חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבות ניהול תקציב משפחתי ושליטה בהוצאות

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית03/12/20121101 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משפחות רבות בישראל נקלעות לקשיים כלכליים רציניים שקשה לראות את דרכם החוצה. רבים נמצאים במצב של אוברדרפט רציני, יש להם חובות לבנק, לחברים, ולבני משפחה. הם חשים שנקלעו למערבולת שקשה לצאת ממנה. חלקם אף מסתבכים בחובות לשוק האפור או נמצאים בהליכים משפטיים מול הבנק או חברת האשראי. במקרים רבים מדובר במשפחות נורמטיביות, שמצבן רק הולך ומתדרדר אם לא יעשו שינוי דרסטי כדי לצאת ממעגל הקסמים הזה.

זה לא עוני – זו מחלה

במקרים רבים מדובר במשפחות נורמטיביות שנקלעו לסיטואציה שרק הולכת ומחריפה מיום ליום. חלקן אף משתכרות היטב. אך העולם המודרני מציע לנו כל כך הרבה פיתוים, אפשרויות, מבצעים, הבטחות שאם לא נעצור לרגע כדי להחזיר לעצמנו שליטה על מהלך חיינו, המצב רק יחמיר. לפעמים אירוע טראומתי כמו במקרים שהבנק לוקח למשפחה את הבית עקב אי תשלום משכנתא גורם לאנשים להתעשת ולהתחיל לתת חשיבות לנושא של ניהול תקציב משפחתי מאוזן.

עולם משתנה

העולם המודרני מוצף במוצרים ושירותים שנותנים לנו את התחושה שאי אפשר בלעדיהם. מגוון תוכניות האשראי והתשלומים מפתים אותנו להאמין שזה לא יקר, ועד מהרה אנו מוצאים כי איבדנו שליטה. שכחנו מהי צרכנות נבונה וקשה לנו לנהוג חיסכון בהוצאות שלנו. עד סוף שנות השמונים מציאות כזו לא היתה קיימת. הבנקים נתנו למשפחות שירותים מצומצמים גם בתחום האשראי, אך מאז פרחו בארץ עסקים רבים שמציעים לנו אפשרויות עצומות לרכישת מותרות.

ללא כיסוי

גם עולם הפרסום נעשה אגרסיבי ומשתמש בכל אמצעי התקשורת המפותחים כדי לפתות אותנו לקנות מותגים. אפשרויות הבילוי התרחבו, התרבות החומרית מושלת בכיפה ואנו חשים לכודים במלכודת. אנו מתפתים לרכוש מוצרים שבסופו של דבר צריך לשלם עליהם, גם אם נרכשו ב-36 תשלומים. אם נוסיף לכך תשלומים שאנו חייבים לשלם לרשויות כמו חשבונות חשמל ומים, תשלום משכנתה או שכר דירה, נגיע מהר למצב שאנו חיים בלי כיסוי.

עם הרגליים על קרקע המציאות.

הדרך לרדת מקרוסלת האימה הזו היא להחזיר לעצמנו את השליטה על מאזן ההוצאות וההכנסות שלנו. ללמוד מחדש כיצד להנהיג חיסכון בהוצאות ולהימנע מהוצאות מיותרות. עלינו ללמוד כיצד לא להיסחף אחרי כל פיתוי, מבצע והבטחה ולקנות רק מה שאנו באמת צריכים ויכולים. זה מה שנקרא בשפה המקצועית צרכנות נבונה. בשורה התחתונה עלינו לחזור למנהג הישן והטוב של ניהול תקציב משפחתי מאוזן ומציאותי.

להחזיר לעצמנו את השליטה

התרחבות התופעה והחשש להמשך התפשטותה, הביאה כמה אירגונים ועמותות לפתח כלים לימודיים וסדנאות בשילוב עם ליווי מקצועי וכלכלי צמוד, כדי לתמוך אשר החליטו לרדת מהתנהלות חסרת מעצורים זו. הדרך היא ללמוד מחדש כיצד יש לנהל צרכנות נבונה, לקנות רק מה שבאמת צריך ואפשר, להימנע מפיתויים כדי להגיע למצב של חיסכון בהוצאות כך שמאזן ההכנסות – הוצאות של המשפחה יהיה חיובי ובשורה התחתונה ללמוד את כל הכלים של ניהול תקציב משפחתי מאוזן.

בשורות טובות

בנוסף לארגונים שנזכרו למעלה ניתן היום למצוא אתרים רבים באינטרנט שמלמדים כלים לניהול תקציבי נכון. אפשר לקבל אין סוף טיפים, הדרכות, עצות וסדנאות שמוציאים את המשפחה מן הביצה שאליה נקלעה. מה שנדרש הוא כוח רצון, הירתמות משפחית כוללת, הרבה סבלנות ונכונות לקחת אחריות על עצמאותנו הכלכלית. המשפחות הרבות שעושות זאת הן ההוכחה שזה אפשרי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20922 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/20993 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191084 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191380 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191121 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191427 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195829 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161596 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161475 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161447 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142448 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/142645 צפיות
סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו. ומה איתך?

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142698 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142648 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica