חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אילוף גורי כלבים והבסיס הגנטי לאילוף

אילוף כלבים נכון חייב לקחת בחשבון את התכונות הגנטיות של הכלב, שהתפתחו במהלך האבולוציה. לכן, אילוף שלוקח זאת בחשבון יהיה אפקטיבי יותר, במיוחד אם יתחיל בגיל צעיר.

אילוף בגיל צעיר

במידה ואימצתם גור כלבים, כדאי לדעת שחינוכו ואילופו, בשלב מוקדם ככל האפשר, חשובים מאוד. אילוף גורי כלבים חשוב כל כך, לא מפני שאילוף של כלבים בוגרים איננו אפשרי, אלא מפני היתרונות הטמונים בחינוך בגיל צעיר. אילוף גורים מאפשר לגורים:

• לרכוש הרגלים נכונים.

• להתאים את עצמם לציפיות של בעליהם.

• להבין את מקומם בהיררכיה המשפחתית.

• לגדול מאושרים יותר, עליזים יותר ובריאים יותר.

קל לראות שהיתרונות ההלו לגבי הגורים הם, באותה המידה, יתרונות עבור בעליהם. ללא ספק, כלב רגוע, ממושמע ובעל ביטחון עצמי, הוא הכלב המושלם לבית ולמשפחה.

בסיס אחד לשיטות אילוף שונות

מאלפי כלבים שונים נוהגים לפעול בשיטות שונות וזאת בהתאם לתפיסת עולמם. אמנם, אילוף כלבים יכול להיעשות בשיטות רבות, אבל מאלף טוב חייב להבין את הפסיכולוגיה הכלבית. לכל כלב אופי משלו והעדפות משלו ומזג משלו. אבל לא משנה מיהו הכלב, האם הוא מעורב, או גזעי ובעל תעודות, כל הכלבים מונעים בבסיסם מתכונות שעוצבו על ידי האבולוציה.

• הכלב הוא חיה שבטית, ולכן הוא חייב להיות חלק מהיררכיה. כל מאלף יודע שעל הכלב להבין שהוא לא נמצא בראש ההיררכיה. כלב שמכתיב לבעליו כיצד לנהוג, או שבעליו לא מצליח ללמד אותו מהם הגבולות המקובלים עליו, הוא כלב שיראה בעצמו את מנהיג הלהקה ועל כן חופשי לעשות כרצונו. אילוף נכון ישתמש בהיררכיה הטבעית שמוטבעת בכלב, ומכך שהכלב מעוניין לגרום למנהיג להיות שבע רצון מהתנהגותו.

• הכלב הוא חיה טריטוריאלית. הוא מתוכנת להגן על הטריטוריה שלו מפני פולשים ובתוכה הוא מרגיש בבית. את העובדה הזו ניתן לנצל בכמה אופנים, למשל בחינוך לצרכים. קיים מרחב מסוים בתוך הטריטוריה שבה הכלב לא יעשה לעולם את צרכיו. זהו האזור שמוקצה לאכילה ולשינה.

• אינסטינקט הציד – הכלב הוא צייד מטבעו. בגזעי הכלבים הגדולים והבינוניים כגון רועה גרמני, האסקי סיבירי, דוברמן וכן הלאה, זה נראה מובן מאליו; אבל גם הכלבים החמודים, הקטנטנים והמטופחים היו במקורם ציידים. זו הסיבה שמאלפים ממליצים לאפשר לכלב לפרוק מרץ בטיולים ובמשחקים, שנחשבים לפעולות חיוביות ומהנות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילוף כלבים - ליאור ברונשטיין מאלף כלבים לפי השיטה האמריקאית.

מתמחה בטיפול בכל סוגי בבעיות התנהגות שונות הכוללות אגרסיביות, חרדת נטישה, אובססיביות, הפרעות טורדניותכפייתיות, חרדות, אילוף לצרכים, פקודות ציות, דומיננטיות, נבחנות יתר וכו'. לפרטים: 054-242-8252 http://www.liorb.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילוף כלבים

מאת: אילוף כלביםאילוף בעלי חיים24/01/131494 צפיות
ישנם בעלי כלבים שמצליחים להשליט משמעת על הכלב שלהם באופן מעורר קינאה. אחרים מוצאים את עצמם מתחננים בפני הכלב שלא יקפוץ על האורחים, שלא ינבח באגרסיביות על כל כל אדם שחולף לפניו ברחוב או שלא ימשוך בחוזקה ברצועה. ההבדל בין אלה ששולטים בכלבם לבין אלה שלא, נעוץ בראש ובראשונה בתקשורת ביניהם.

מאמרים נוספים בנושא אילוף בעלי חיים

מאת: דניאל מלמדאילוף בעלי חיים11/02/205645 צפיות
10 טיפים מעולים לכיצד לאלף את הכלב שלך לשבת, לתת יד ועוד. קריאה נעימה

מאת: רוני הכהןאילוף בעלי חיים10/01/165748 צפיות
כלב הוא חיה שיודעת להציע אהבה ונאמנות עד אין קץ לבעלים שמטפלים בהם במסירות ועבודה עם חיה זו היא קסם של ממש שפשוט אי אפשר לסרב לו מבחינת עיסוק במשהו שאוהבים.

מאת: משהאילוף בעלי חיים23/08/158047 צפיות
הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. מה שחשוב להדגיש הוא שבהחלט ניתן לרתום את הכלבים לסיוע במגוון רחב של מצבים, הן פיזיים, הן רגשיים והן התנהגותיים. כאן בדיוק הרגע לדבר על אחד התחומים המרתקים ביותר בשנים האחרונות, והוא זה של הכלבנות הטיפולית

מאת: לירן יוסףאילוף בעלי חיים23/07/144472 צפיות
הכלב שלכם מציג אגרסיביות או אפילו תוקפנות כלפי אנשים? יכולות להיות לכך כמה סיבות, ביניהן מאפיין של טריטוריאליות וסיבה שנייה היא מטענים רגשיים והתנהגותיים שהכלב רכש לעצמו במהלך הזמן.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132537 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים28/07/132292 צפיות
אם אתם אוהבים בעלי חיים ואם אתם מחפשים בימים אלו מקצוע מעניין שיכול לפתוח לכם פתח לקריירה עתידית, שווה לכם לשקול להירשם אל קורס של לימודי אילוף כלבים.

מאת: קופירייטינג פלוסאילוף בעלי חיים24/04/131966 צפיות
כיום ישנן אפשרויות רבות מהן תוכלו לבחור איך והיכן לבצע את תהליך אילוף גורים שלכם. אילוף גורים יכול להתבצע בקבוצות של מספר כלבים, כך שגור הכלבים רוכש הרגלי חינוך והן הרגלים חברתיים במקביל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica