חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החידושים האחרונים בתחום החלפת מפרקים

הרפואה המודרנית מתקדמת ומתפתחת בכל רגע, וגם בתחום הניתוחים להחלפת מפרקים עדין יש שיכלולים וחידושים גם לאחר חמישים שנות ידע וניסיון מצטבר. המטרהבחידושים אלו היא לאפשר לחולים לחזור לחיי שיגרה כמה שיותר מהר לאחר הניתוחולשמור עליהם לזמן ארוך ככל הניתן.

ניתוח להחלפת מפרק הירך או להחלפת מפרק הברך מהווה דרך טיפולית מקובלת אצל חולים הסובלים מהרס של הסחוס במפרק. חלקמהסיבות להרס או פגיעה בסחוס הן: מחלות ריאומטיות, מחלות ניווניות, פגיעותתראומטיות ועוד. מחלות אלו גורמות לכאבים  עזים באזור המפרק, הקרנות שלהכאב לרגלים ולגב, להגבלה בתיפקוד ותזוזה. בשלבים המתקדמים יותר תיתכןצליעה ופגיעה כמעט מוחלטת ביכולת התנועה של המפרק הפגוע. מפרקי הברך והירךהינם המפרקים החשופים ביותר לעומס בגוף האדם ולכן הם גם הפגיעים ביותר.המפרקים הללו נושאים בכל משקל הגוף ואחראים על כל תנועה, סיבוב והרמה.טיפולים שמרניים יכולים להוות פטרון זמני, אך הם אינם יכולים לעצור אתהתדרדרות מצבו של המפרק, ובסופו של דבר החולה יזדקק להליך כירורגי.

הצלחה בניתוחים להחלפת מפרק נמדדת בשני אספקטים: הצלחה בהליךהכירורגי עצמו- מיזהור הנזק הנגרם לריקמות סביב המפרק, הפחתה של הדימומיםומניעה של זיהומים באזור המנותח. הצלחה בניתוח תביא את המטופל להליך שיקוםקצר יותר ולחזרה מהירה יותר לתפקוד מלא.

האספקט השני הוא הצלחה לאורך זמן. כמו המפרק המקורי, גם המפרק המלאכותיחשוף לשחיקה ולבלאי במהלך הזמן. הישחקות המפרק המלאכותי עלולה לגרוםלתגובות דלקתיות ברקמות ובעצמות מסביב, ואף להוביל להתרופפות, כאבים ולבסוףלניתוח חוזר, לכן חשוב מאוד שהמפרק המלאכותי יהיה באיכות גבוהה וההליךיבוצע ללא דופי.

הפיתוחים והשיכלולים בשנים האחרונות בתחום הניתוחים להחלפת מפרקיהברך והירך מכוונים לשיפור הטכניקה הכירורגית והפיכתה לכמה שפחותטראומטית, ובמקביל לשיפור העיצוב של התותב ועמידותו למעמסות ופעולות לאורךזמן.

טכניקה כירורגית: בשנים האחרונות התפתחו מספר גישות כירורגיות השואפותלהקטין את הנזק הכירורגי (Minimally Invasive Technique), לשמר כמה שאפשראת הרקמות הרכות מסביב למפרק, הקטנת הצלקות וקיצור תקופת ההחלמה.

עיצוב השתל: כחלק ממגמת ההתפתחות וההשתכללות,  ישנם עיצובים חדשים לתותבים לפרקי הברך וגם למפרקי הירך. כיום, בניתוחים להחלפת מפרק הירך, משתמשיםבתותב בעל ראש גדול המשפר את היציבות של המפרק ובכך מפחית את השחיקה באופןמשמעותי. לאחרונה אף פותחו תותבים של עצם הירך שאינם נכנסים לתעלת העצם אלאננעלים בחלק המקורב למפרק (Proximal stem). השיפורים בתחום מפרקי הברךמכוונים לשיפור היציבות וטווח התנועה של הברך,  ולהאטת תהליך השחיקה שלהמפרק המלאכותי.

במשך תקופה ארוכה החומרים מהם פותחו התותבים היו מתכת ופלסטיק. השתליםהנפוצים יותר היו עשוים בשיטה של מתכת על פלסטיק (Metal-On-Polyethylene),כשלאחרונה פותחו תותבים מסוג מתכת על מתכת (Metal-On-Metal). שתלים אלו, גםאם סיפקו עמידות לשחיקה ותפקוד ארוך טווח, לא תמיד היו מספקים. הקושיבמציאת הנוסחה המנצחת טמון במבחן התוצאה, והתוצאה בניתוחים אלו נמדדת לאורךזמן. כיום, סוג התותב המועדף הוא מסוג הקרמיקה על קרמיקה(Ceramic-On-Ceramic), החומר הקרמי, כמשטח מגע, מאפשר תוצאות בטוחות וטובותיותר לטווח הארוך.

הגיוון בסוגי התותבים השונים בשוק כיום, מאפשר התאמה מירבית ואופטיפלית לכל מטופל באופן ספציפי, לכן חשוב מאוד לבחור את המנתח הנכון שיוכל לספק את הניסיון והאיכות הדרושים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר איגור קזנסקי

מומחה בכירורגיה אורטופדית

מגדל רוטשילד קומה 5
רוטשילד 29 בת-ים

www.dr-kazansky.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר איגור קזנסקי

מאת: ד"ר איגור קזנסקיאורטופדיה ופיזותרפיה24/12/12874 צפיות
ירך כואבת עלולה לגרום לפעולות פשוטות ויום יומיות להיות לא פשוטות וכואבות. הסבל והאי נוחות פוגעים בשגרת חיים ובאיכותה. היום בזכות התקדמותה של הרפואה והחידושים הטכנולוגיים האי נוחות והסבל ניתנים להקלה במידה רבה ע"י ניתוחים אורתופדיים של החלפת ירך. החלפת מפרק הירך היא שיטה יעילה ובטוחה לשיפור התפקוד הכולל של הירך.

מאמרים נוספים בנושא אורטופדיה ופיזותרפיה

מאת: simply smartאורטופדיה ופיזותרפיה02/03/212844 צפיות
ניתוח עמוד שדרה זעיר פולשני הוא האופציה הטובה ביותר, טיפול בכאב שאינו כירורגי או תרופה בעלת תופעות לוואי, מיקרוסקוטומיה אנדוסקופית היא ניתוח אנדוסקופי זעיר פולשני המאפשר הדמיה ישירה של הדיסק והעצבים. הליך זה משמש לדחיסה של שורשי עצבים שנפגעו על ידי דיסקי עמוד שדרה דחוסים.

מאת: רועי אראליאורטופדיה ופיזותרפיה23/08/201425 צפיות
כאבים הם סמן שמשהו אינו כשורה בגופנו. 80% מהאכולוסיה המבוגרת סובלת מכאבי גב תחתון וההתייחסות אליהן היא בדרך כלל בהבלגה.הפתרון הוא לתקן יציבה על ידי תרגול ייעודי שמתקן את נזקי הישיבה ומחדש את גופנו.

מאת: יצחק בכראורטופדיה ופיזותרפיה18/06/181327 צפיות
כאב בברכיים בעת עלייה במדרגות הם לרוב התסמין הראשון של דלקת פרקים ניוונית במפרקים הללו, יתר הסימנים והתסמינים יופיעו מאוחר יותר. בין יתר הסימנים והתסמינים של דלקת פרקים ניוונית בברכיים נכלול חוסר נוחות, נוקשות, כאבים וקשיי תנועה במגוון מצבים כולל הליכה, עמידה, ישיבה ולבסוף גם במצב של שכיבה במיטה. החוקרים הצביעו על הכאב בברכיים בגלל שימוש במדרגות כסימן ראשון לדלקת פרקים ניוונית לאחר שעקבו במשך 7 שנים אחר 4,600 חולים עם סיכון לחלות בדלקת פרקים ניוונית.

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה15/02/181360 צפיות
איך פועלים לשם שמירה על מצב בריאותי תקין גם על כסא גלגלים? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה28/12/171461 צפיות
ישנם מטופלים, אשר סובלים מבעיות קשות בכף הרגל, כך שמטופלים אלה, יצטרכו הזמנת מדרסים בהתאמה אישית במכונים אורתופדיים מומחים. למשל, גם אלה שיש להם מנח ביו סימטרי לקוי, חוסר איזון מבני לקוי יזדקקו להזמנת המדרסים בהתאמה והזמנה אישית. מדרסים אלה, בטווח הרחוק יותר, יהיו יעילים וישפרו את התחושה של המטופלים. תחול ירידה בתסמינים, שיפור הפעילות היום יומית וכן ההתאוששות תהיה מהירה יותר.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה20/07/172603 צפיות
גם אם כבר התייאשתם מפיזיותרפיה, אל תמהרו ללכת לניתוח, היום ניתן כבר לטפל באמצעות גלי הלם שיסייעו רבות בהקלת הכאבים.. ישנם כאבים ובעיות שונו שניתן לטפל באמצעות גלי ההלם

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה04/04/171749 צפיות
ישבתם שעות ארוכות במשרד מול המחשב וכעת הגב מתחיל לסמן על מאמץ יתר של עומס הנוצר עליו בגין ישיבה ממושכת ללא פעילות יעילה לגוף?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica