חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עידכוני חוק הירושה

מאת: rinaדיני ירושה18/12/2012991 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנן מדינות בעולם אשר לא מסדירות נושאים אישיים- כמו צוואות בחוק המדינה. אך ישראל היא מדינת חוק, משמע החיים השגרתיים ומצבי החרום מוגדרים באמצעות החוק, ועל פיו יש לפעול. החקיקה בארץ הינה רחבה ונוגעת לתחומי חיים שונים, תוך שמירה על ערכי הדמוקרטיה, חרויות וזכויות הפרט והאזרח, אך בהתחשב באינטרס הלאומי ובטובת המדינה.

מדינת ישראל רואה לנכון כי יש להסדיר גם את נושא הירושה בחוק. מובן שכל מקרה לגופו, אבל החוק בא ליצור בסיס משותף לכלל האזרחים כיצד יש להתייחס לנושא העיזבון (הרכוש)
החוק נקרא חוק הירושה או צו הירושה, נחקק בשנת 1965, תשכ"ה. החוק מצהיר על זכויות היורשים, זהותם וחלקם היחסי בעיזבון של המנוח. צו הירושה מצהיר על זכות היורשים החוקיים,  אך הוא אינו יוצר את זכותם המהותית. החוק פורט מי כשיר להיות יורש- הוא  אף מחלק את הסעיף לבני אדם ( מי שהרע במזיד למוריש- לא כשיר לירוש, לדוגמא ) ולתאגידים.

" לאחר מות המוריש וכל עוד לא חולק העזבון, רשאי יורש, בהסכם שבכתב, להעביר או לשעבד את חלקו בעזבון, כולו או מקצתו, ורשאים נושי היורש לעקל חלקו בעזבון. העברה ושעבוד כאמור מצד קטין ומצד מי שהוכרז פסול-דין טעונים אישור בית המשפט." (סעיף 7 בחוק הירושה )

חוק הירושה קובע כי היורשים הינם בני המשפחה של המנוח (ילדיו וילדיהם, הוריו וילדיהם ) ובן הזוג שהיה עם המנוח טרם הפטירה. בנושא זה הוכנס תיקון בחוק מספר פעמים, כשהאחרון היה בשנת 1984.

החוק אינו פשוט להבנה ולכן מומלץ לפנות לעורך דין ירושה- ליישוב הנושא הרגיש הנ"ל.

מובן שמשנת 1965 היו שינויים משמעותיים בחיי האזרחים במדינה והיה הצורך להכניס תיקונים ושינוים לחוק. הנושא החדש ה"מדובר" ביותר במהלך השנים היה נושא הידועים בציבור. זו היא תופעה אינה חדשה אך היא עלתה על הפרק בשנים האחרונות. החוק היה צריך להוסיף סעיף המדבר על בני זוג הידועים בציבור. בעקרון כל עוד ניתן להוכיח כי אף אחד משני בני הזוג לא היה נשוי לאף אחד אחר, וכי הם ניהלו משק בית משותף וחיו יחד- זכויותיהם זהות לזכויות בן הזוג הנשוי.

בשנת 2005 הוכנס תיקון לחוק, האומר כי בני זוג רשאים לערוך צוואות הדדיות האחד כלפי השני.

באם הימצא צוואה הנכתבה בידי המנוח המוריש- החוק מתייחס לחלוקת העיזבון, חלוקת הירושה על פי צוואה. בחוק מפורט כיצד ניתן לערוך צוואה ובאילו מקרים תחושב הצוואה בכמבוטלת. עורך דין צוואה מוסמך לערוך צוואה, ולפרשה על פי דין.

· הכותב אינו עורך דין או בעל מקצוע בתחום המשפטים. אין לראות באמור לעיל ייעוץ או חיווי דעת משפטי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת rina

מאת: rinaאירועים וחתונות – כללי15/03/13722 צפיות
כל אישה יודעת שלחג הפסח מתכוננים מספר חודשים לפני. אני רוצה לנסות להוריד מכן טיפ הלחץ, ולתת לכן נשים יקרות מספר טיפים קטנים על מנת להקטין טיפה את הלחץ לקראת החג.

מאת: rinaאירועים וחתונות – כללי04/01/13744 צפיות
מה ניתן להשכיר? והאם זה חיוני?

מאת: rinaימי הולדת04/01/13752 צפיות
האם ניתן לשלב מופע מקורי ויפה ויום הולדת לילדים?

מאת: rinaקידום אתרים12/12/12952 צפיות
חילופי קישורים זו אחת הדרכים הטובות שיש לקידום אתרים. איך בדיוק זה קורה.? והאם יש לזה חוקים מסויימים?

מאת: rinaדיני ירושה11/12/12997 צפיות
מילים ששגורות בפינו- ירושה, צוואה- מי לא שמע את המילים האלו? אבל, מי יודע להסביר מה ההבדל העקרוני בין שני המושגים? מה הכוונה בראשון ומה הכוונה בשני? לשם כך באנו לעשות סדר במושגים.

מאת: rinaימי הולדת09/12/12780 צפיות
לא חיבים לטוס לחו"ל כדי שיום ההולדת יחשב לטוב ומוצלח! אפשר לערוך אותו גם בבית ועדיין יהיה יום הולדת מושלם

מאת: rinaימי הולדת27/11/12855 צפיות
אתם רוצים לבחור את הטוב ביותר לילד שלכם כדי שיהיה לו את יום ההולדת הטוב ביותר שיכול להיות, וזה אפשרי!

מאמרים נוספים בנושא דיני ירושה

מאת: רוני הכהןדיני ירושה30/09/201357 צפיות
עם השנים זה נעשה יותר ויותר ברור עד כמה זה חשוב להכין צואה.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה21/09/201061 צפיות
החיים ממשיכים בלעדי כל אלה, וכאן, טמונה לה תורה שלמה של ירושה.

מאת: yoni romדיני ירושה14/11/191101 צפיות
נקודת ההנחה אומרת כי אדם אשר החליט לכתוב צוואה עשה זאת על מנת להשאיר הוראות התואמות את רצונו. מימוש הצוואה משמעותה לכבד את בקשותיו של אותו אדם. לכן, רוב הצוואות יכובדו כפי שנכתבו. עם זאת לעתים ישנו תהליך של ביטול של הצוואה כאשר האדם עצמו יכול לשנות את דעתו ולהחליט לבטלה או לעדכן אותה.

מאת: yoni romדיני ירושה03/07/191506 צפיות
כשאדם קרוב אלינו נפטר זו בשורה לא נעימה במיוחד, לפעמים אפילו מכאיבה מאוד במידה ומודבר בבן משפחה קרוב או בן משפחה שנפטר בטרם עת. בנוסף לכאב הגדול על האובדן עצמו לעיתים מתעוררות בעיות נוספות שגורמות לכאב נוסף - בעיות הירושה שהותיר אחריו המנוח.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה24/04/181462 צפיות
כדי למנוע ריבים מיותרים אנשים רבים לקראת הזקנה עורכים מול עורך דין ירושה את כל הנדרש במסמך ירושה מסודר לכל הילדים.

מאת: יוסף מימוןדיני ירושה19/08/152609 צפיות
מאמר זה בא לתת מידע על סוגי צוואות ובמה יכול לסייע עורך דין צוואות, ירושות ועזבונות מומחה.

מאת: רגב אלקיים דיני ירושה04/12/144120 צפיות
ראוי להדגיש, כיעצם ההכרה בבן כ"בן ממשיך" אינה מעניקה לבן הממשיך זכויות קנייניות במשק. משמעות הצהרת בעל המשק על בנו כ-'בן ממשיך' מהווה הגדרת מערכת היחסים שבין 'הבין הממשיך', האגודה, הסוכנות והמנהל – ותו לא! ללא אישור בכתב של בעל המשק, וללא חתימת בעל המשק על המסמכים הרלוונטיים, הבן הממשיך אינו רשאי לבנות במשק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica