חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לטפל בתופעת שעירות היתר - זאב פם

תופעת שעירות יתר מפריעה לגברים ולנשים כאחד ובכל שכבת גיל ובמקביל ניתן לטפל בה בכל שלב בחיים.

ד"ר זאב פם ממליץ לבדוק אם קיימת בעיה רפואית יסודית וניתן לטפל בה בהתאם למקור הבעיה. אם מגיעים למסקנה כי מדובר בבעיה שחלתית, שילוב גלולות הריון יסייע לחסימת פעילות הורמונלית על זקיקי השערה, מה שיגרור ירידה של עד 70% בקצב צמיחת השיער. קחו בחשבון כי כאשר תפסיקו את הגלולות השיער יחזור לצמוח.

אם נגלה בבדיקה כי מדובר בבעיה אנדרנלית אז שימוש בתרופות כמו דקסמטזון ואלדוספירון ישיגו עבורכן את האפקט הנדרש, אך יש לבצע מעקב רפואי שגרתי ועם הפסקת הטיפול השיער יצמח שוב.

כיצד מסירים שיער ?
זאב פם פורס בפנינו שיטות לטיפול בהסרת שיער מיותר מהגוף.

* גילוח: הדעה הרווחת היא כי גילוח מגביר את קצב צמיחת השיער אינה נכונה. הגילוח לא משפיע על שורש השערה. האזור המגולח עבה יותר בבסיס אזור שטח פני העור ולכן אנו חושבים בטעות כי השיער צומח מהר יותר. מדובר בשיטה הזמינה ביותר לכולן/ם אך יש לקחת בחשבון כי יש לבצע פעולה זו כל כמה ימים והמגע של השיער הצומח דוקר ולא נעים.

* משחות נגד צמיחת שיער:מדובר במשחות המעכבות צמיחת שיער הקיימות בשוק, אך רובן לא יעילות בצורה רצינית.

* שעווה: אולי השיטה הפופולרית ביותר. השיטה לא מטפלת בבעיה, אלא תולשת את שורשי השיער. גורמת לכאב ואי נוחות ויש לדאוג לטיפול ממושך שמסייע לדילול השיער באזור בו אנו מטפלים.

* אפילציה: מחט חשמלית אשר מעבירה אנרגיות חום ישירות לשורש השערה והורסת את המבנה שלה מה שמפסיק את צמיחתה. ביצוע נכון לטיפול נחשב ליעיל ביותר, מתאים לשטחים קטנים יחסית ויקר יותר משיטות אחרות לטווח הארוך. חובה להקפיד על מחט אישית על מנת להימנע מזיהומים שונים.

* לייזר: שיטה שהתפתחה רבות בעשור האחרון יעילה ברוב המקרים. עובדת על עיקרון קליטת אנרגיית לייזר ע"י השיער, הופכת אותו לחום שמגיע לשורש הזקיק ומשמיד אותו. על השערה להיות צמודה אל השורש ובשלב צמיחתה. על מנת לממש תנאי זה יש לבצע מספר טיפולים כדי לפגוע בשורשים שאינם פעילים. טיפול שיעיל לבעלות שיער עבה וכהה שקולט את אנרגיית החום ויכול להעביר אותה לשורש. לא מדובר בקרינה ואינה מסרטנת. טווח הגילאים הוא רחב מאוד, אפילו בילדות צעירות, אף שבילדות צעירות הוא אינו יעיל לטווח הארוך מאחר ויידרשו טיפולים רבים בהמשך. התוצאות מוצלחות ברוב המקרים ומשיגות דילול משמעותי של השיער לטווח הארוך. לא מדובר בהרחקת השיער לצמיתות באופן חד משמעי ואין להבטיח זאת בשום מקרה.

*  אינפרה אדום: טכנולוגיה אשר משתמשת באנרגיית אור על מנת לבצע פגיעה בשורש השערה. מכשירים פחות מדויקים והאנרגיה המופקת מהם נמוכה ויעילות הטיפול די מוגבלת.

ד"ר זאב פם חבר באגודה האמריקאית והישראלית למחלות עור ומתמחה בתחום. בנוסף הוא בעל תת התמחות בפוטותרפיה המטפלת בפצעי בגרות – אקנה. בין שאר ההתמחויות שלו נמצאים תחומי נשירת שיער, שימוש בתוספי מזון ובעיות שונות בעור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר זאב פם ז"ל הינו רופא מומחה למחלות עור, ובעל תת-התמחות בטיפולים פוטותרפיים באקנה.
נולד בפולין בשנת 1953, והוא חבר מושב, נשוי ואב לשני בנים.
ד"ר פם הינו בוגר המחזור הראשון ללימודי הרפואה בטכניון (שנת 1978), והיה עתודאי בחיל הרפואה.
ד"ר זאב פם ז"ל - נפטר בתאריך 20.01.2013

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר זאב פם

מאת: ד"ר זאב פםבריאות ורפואה כללי20/01/13990 צפיות
תרופות בבליעה לעומת משחות אותן אנו מורחים על העור והוויטמינים, קיימות מגוון תרופות בבליעה. לרוב נשתמש בתרופות אלה כאשר האקנה הדלקתי ולא ניתן לסייע באמצעות טיפולים חיצוניים או וויטמינים. האקנה לא דלקת בגרון ולכן לא מדובר בטיפול אנטיביוטי קצר, אלא יכול לקחת גם מספר חודשים מאחר ובאקנה ישנו שילוב של זיהום חיידקי ותגובה נגדית דלקתית של הגוף.

מאת: ד"ר זאב פםבריאות ורפואה כללי14/01/13890 צפיות
אנו עדים לתופעה כי קיימות שיטות רבות לטיפול באקנה, שיטה טובה היא הפוטותרפיה. מדובר בטיפול יעיל שנותן מענה לסובלים מהתופעה שלא מעוניינים בקבלת טיפול סיסטמי.

מאת: ד"ר זאב פםבריאות ורפואה כללי25/12/121032 צפיות
במאמר שהופיע במגזין מס' 90 של "יופי" הרחיב ד"ר זאב פם על נושא פטרת העור ודרכים לטפל בתופעה.

מאת: ד"ר זאב פםבריאות ורפואה כללי18/12/12974 צפיות
לאחר שבחנו את הדרכים להיווצרות אקנה יש מספר דרכים לזהות הופעת פצעי בגרות על העור. במאמר הבא נציין כיצד לזהות אותם.

מאת: ד"ר זאב פםנשירת שיער11/12/121125 צפיות
לא כולם חייבים לסבול מנשירת שיער. יש מספר דרכים כיום בשוק לטיפול בתופעה בצורה מהימנה. ישנן תרופות שמומלץ להתייעץ עם רופא לפני נטילתן. כיצד ניתן לטפל בנשירת שיער?

מאת: ד"ר זאב פםבריאות ורפואה כללי03/12/121144 צפיות
תופעת האקנה מתחילה לרוב אצל בני נוער ויכולה להימשך גם מעבר לגיל ההתבגרות. ישנם מקרים בהם תינוקות קולטים הורמוני מין בזמן הריון או שאימם מניקה אותם והם מקבלים ממנה את האקנה דרך חלב האם. הסיבה העיקרית להופעת אקנה היא הורמוני מין המציפים את הגוף. הם משפיעים על בלוטות החלב בעור, אותן בלוטות מייצרות חלב שתפקידו ליצור סיכה המגינה על העור.

מאת: ד"ר זאב פםבריאות ורפואה כללי29/11/125250 צפיות
פצעי הבגרות מופיעים אצל 80% מכלל האנשים והם יפתחו אקנה קלה עד חמורה במהלך התבגרותם ומכאן גם השם – פצעי בגרות.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223137 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213643 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201746 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201516 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201788 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201503 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191980 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica