חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כאבי ברכיים בעלייה וירידה במדרגות

כאבי ברכיים משפיעים על היכולת התפקודית שלנו. בעיקר נכונים הדברים כאשר אנו רוצים לעלות או לרדת במדרגות. הגורם העיקרי להופעת סימנים ותסמינים בברכיים בעת עלייה או ירידה במדרגות הוא פגיעה כזו או אחרת במפרק הפטלופמורלי.

מפרק זה הממוקם בקדמת הברך ונוצר בין עצם פיקת הברך לבין שקע ייעודי בעצם הירך נמצא תחת לחצים גדולים יותר בעת עלייה או ירידה במדרגות. עומסים אלו עלולים על ציר הזמן לגרום לנזקים במפרק ובעקבות זאת למגוון סימנים ותסמינים הכוללים בין היתר כאבים מקומיים, נוקשות בוקר, מגבלות תנועה ותפקוד.

תופעה זאת הקרויה תסמונת פטלופמורל שכיחה ביותר בקרב ספורטאים ובעיקר בקרב רצים. ישנם גורמים אפשריים נוספים לכאב המופיעה בקדמת הברך בעת עלייה וירידה במדרגות. בין יתר הגורמים נמנה סטייה או פריקה של עצם פיקת הברך ממסלולה בשקע שעל עצם הירך בגלל מסיבות שונות. חשוב לציין שנשים בגלל מבנה הברכיים שלהן ( בגלל זווית Q גדולה) חשופות לחוסר יציבות עצם הפיקה. גורמים נוספים כוללים פציעה ודלקת בגיד של השריר הארבע ראשי, דלקת פרקים ניוונית במפרק הפטלופמורל, אוסגוד שלאטר ועוד.

המחקר

במחקר שנערך בנושא ופורסם  journal Arthritis Care & Research, Jan. 19, 2015 בדקו החוקרים מה התסמין הראשון שעליו מתלוננים החולים בשסבלו מדלקת פרקים ניוונית בברכיים. מחלה זאת. ואכן המחקר אישר שעלייה וירידה במדרגות גרמו לתחושת כאב יותר מכול הפעולות השגרתיות האחרות שאנו מבצעים בחיי היום יום. פעילויות נוספות שגרמו כאב בקרב החולים בדלקת פרקים ניוונית בברכיים כללו הליכה, עמידה, ישיבה ובשלבים מתקדמים של המחלה גם בשכיבה במיטה.

החוקרים המליצו למי שסובל מכאבי ברכיים בעלייה וירידה במדרגות לגשת ללא דיחוי לאבחון ובמידת הצורך לטיפול בבעיה כדי למנוע נזקים כרוניים וצורך עתידי בניתוח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר יצחק בכר – כירופרקט. D.C. M.Sc

כירופרקטיקה, פציעות ספורט, שיקום

www.gav-clinic.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יצחק בכר

מאת: יצחק בכרכירופרקטיקה18/06/181214 צפיות
כאבי גב תחתון מהווים תופעה אנושית שכיחה וטורדנית ביותר. את החולה המטופל לא מעניין שטווח שלו התנועה גדל או שהיציבה שלו השתפרה. הוא רוצה הקלה בכאב הגב ורצוי עכשיו. ברוב המקרים, מלבד כאבי הגב סובלים החולים גם מסימנים ותסמינים טורדניים נוספים כולל מגבלות תנועה, עמידה אנטלגית, נוקשות ועוד. במחקר הנוכחי מצאו החוקרים שלמרות התסמינים האחרים, מבחינת החולים הדבר הראשון שיש להיפטר ממנו זה הכאב.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181431 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: יצחק בכרחינוך ילדים18/06/182114 צפיות
סיפור לפני שינה הוא אחד מהדברים החשובים שאנו עושים עבור הילדים שלנו. על פי המחקר הנוכחי הורה שטורח לקרוא סיפור לילדו לפני השינה משפר את היחס איתו ומעלה את סיכויו להצליח בלימודים וכן תורם ליכולות הרגשיות והמילולית. הורים אלה משפרים למעשה חלקים שונים במוח של הילדים. סריקות מוח שנעשו שהדגימו כיצד אזורים במוח שאחראים למיומנות שפה הכוללים בין היתר את האזור שאחראי להבנת המילים וכן האזור שאחראי לדמיון ערים יותר אצל ילדים שהוריהם נהגו להקריא להם סיפורים באופן שג

מאת: יצחק בכרכירופרקטיקה17/09/091440 צפיות
שכיחות הפציעות בקרב אצניות בבתי הספר בארצות הברית וברחבי העולם המערבי הפכה לבעיה שאי אפשר להתעלם ממנה. מחקרים שנערכים בנושא שבים ומדגישים את הפגיעות של נשים אתלטיות לפציעות בעיקר בברכיים ובמיוחד ברצועה הצולבת. מאמר זה מנסה להסביר את הגורמים לרגישות מיוחדת זו בקרב נשים ואת הדרכים לצמצם את התופעה.

מאמרים נוספים בנושא אורטופדיה ופיזותרפיה

מאת: simply smartאורטופדיה ופיזותרפיה02/03/212845 צפיות
ניתוח עמוד שדרה זעיר פולשני הוא האופציה הטובה ביותר, טיפול בכאב שאינו כירורגי או תרופה בעלת תופעות לוואי, מיקרוסקוטומיה אנדוסקופית היא ניתוח אנדוסקופי זעיר פולשני המאפשר הדמיה ישירה של הדיסק והעצבים. הליך זה משמש לדחיסה של שורשי עצבים שנפגעו על ידי דיסקי עמוד שדרה דחוסים.

מאת: רועי אראליאורטופדיה ופיזותרפיה23/08/201427 צפיות
כאבים הם סמן שמשהו אינו כשורה בגופנו. 80% מהאכולוסיה המבוגרת סובלת מכאבי גב תחתון וההתייחסות אליהן היא בדרך כלל בהבלגה.הפתרון הוא לתקן יציבה על ידי תרגול ייעודי שמתקן את נזקי הישיבה ומחדש את גופנו.

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה15/02/181360 צפיות
איך פועלים לשם שמירה על מצב בריאותי תקין גם על כסא גלגלים? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה28/12/171461 צפיות
ישנם מטופלים, אשר סובלים מבעיות קשות בכף הרגל, כך שמטופלים אלה, יצטרכו הזמנת מדרסים בהתאמה אישית במכונים אורתופדיים מומחים. למשל, גם אלה שיש להם מנח ביו סימטרי לקוי, חוסר איזון מבני לקוי יזדקקו להזמנת המדרסים בהתאמה והזמנה אישית. מדרסים אלה, בטווח הרחוק יותר, יהיו יעילים וישפרו את התחושה של המטופלים. תחול ירידה בתסמינים, שיפור הפעילות היום יומית וכן ההתאוששות תהיה מהירה יותר.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה20/07/172603 צפיות
גם אם כבר התייאשתם מפיזיותרפיה, אל תמהרו ללכת לניתוח, היום ניתן כבר לטפל באמצעות גלי הלם שיסייעו רבות בהקלת הכאבים.. ישנם כאבים ובעיות שונו שניתן לטפל באמצעות גלי ההלם

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה04/04/171749 צפיות
ישבתם שעות ארוכות במשרד מול המחשב וכעת הגב מתחיל לסמן על מאמץ יתר של עומס הנוצר עליו בגין ישיבה ממושכת ללא פעילות יעילה לגוף?

מאת: Yoniאורטופדיה ופיזותרפיה24/02/161646 צפיות
בואו נדבר על איכות חיים... ובכן, אין ספר כי מדובר בשאלה גדולה וכללית מאוד היכולה להשתמע לכיוונים רבים, במאמר זה נתמקד בשיפור איכות חיים בפן הבריאותי. שאנחנו מדברים על בריאות אנו מתייחסים לגוף ולנפש כאחד תוך הבנה כי האחד קשור באופן ישיר בשני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica