חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית ותחזוקת דק

מאת: יוסף המנגרעיצוב גינות04/01/2013963 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הדק קיים בגוונים שונים וסוגי עץ שונים ואף בנייתו שונה בהתאם לסוג העץ ולמבנה הגינה.

לא כל סוגי העץ מתאימים לאקלים הישראלי, לכן בישראל קיימים מספר עצים פופולאריים המשמשים לעבודות עץ והנפוץ ביניהם הוא עץ האורן, אשר עובר חיטוי מיוחד ששומר עליו לאורך שנים ומחזק אותו נגד מזיקים שונים. עץ האורן נחשב כעץ רך יחסית לעצים הטרופיים אשר נחשבים חזקים ועמידים כמו איפאה,קימורו ואירוקו.

כמובן שישנם דקים מודולאריים נוספים העשויים מאריחי דק או "פולידק" שהינו שילוב של עץ ופולימרים.

מידי שנה יש לבצע טיפול למשטח העץ כדי למנוע בלאי, שחיקה, לכלוך מצטבר ודהיית הצבע הנגרמים משינויים במזג האוויר, חשיפה לקרני שמש, לגשם ורטיבויות, מזיקים וחרקים, לכלוך ושחיקה. הזנחה ממושכת תחייב בניית דק חדש, מה שעשוי לייקר את התהליך משמעותית

מומלץ שטיפול, ניקוי וחידוש הדק יבוצע ע"י חברה מקצועית מכיוון שהוא דורש ציוד ומכשירים מיוחדים מתקדמים וכמובן את הידע והניסיון בהתאמת חומרים שונים לסוגי דק שונים. יש להבדיל בין ליטוש דק לליטוש מרצפות. התהליכים שונים ובעלי המקצוע גם.

כדי לחדש את הדק ולתחזק אותו בצורה הנכונה יש לנקות את משטח העץ באופן יסודי לאחר מכן יש לשייף וללטש את הדק ולסיום יש לצבוע מחדש בשמן איטום בהתאמה לסוג העץ.

מלבד המראה המחודש והרענן שיקבל משטח הדק, השימון מקנה לו גם שכבת הגנה המסייעת לשמור על העץ מפני רטיבות,שחיקה, שמש ישירה ומזיקים.

על מנת לתחזק עץ אורן, יש לשמן את הדק לפחות פעם בשנה בשמן איטום הנספג בעץ ולא בלכה העלולה להינזק מקרני השמש להישחק ולהתקלף.

דק שאינו חשוף לשמש ישירה ניתן לשמן אף פעם בשנתיים וכמובן שטיפול עודף לא יגרום נזק.

את עץ ה"איפאה" קל יותר לתחזק.

הדרך היסודית לטיפול היא ניקוי העץ בחומצה מיוחדת המתאימה לעץ. החומצה מסירה את הכתמים והלכלוך ופותחת את נקבוביות העץ.

לאחר ייבוש החומצה יש לשמן את העץ היטב. הטרמיטים הינם המזיקים הגדולים של העץ. ניתן למנוע את פגיעתם ע"י פיזור אבקה או מיסוס האבקה במים ולצבוע את העץ. האבקה העשויה ממינרל מיוחד שלא מתפרק עם הזמן לעומת חומרים אחרים ושומר ומגן על העץ מפני מזיקים.

מומלץ גם להשתמש בחומר מיוחד המונע / מעכב בעירה ליתר בטיחות.

עץ האיפאה, יקר פי שניים מעץ האורן, לא דווקא מכיוון שהוא טוב יותר, אלא מכיוון שעץ האורן נפוץ הרבה יותר וקל יותר לעיבוד.

כך שחומר הגלם זול יותר. בשורה התחתונה כדאי לבחור את העץ ע"פ הטעם האישי ובהתאם למבנה ותנאי הגינה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

באתר מנגרים העוסק בנגרות מכל הסוגים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסף המנגר

מאת: יוסף המנגרשיפוצים31/03/14693 צפיות
דק הפך להיות אחת מהאלטרנטיבות הבולטות ביותר בתחום חיפוי הרצפות. אולם, עד כמה שהוא יפה הדק מוצב ללא הפסקה תחת תנאי מזג אוויר משתנים ובין השאר מפגעים כגון שמש חזקה במיוחד, שלג ועוד.

מאת: יוסף המנגרריהוט 20/12/13827 צפיות
בחברת שחפופיה פועלת נגריה מיוחדת, המונה צוות של אמנים מתחום העץ שמעצבים ריהוט מיוחד ומגוון. בשחפופיה כל הריהוט נבנה בעבודת יד, עם תשומת לב מרבית לפרטים הקטנים.

מאת: יוסף המנגראדריכלות נוף 20/01/121350 צפיות
הדק הפך למאוד שכיח בשנים האחרונות בעיקר כי הוא נותן לנו אווירה כפרית נינוחה ונעימה, הוא מרשים ביופיו וחוסך לנו במים שהפכו למצרך יקר מאוד בשנים האחרונות.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גינות

מאת: עידן אברהמיעיצוב גינות21/10/183326 צפיות
קירוי של בריכה ניתן לבצע בקלות רבה על ידי שימוש בפתרונות מקוריים ומתקדמים שאפשר להשיג בקלות . ישנם סוגים שונים של קירוי על ידי הקמה של סככה אך הדרך הקלה והמהירה ביותר לביצוע היא קירוי בריכה. כאשר אנו מעוניינים להכשיר את הבריכה הפרטית או הציבורית שלנו לשימוש ישנם כמה דברים שיש לדאוג להם. על רב הדברים יש לנו שליטה אך מה לעשות כאשר מזג האוויר לא משתף פעולה והורס לנו את התכניות.

מאת: eyalfatranעיצוב גינות16/11/171904 צפיות
עיצוב של כל גינה מתחיל במחשבה ועדיף שזו תהיה מחשבה של אנשי מקצוע, מנוסים ובעלי ידע בתחום, שגם אוהבים את מה שהם עושים – כן, בדיוק כמו הצוות של Mr. Green. לכל גינה וגינה יש את המאפיינים שלה וכמובן שלכל לקוח יש את הציפיות שלו ואת הדברים שהוא היה רוצה למצוא בגינה שלו ואת אלה צריך לשלב יחד בצורה נכונה

מאת: רוןעיצוב גינות25/07/162001 צפיות
פינת ישיבה לגינה אפשר לתכנן בסגנונות שונים, בהתאם לשטח הגינה ולטעם האישי, לבנות מחומרי גלם שונים ולעצב באמצעות אלמנטים דקורטיביים

מאת: רוןעיצוב גינות25/07/161917 צפיות
מסלעת גינה היא אלמנט דקורטיבי המשלב סלעים טבעיים וסוגי צמחייה מגוונים. לעיצוב המסלעה אפשר להוסיף תאורת לילה המעניקה אפקט מרשים

מאת: ניב אבןעיצוב גינות27/05/161740 צפיות
עבדו לפי הכללים הבאים כדי לשמר את רצפת דק אורן שנמצאת אצלכם

מאת: יובל ברעיצוב גינות14/12/152054 צפיות
המרפסת הינה אחד הדברים המכריעים ביותר כאשר אנחנו רוכשים בית, לא אחת המרפסת משמשת אותנו לפנאי, לאירוח ועוד מגוון שימושים

מאת: desheozmcעיצוב גינות06/10/152099 צפיות
כדי שהדשא הסינטטי יאריך ימים חשוב שיהיה באיכות ברמה גבוהה. נכון, דשא סינטטי איכותי יקר יותר, אך מה עשינו בזה אם התקנו דשא סינטטי זול ואחרי שנה צריך להחליף ולחדש אותו? לא חבל? אם כך, מהו דשא סינטטי איכותי ואיך יודעים שאכן הוא כזה? כל התשובות במאמר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica