חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אילוף כלבים והתקשרות עימם

ישנם בעלי כלבים שמצליחים להשליט משמעת על הכלב שלהם באופן מעורר קינאה. אחרים מוצאים את עצמם מתחננים בפני הכלב שלא יקפוץ על האורחים, שלא ינבח באגרסיביות על כל כל אדם שחולף לפניו ברחוב או שלא ימשוך בחוזקה ברצועה. ההבדל בין אלה ששולטים בכלבם לבין אלה שלא, נעוץ בראש ובראשונה בתקשורת ביניהם.

חינוך ותקשורת

כאשר מדובר באילוף כלבים, קל לחשוב שהאילוף כמוהו כחינוך ילדים. כאשר הורה, מורה או מדריך, מנסים לחנך או ללמד את התלמיד משהו חדש, הרי שיש ביניהם משהו שנראה כל כך מובן מאליו עד שנוטים לשכוח אותו – תקשורת. התקשרות יכולה להיות מילולית ובלתי מילולית. שני אנשים שדוברים באותה השפה – מובן מאליו שהתקשרת ביניהם קלה. גם כאשר התקשורת המילולית קשה יותר, למשל בקרב אנשים שאינם דוברים באותה השפה, ניתן לתקשר במחוות ולהיעזר בתנועות דמויות פנטומימה.
לא לחינם חינוך הילדים המשמעותי מתחיל כשהילד בוגר דיו, לפחות בכדי שיוכל לנהל תקשורת ברמה מינימאלית. גם כאשר מדובר בחינוכו של הכלב המשפחתי ולגבי אילוף כלבים בכלל, הכלל הראשון שחשוב להבין הוא שאילוף מתחיל בתקשורת.

להבין את הכלב

מובן מאליו שהתקשורת העיקרית עם הכלב איננה מילולית. גם כלב מאולף היטב, אשר יודע לזהות פקודות מילוליות ולפעול לפיהן, איננו מבין את המילים בצורה שאני או אתם מבינים אותם. התקשורת עם הכלב מתחילה בתקשורת של מחוות גופניות ואינטונציות שאותן הכלב קולט באופן אינסטינקטיבי, בהתאם לפסיכולוגיה הכלבית. אילוף גורים קטנים וגם אילוף של כלבים בוגרים, מצריך מהמאלף, ובעקבותיו מהבעלים, יכולת לשדר לכלב שהם המנהיגים. בעליו של הכלב אינו ידידו במובן האנושי של המילה.
בעליו של הכלב, פעמים רבות בעזרת מאלף כלבים מנוסה, יכול ללמוד כיצד להראות לכלב את רצונו ממנו. הדבר נעשה בעזרת טון דיבור מתאים, וכן בעזרת חיזוקים חיוביים, שמשמעותם שימוש בפרסי מזון. פרסי מזון אלה מתחלפים, באופן הדרגתי, בשלב מתקדם של האילוף, בליטופים ובמילות שבח שנאמרות בטון מתאים. חשוב לקחת בחשבון שתהליך האילוף מצריך עקביות רבה, סבלנות ואורך רוח. לא פחות חשוב, להבין שתהליך השימור של המשמעת שהושגה תוך כדי אילוף נכון, מצריכה גם היא עקביות, שמקנה לבעלים וגם לכלב ביטחון בקשר שביניהם, ביטחון שמגיע יחד עם תקשורת והבנה הדדית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילוף כלבים - ליאור ברונשטיין מאלף כלבים לפי השיטה האמריקאית.

מתמחה בטיפול בכל סוגי בבעיות התנהגות שונות הכוללות אגרסיביות, חרדת נטישה, אובססיביות, הפרעות טורדניותכפייתיות, חרדות, אילוף לצרכים, פקודות ציות, דומיננטיות, נבחנות יתר וכו'. לפרטים: 054-242-8252 http://www.liorb.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילוף כלבים

מאת: אילוף כלביםאילוף בעלי חיים24/01/135017 צפיות
אילוף כלבים נכון חייב לקחת בחשבון את התכונות הגנטיות של הכלב, שהתפתחו במהלך האבולוציה. לכן, אילוף שלוקח זאת בחשבון יהיה אפקטיבי יותר, במיוחד אם יתחיל בגיל צעיר.

מאמרים נוספים בנושא אילוף בעלי חיים

מאת: דניאל מלמדאילוף בעלי חיים11/02/205628 צפיות
10 טיפים מעולים לכיצד לאלף את הכלב שלך לשבת, לתת יד ועוד. קריאה נעימה

מאת: רוני הכהןאילוף בעלי חיים10/01/165744 צפיות
כלב הוא חיה שיודעת להציע אהבה ונאמנות עד אין קץ לבעלים שמטפלים בהם במסירות ועבודה עם חיה זו היא קסם של ממש שפשוט אי אפשר לסרב לו מבחינת עיסוק במשהו שאוהבים.

מאת: משהאילוף בעלי חיים23/08/158045 צפיות
הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. מה שחשוב להדגיש הוא שבהחלט ניתן לרתום את הכלבים לסיוע במגוון רחב של מצבים, הן פיזיים, הן רגשיים והן התנהגותיים. כאן בדיוק הרגע לדבר על אחד התחומים המרתקים ביותר בשנים האחרונות, והוא זה של הכלבנות הטיפולית

מאת: לירן יוסףאילוף בעלי חיים23/07/144470 צפיות
הכלב שלכם מציג אגרסיביות או אפילו תוקפנות כלפי אנשים? יכולות להיות לכך כמה סיבות, ביניהן מאפיין של טריטוריאליות וסיבה שנייה היא מטענים רגשיים והתנהגותיים שהכלב רכש לעצמו במהלך הזמן.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132534 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים28/07/132288 צפיות
אם אתם אוהבים בעלי חיים ואם אתם מחפשים בימים אלו מקצוע מעניין שיכול לפתוח לכם פתח לקריירה עתידית, שווה לכם לשקול להירשם אל קורס של לימודי אילוף כלבים.

מאת: קופירייטינג פלוסאילוף בעלי חיים24/04/131963 צפיות
כיום ישנן אפשרויות רבות מהן תוכלו לבחור איך והיכן לבצע את תהליך אילוף גורים שלכם. אילוף גורים יכול להתבצע בקבוצות של מספר כלבים, כך שגור הכלבים רוכש הרגלי חינוך והן הרגלים חברתיים במקביל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica