חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למי מיועד ייעוץ שיווקי?

מאת: אבי זיתןשיווק ואסטרטגיה27/12/20128338 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ייעוץ שיווקי מיועד למתכננים להקים עסק חדש, או לרכוש עסק קיים, וצריכים תכנית שיווקית.
הוא מתאים לעסקים קיימים המתלבטים לגבי התאמתה של האסטרטגיה הקיימת שלהם.
לעסקים המעוניינים לשפר את הרווחיות שלהם ולשפר את תזרים המזומנים שלהם.
לעסקים העובדים ללא נהלים וללא סדר ומעוניינים להכניס שיטות עבודה וסדר לארגון.
לעסקים המעוניינים להרחיב את תחומי הפעילות שלהם באופן משמעותי, על ידי חדירה לשווקים חדשים, הגעה לקהלי מטרה נוספים, חשיפה לשווקים בינלאומיים.
לעסקים המעוניינים להחדיר לשוק מוצר או שירות חדשניים וייחודיים.
בעצם, כל עסק קיים או אדם המתכנן עסק, טוב יעשה אם יפנה למומחים בנושא.
שיווק הוא מקצוע הדורש מיומנות וידע רב. לניסיון השיווקי ערך רב ולכן השקעה בנושא ייעוץ שיווקי יכולה להיות ההשקעה המשתלמת ביותר לעסק, בעלת התשואה הגבוהה ביותר לאורך שנים רבות.

מהם תפקידיו של היועץ השיווקי?

בניית היסודות – בניית תכנית שיווקית לפרטיה, בניית האסטרטגיה השיווקית, כולל בניית תקציב והתאמת התכנית לתקציב, חשיבה ביקורתית ויצירתית, מציאת דרכים אפקטיביות להגיע לקהל יעד.

איך הוא עושה זאת ?

על ידי כך שהוא לומד מי הלקוחות של העסק, מהו המוצר או השירות, מהם כיווני ההתפתחות וכו'. הוא מכין בסיס שיווקי- באמצעות פרסום, מיתוג, יצירת לוגו, מסרים שיווקיים, כמובן שהוא מברר את מקורות ההשקעה הכספית, בניית מנגנון בקרה על ההוצאות וההכנסות, בניית מנגנון שיווק ומכירות, בניית מנגנון ניהול לקוחות ותמיכה בארגון ובתהליכי משא ומתן עם לקוחות, ספקים, עובדים, נותני שירותים וכו'.

יועץ שיווק מנתח את מצבו של העסק כמו גם אם הסיכויים והאפשרויות שלו להצליח בסביבה בה הוא פועל. הוא בוחן את הסביבה הפנימית של הארגון ואת הסביבה החיצונית לארגון, על בסיס ניתוח הנתונים שנאספו, ניתן להעריך את סיכויו של הארגון ליצור יתרון ולהצליח.

מה זה SWOT

אחת השיטות לנתח את האפשרות של הארגון לייצר יתרון תחרותי בסביבה שבה הוא פועל נקראת SWOT

SWOT = ראשי תיבות של:
STRENGTH - חוזק
WEAKNESSES – חולשות
OPPORTUNITIES – הזדמנויות
THREATS – איומים

– סביבה פנימית -
חוזק - מה מיחד את הארגון, יתרונות ונכסים, משאבים פיננסיים, אינטלקטואלים, שירות טוב, איכות מעולה, כוח אדם מיומן, ניהול טוב, מוניטין ותדמית.
חולשות - חסרונות, מגרעות, בירוקרטיה, שמרנות, חוסר במשאבים אסטרטגיה מיושנת.

– סביבה חיצונית –
הזדמנויות - מגמות חדשות, עידן דיגיטלי, טרנדים, ביקושים ,טכנולוגיה חדשה, שוק מתעורר.
איומים - מכשולים, הפרעות, מתחרים, הגבלות, סיכונים ומגמות שליליות שנוצרו או שמסתמנים בעתיד,
חקיקה, מיסוי, לקוח גדול שפשט רגל וכו'.

לסיכום

לאחר ניתוח כל הנתונים שנאספו יכול כלי כמו ייעוץ שיווקי לנבא, או להעריך את האפשרות שיש לעסק להצליח, ליצור יתרון משמעותי על מתחריו, בסביבה בה הוא פועל, ולהשיג את מטרותיו ואת היעדים שלו.
ניתוח הנתונים גם מאפשר להציף בעיות ונקודות לשיפור ולבחינה מחדש, אשר יאפשרו לעסק בעתיד לממש את הפוטנציאל השיווקי שלו וליצור את היתרון על פני מתחריו.

 



תגיות המאמר: ייעוץ שיווקי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבי זיתן הוא מומחה בייעוץ שיווקי ופיתוח אסטרטגיות שיווקיות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי זיתן

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152496 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142844 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148478 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132607 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132480 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132074 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132090 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica