חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי מערכת RAID ומתי היא זקוקה לשחזור?

מערכות RAID אלו מערכות אחסון שמורכבות ממספר רב של כוננים קשיחים. הייחוד במערכות האלו הוא ההגדרה שניתנת לכוננים, הגדרה שמאפשרת למשתמשי המחשבים המחוברים למערכת לעבוד בשיתופיות. בשל כך, מערכות RAID צברו פופולאריות רבה ובעיקר בקרב ארגונים וחברות שבהם יש צורך לעבודה על קבצים משותפים רבים. RAID אלו ראשי התיבות של המילים Redundant Array of Inexpensive Disks. בעברית המשמעות היא מערך של דיסקים שאינם יקרים - דיסקים רגילים. מערכות RAID מאחדות כמות מרשימה של דיסקים אלו ומקשרת אותם ליחידה לוגית אחת. יתרון משמעותי נוסף של מערכות RAID הוא שמערכות אלו מבטיחות שגם במידה ואחד מהכוננים יתקלקל, המידע לא יעלם אלא יהיה ניתן לגשת אליו באמצעות כונן אחר באותה מערכת RAID. באופן זה מאפשרת מערכת זו למנוע אובדן מידע, דבר שעלול להביא לפגיעה משמעותית בעסק או בארגון: פגיעות פיננסיות, פגיעות בטיחותיות וכן הלאה.

למרות שהדבר נשמע נפלא, הוא טומן בחובו חיסרון לא קטן – במידה ותיפול מערכת ה-RAID עצמה, הדבר יגרום למפח נפש אדיר בקרב חברי הארגון או העסק – דבר כזה עשוי להביא להיעלמותם של אינספור קבצים חשובים ובלתי ניתנים לשחזור. במרוצת השנים, בשל תקלות כאלו, התגלה צורך חיוני עבור שחזור RAID. במיוחד בשל העובדה שלרוב חברי העסק סומכים על מערכת ה-RAID שלהם ומשוכנעים שאין סיכוי שיותר מכונן אחד ייפול, לרוב לא מתבצע גיבוי מלא. אם לא הייתה אפשרות של שחזור RAID, כל המידע היה יכול לאבד לעד. חשוב לציין שבשל מורכבותה של מערכת RAID, ההליך של שחזור RAID אינו פשוט כלל והוא מצריך ידע רב, ניסיון והכרות בתחום בקרי RAID – ולכן יש להפקיד שחזור RAID בידיו של מקצוען בלבד, גם אם קיבלתם הצעה מפתה במיוחד מחובבן. יש לפנות אל חברה לשחזור מידע מקצועית דיה שמחזיקה בבעלותה מעבדה עם ציוד משוכלל עבור ביצוע שחזור קבצים מלא שמותאם לשחזור מערכת RAID.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידו ירושלמי

מאת: עידו ירושלמיחומרה28/07/136662 צפיות
הטכנולוגיה לא מפסיקה להתקדם, ואנחנו מצידנו רק סומכים עליה יותר ויותר. כשרכיבי האחסון גדלים ומפנים לנו מקום עצום לשמור אינספור קבצים ותמונות, אנחנו מיד נענים - ולא תמיד זוכרים לבצע גיבוי כראוי. למרות שבדרך כלל הטכנולוגיה מספיק מתקדמת בשביל לדאוג לקבצים שלנו, ישנם לא מעט מקרים שמוכיחים אחרת - מקרים שבהם הקבצים שלנו נמחקים ללא התרעה מוקדמת או שנחסמת אליהם הגישה. למרבה המזל, כיום ניתן לבצע שחזור מחשב ולהציל את המצב במקרים שכאלו, גם אם לא ביצעתם שחזור מראש.

מאת: עידו ירושלמיטכנולוגיות חדשות20/07/137629 צפיות
מרבית העובדים בארגונים וחברות גדולות אינם יודעים מה משמעותו של המושג "רייד" (RAID) - מושג שמהווה חלק בלתי נפרד בחיי העבודה שלהם. מערכי רייד הם כיום בסיס להרבה חברות וארגונים, בזכות העובדה שהם מאחדים ומאחסנים את כל המידע של גופים אלו. כיצד? מערך רייד מורכב ממספר לא מובטל של דיסקים קשיחים, לרוב רגילים - וגדולתו היא שהוא מאפשר לכל הדיסקים הללו לעבוד יחדיו, וכך בעצם כל מחשבי המחערכת הופכים ליחידת אחסון אחת עצומה שעובדת בהדדיות.

מאת: עידו ירושלמימחשבים וטכנולגיה - כללי13/07/131128 צפיות
אנחנו משתמשים בשלל מדיות בכל יום - המחשב שלנו, המצלמה, הדיסק און קי שלא עוזב את התיק ומה לא. בכל רכיב אחסון שכזה מצויים קבצים רבים - כשביניהם, לא פעם נמצאת גם מדיה דיגיטלית בעלת חשיבות עצומה עבורנו. לא מצליחים לחשוב על מדיה דיגיטלית הרת גורל עבורכם? נסו שוב. אלבומים מאירועים משפחתיים נדירים, צילומים נושנים מרגעים בלתי נשכחים, סרטונים מהחתונה ומהברית - כל אלו עשויים יום בהיר אחד להיעלם. כשהמוח לא חד כמו שהיה, המדיה הדיגיטלית הזו מהווה בעצם חלק בלתי נפרד מהזיכרון שלנו.

מאת: עידו ירושלמימחשבים וטכנולגיה - כללי06/07/131009 צפיות
כשהמידע היקר הזה מצוי בסכנה כמובן שהדבר הראשון שנרצה הוא להצילו, ולכן נפנה אל מומחה שחזור מידע שישיב לידינו את המידע במהירות האפשרית. לא רק אנשים פרטיים זקוקים לשחזור מידע, אלא גם חברות קטנות וגדולות, ארגונים ומוסדות ממשלתיים. עם זאת, לא פעם עולה חשש, כי העברת המידע לידיים של אדם זר עלולה להיות מסוכנת - לעיתים עשוי זה להיות מידע רגיש או מסווג.

מאת: עידו ירושלמימחשבים וטכנולגיה - כללי01/07/131315 צפיות
בין הרגעים המרגיזים ביותר בעבודה עם מחשב, הוא הרגע שבו אנו מנסים לפתוח קובץ ומגלים שהוא לא תקין. זה יכול להיות מסמך וורד שפתאום כתוב בג'יבריש, או אולי תמונה שהפכה לשחורה, אקסל שהשתבש וכן הלאה. לפעמים לא רק שהקובץ לא עולה כמו שצריך - אלא אפילו לא נפתח בכלל. מה גורם לכך? בדרך כלל מדובר בוירוסים, בכשלים לוגיים במערכת ההפעלה או במערכת הקבצים, או לחילופין במקרים של צריבות, המרות מידע, פרמוטים והעתקות שנכשלו או לא בוצעו כראוי.

מאת: עידו ירושלמימחשבים וטכנולגיה - כללי16/06/131002 צפיות
כאשר כל המחשבים עובדים תחת שרת אחד, כמו מה שמתרחש במרבית החברות או הארגונים, תקלה בשרת עלולה להיות אסון. מעבר לעוגמת הנפש, תקלה בשרת יכולה להוביל לאובדן נתונים בהיקף אדיר ולהפסדים פיננסיים משמעותיים, מבלי שהזכרנו את ההשבתה הטוטאלית עד שהשרת יתוקן. הכשל בשרת יכול להיות תוצאה של תקלה לא חמורה מאוד, אך בשל העובדה שכל כך הרבה מחשבים מאוגדים תחת אותו שרת - כל הדיסקים הקשיחים יוצאים מכלל פעולה וכך נגרמת בעיה משמעותית. כל רגע שבו אין נגישות למידע עשוי להיות הרה גורל - כך שחשוב לפעול במהירות.

מאת: עידו ירושלמיחומרה08/06/131094 צפיות
כשאומרים "הגודל לא קובע", מתכוונים פעמים רבות ל-disk on key. מדובר ברכיב אחסון קטנטן שמסוגל להכיל כמויות גדולות של מידע. עם השנים, רק יוצאים ג'אדגטים קטנים אלו בעלי נפח אחסון רב יותר ויותר, מה שגורם לנו בהתאם לאחסן בהם יותר ויותר קבצים - לעיתים חשובים מאוד, ולא תמיד יהיה לקבצים אלו גיבוי נוסף. ככל שמאחסנים יותר קבצים כך הסכנה לאובדן יותר גדולה - ודווקא בגלל שמדובר ברכיב כה נוח בשל גודלו וניידתו, החשיפה לפגיעה גדולה הרבה יותר.

מאמרים נוספים בנושא מיחשוב ארגוני

מאת: צח סחרמיחשוב ארגוני26/04/173390 צפיות
מרכזיית IP וירטואלית לעסקים בענן - התקדמו לעולם התקשורת החדש ללא צורך ברכישת תשתיות התקדמו למרכזיית טלפונים חכמה בענן, תהנו מכל היתרונות (שרידות, תכונות מתקדמות ועוד) ועדיין תחסכו ממון רב (הקמה מיידית, ללא צורך ברכישת תשתיות יקרות, ברכישת חומרה, הזמנת קווים, עלויות תחזוקה והוצאות מיותרות נוספות

מאת: שלום כהןמיחשוב ארגוני06/11/163495 צפיות
בישראל של היום נפתחים מאות עסקים חדשים מידי שנה ושנה, עסקים בתחומים שונים שמוכרים מוצרים שונים או מספקים שירותים שונים, אך לצערנו חלק לא מבוטל מאותם עסקים לא מצליח לשרוד את השנה הראשונה ואלו שכן מצליחים לשרוד עד חמש שנים ואז נופלים. יש מספר קטן של עסקים שמצליחים ואפילו מצליחים בגדול וזאת בגלל כמה דברים שהם נותנים עליהם את הדעת. אחד הדברים הללו הוא ניהול נכון של העסק ולאו דווקא ברמה האישית...

מאת: yuval ozמיחשוב ארגוני12/04/151815 צפיות
מאמר שיעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מהו שרת וירטואלי ומה הקשר שלו אלינו, למה משתמשים בו ומי משתמש בו

מאת: אלי זהבמיחשוב ארגוני16/03/151753 צפיות
מערכות פריוריטי וזום לעסקים שניהם מבית אשבל טכנולוגיות ולמעט הכותרת בראש מסכי התוכנה לא ניתן להבדיל בין במערכות, אם כך נשאלת מה ההבדלים המרכזיים בין התוכנות למעט ההפרשים במחיר. במאמר זה נענה על השאלה מעמוד על ההבדלים המרכזיים.

מאת: יוסי ויזלמיחשוב ארגוני15/02/152271 צפיות
לא תמיד פרויקט ERP הוא כשלון, אבל הרבה פעמים הוא מסתיים בהרגשת "חמיצות". מדוע ?

מאת: MyBusinessמיחשוב ארגוני25/11/141977 צפיות
חשיבות השימוש בתוכנה מקצועית ואיכותית לניהול העסק שלכם והיתרונות הטמונים בכך.

מאת: יונימיחשוב ארגוני03/03/148109 צפיות
מכשיר fax משולב הוא מכשיר המאגד בתוכו את האפשרות לפקסס, האפשרות לצלם, האשרות להדפיס והאפשרות לסרוק. ישנם יתרונות רבים במכשיר כזה כשהראשון שבהם הוא חיסכון בכסף – יותר זול לקנות את הכול במכשיר אחד מאשר לשלם על כל מכשיר ומכשיר בפני עצמו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica