חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יזמות- עסקית נשית

                                 יזמות - עסקית  נשית

עד שנת 2018  יתרמו עסקים בבעלות נשים- כ-5.5 מיליון מישרות חדשות, למשק של ארה"ב. כמות זו מהווה כשליש מכלל המשרות החדשות  עד שנה זו !

(THE GUARDIAN LIFE SMALL BUSINESS RESEARCH INSTITUTE ' 2009)

ומה בארצנו ?

לפי סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מ-2011, הגברים מהווים 73% מהעובדים העצמאיים, בעוד שהנשים-  מהוות רק 27% מהם.

כ-70% מהנשים העצמאיות – נשואות ; לעומת כ-55% מציבור הנשים השכירות.

כ-75% מהגברים העצמאיים – נשואים,  לעומת כ-62% מהגברים העובדים כשכירים.

נשים עצמאיות עובדות בממוצע 41 שעות בשבוע, לעומת 39 שעות עבודה  בקרב השכירות.

מדוע נשים הפונות לאפיק היזמות-העסקית, מצפות  לרמות- גידול נמוכות, בשיעור המכירות ומספר המועסקים, ביחס לגברים ??

·         הסבר אחד הוא שהן מושקעות יותר בגידול הילדים ובמשק-הבית , ופחות מקדישות לקידום העסק שלהן.

·         הסבר שני- הוא שנשים פחות נוטות לקחת סיכונים, בעיקר סיכונים פיננסיים. נשים יותר שמרניות ופחות נוטות לספקולציות. הנשים יותר אמינות, ענייניות ומחושבות ובולטת אצלן הראייה לטווח הארוך, וההתקדמות ההדרגתית. ולכן הן בוחנות היטב את אפיק התעסוקה העצמאי, בטרם תוותרנה על עבודה כשכירות. כבעלות עסקים- הן חסכוניות ונמנעות מלהעמיס על העסק שלהן הוצאות מיותרות , כמו : רכב שרד, משרד מפואר באזור יוקרתי, ועוד.

·         הסבר שלישי מתייחס למניעים השונים שיש לנשים ולגברים הפונים ליזמות-עסקית:

גברים ייטו לתעסוקה עצמאית בעיקר בגלל שיקולים כלכליים, להגיע להכנסה גבוהה יותר, ולהיות אדון לעצמם.

נשים- תנסנה באמצעות היזמות- למצוא איזון טוב יותר בין העבודה לחיים הפרטיים;  לצד שאיפה למימוש-עצמי, לסיפוק ולהכרה.

שכן, אין להתעלם מכך שגם במאה ה-21 – מרבית הנשים  ממשיכות להקדיש יותר מזמנן, לטובת המשפחה המורחבת, הילדים, בן-הזוג והבית. הדבר נכון גם לגבי נשים בעלות קריירה עצמאית.

ההשקעה השונה בזמן בין נשים לבין גברים יזמים- מסבירה  חלק מההבדלים בין עסקים בבעלות גברית, לעסקים בבעלות נשים.

מסקר שערכה עירית תל-אביב, המחלקה לקידום מעמד האישה (שנת 2010) , עולה כי כמחצית ממדגם המשיבים נוהגים לרכוש מוצרים או שירותים, מנשים המפעילות עסקים זעירים, בביתן או בבית הלקוחות שלהן. המוצרים הנמכרים בדרך זו כוללים : אוכל מוכן, מיני מאפה, חפצי-נוי לבית, תכשיטים, עבודות יד אומנותיות, אביזרי-אופנה ובגדים.

לגבי שירותים- נמצא כי 33% מהנשאלים- צורכים שירותי קוסמטיקה, מסג', רפואה-משלימה, מניקור-פדיקור, ספרות- מנשים העובדות בביתן.

עבור מרביתם- מקור החשיפה שלהן לעסקים הנשיים הזעירים הללו – הוא המלצות מכריהם.

בקרב נשים קיימת יותר נטייה לשיתופי-פעולה בין  בעלות-עסקים. הן חוברות אחת לשנייה, ויוצרות עסק המספק מספר שירותים במקום אחד. לדוגמא : שירותי מספרה עם בניית ציפורנים ; מכירת תיקים עם מכירת אביזרי אופנה וקישוטי-שיער..

חלק מהרשויות המקומיות מאפשרות ליזמים ובעלי-עסקים, המתגוררים בתחומן-  לפרסם את מוצריהם/שירותיהם, ללא תמורה, באתר האינטרנט של הרשות. (לדוגמא: מועצה אזורית גלבוע). הדבר חושף את היצע העסקים בקרב לקוחות-פוטנציאליים מהסביבה, וחוסך לעסקים הוצאות פרסום .

במחקר אקדמי שנערך באוניברסיטת בן-גוריון (פאיינס ושוורץ 2006) - נמצא כי לנשים בעלות העסקים יש בממוצע השכלה גבוהה יותר מזו של הגברים. השכלתן של הנשים  נרכשה במסלולים האקדמיים, בעוד שהשכלת הגברים הייתה בעיקרה טכנולוגית.

מבחינה אישיותית- לא נמצאו הבדלים באופן בו דרגו נשים וגברים את מאפייניהם האישיים. המאפיינים הבולטים אצל יזמים משני המינים הם : אהבת אתגרים, צורך בשליטה, מחויבות, יוזמה, עצמאות, מעורבות, חלומות, רמת-אנרגיה גבוהה.. עם זאת- הגברים תארו את עצמם כאופטימיים ובעלי בטחון עצמי גבוה יותר מכפי שתיארו הנשים את עצמן.

בעלי העסקים משני המינים הביעו סיפוק מחייהם, חשו שעבודתם חשובה ולא רצו להחליפה.

לאור הדמיון בין שני המינים, במאפייני  האישיות ובמידת שביעות הרצון מהבחירה בנתיב התעסוקה העצמאי – ניתן להסביר את הפער בין  אחוז הגברים לאחוז הנשים הפונים לנתיב זה- בכך שלנשים יש תפיסה אחרת של היזמות, שמרתיע אותם מלבחור ולאפשר לעצמן להתנסות ביזמות.

ראוי לציין כי משרד התמ"ת , באמצעות רשת המט"י (=מרכז טיפוח יזמות) הפזורים ברחבי הארץ – מסייע ליזמים ולבעלי עסקים, בייעוץ אישי, בהדרכה קבוצתית, בהשגת מימון מקרנות ייעודיות, בכתיבת תכניות עסקיות  ועוד. השירותים- מוזלים, וחוסכים כישלונות ואכזבות מיותרים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נעמי גינת- מאמנת תעסוקתית מוסמכת ומנוסה

                 חונכת עסקית של יזמים

                 מומחית באימון בעלי ADHD ( הפרעת קשב וריכוז)

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נעמי גינת

מאת: נעמי גינתאימון לקריירה25/12/121925 צפיות
האימון שואף שהעובד יתייחס לעבודתו כאל הגשמת ייעוד, ויעסוק בה מתוך התלהבות, עניין ומציאת משמעות. כמובן שאין הדבר שולל את רצונו של המתאמן להתפרנס כראוי ולזכות בהכרה... האימון והטיפול מכוונים לקהל יעד שונה. באימון לא מחפשים "אשמים" ואין מקום לתחושת "קורבנות" ותירוצים.

מאת: נעמי גינתאימון לקריירה08/11/121268 צפיות
נתונים סטטיסטיים עקביים מראים כי בעלי ADHD מתקשים יותר לשרוד במקומות עבודתם לאורך זמן, נוטים יותר מאחרים להיות מפוטרים, ולחוות תקופות של אבטלה. בנוסף- הם עובדים עפי'ר במשרות בעלות סטטוס ורמת-השתכרות נמוכים-יחסית, עוסקים בעבודה שאינה תואמת את כישוריהם, ומתקדמים פחות מעמיתיהם. רבים מבעלי ADHD– נוטים להעדיף תעסוקה עצמאית, על-פני עבודה כשכירים.

מאת: נעמי גינתאימון לקריירה30/10/121151 צפיות
מחקרים שעקבו אחר השתלבותם בעבודה של בעלי לקויות למידה ,והפרעות קשב בכללן- מראים כי הם עובדים עפי'ר במשרות בעלות סטטוס ורמת-השתכרות נמוכים-יחסית, עוסקים בעבודה שאינה תואמת את כישוריהם, , מתקדמים פחות מעמיתיהם, מפוטרים יותר פעמים, ואף מצויים בתקופות אבטלה רבות וממושכות יותר מעמיתיהם.

מאת: נעמי גינתאימון לקריירה30/10/12968 צפיות
יזמות-עסקית הינה אפיק תעסוקתי המתאים במיוחד לבעלי ADHD (הפרעת קשב וריכוז) המטרה העיקרית באימון תעסוקתי של בעלי ADHD היא להביא אותם לעבוד שלא על מנת לכסות על חולשותיהם , אלא להתמודד מנקודת המוצא של כוחותיהם.. אימון אישי , ע"י מאמן מוסמך המכיר את התסמונת ומאפייניה- ימנע טעויות כואבות ויקרות, ויתרום להתפתחות האישית של היזם ולהצלחת העסק.

מאת: נעמי גינתיזמות עסקית30/10/121159 צפיות
בעלי ADHD נחנו בטמפרמנט ,התלהבות, תקשורתיות , מקוריות ויצירתיות; בצד הקושי לקבל מרות, לציית להוראות, להתמיד ולהתמקד בעשייה שגרתית/משעממת, לתכנן ולעמוד בזמנים . לכן יזמות עשויה בהחלט להיות עבורם דרך להגיע למימוש עצמי מיטבי ; בצד גמישות בזמני העבודה וסיכוי להשתכרות משופרת. זאת במידה שירכשו לעצמם כלים ואמצעים לשיפור התפקוד, יתאימו את הסביבה לצרכיהם, וישכילו לגייס עזרה-מקצועית, מתאימה.

מאמרים נוספים בנושא עבודה וקריירה - כללי

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222930 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222801 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי22/08/187378 צפיות
יש תנאים מעולים גם כשחושבים על עבודה פשוטה כמו עבודה בעגלות במרכזים מסחריים.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187536 צפיות
רוצים למצוא עבודה עם תנאים טובים יותר מהממוצע? אם אתם בדיוק נמצאים בתקופה של אחרי צבא, וחשוב לכם לוודא שאתם בוחרים לעבוד במקום שיוכל להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר שתוכלו למצוא, אז בחירת עבודה מועדפת זה ללא ספק משהו שיהיה כדאי לכם לשקול.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187486 צפיות
מחפשים אחר עבודה מועדפת ודואגים בכל הנוגע לשלל האופציות השונות שעומדות מולכם ובמה יהיה כדאי לבחור? דעו לכם כי מציאתה של עבודה מועדפת זהו ללא ספק דבר שיכול להיות מאוד פשוט. רק תצטרכו לוודא כי אתם מקדישים לנושא את מלוא תשומת הלב שלכם וזאת על מנת להבטיח שתוכלו למצוא בסופו של יום עבודה אשר באמת תגיע עם ערך מוסף ותוכל לתרום לכם מבחינה כספית ואישית.

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי30/01/188024 צפיות
תמיד תהיה דרישה לציוד שנמצא על העובד וכולל במקרים ניכרים לבישת סינר בתור חלק בלתי נפרד מבגדי העבודה.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי03/08/179617 צפיות
ההחלטה לקנות נכס שיהיה רק שלכם זו החלטה לא פשוטה אך רבים בוחרים בה בשנים האחרונות והאמת היא שיש בכך היגיון רב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica