר מורכבת מאשר רכישת דירה להשקעה, רצוי שיהיה למשקיע גב מקצועי, בין אם מנסיונו האישי ובין אם מאנשי המקצוע או שותפיו להשקעה.
התקופה היא תקופה של הזדמנויות. ביקושים בשוק הנדל"ן, מול רצון של גורמים רבים להתערב בנעשה בשוק, כדוגמת שרי ממשלה הרוכבים על גל פופוליסטי או באמת מתכננים שינוי מבני לשיפור השוק.
תנאים שכאלו הם פתח ליוזמות, עבור משקיעים ויזמים מתוחכמים או נועזים. רק ימים יגידו אילו יוזמות צלחו ואילו לא.

 



תגיות המאמר: נדלן, השקעות נדלן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורום נדל"ן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיטל קפלן

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222696 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202515 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183249 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183223 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183252 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182592 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182257 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica