חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול NLP ודמיון מודרך בילדים, נוער ומתבגרים

מאת: אסנת בוקופצרהורות05/11/20091299 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיפול NLP בילדים ומתבגרים

אצל ילדים ומתבגרים, בעיות כמו דימוי עצמי, חרדה, פחד,חוסר בטחון, תפקוד לקוי, מרד, מצבי רוח, שינויים הורמונאליים, בעיות תקשורת, קשיים חברתיים ועוד, עשויים להתבטא באופנים שונים בשלבים מסוימים במהלך שנות ההתפתחות וההתבגרות.

כאשר אנחנו מדברים על בעיות, אנו מתייחסים למקרים בהם ההפרעות מופיעות בתדירות ובעוצמה הגורמים למצוקה, או מפריעים לפעילות היומיומית התקינה של הילד/מתבגר.

לילדים, ומתבגרים הסובלים מאחת או יותר מהבעיות, חסרות בדרך כלל דרכי התמודדות יעילות עם המצב הקיים.

חשוב להבין שניתן לעזור בקלות, יעילות ומהירות לילדים ומתבגרים.

בעיות שאינן מטופלות, גורמות לסבל רב ומתמשך, נוטות להתעצם ללא טיפול  ועלולות לגרום לסיבוכים ובעיות נוספות כמו: בידוד חברתי, דימוי עצמי נמוך,דיכאון ועוד.

הטיפול בשיטות ה- NLP ודמיון מודרך, מאפשרות  איתור שורש הבעיה, הבנה, הרחבת מפות השטח של הילד/מתבגר והוריו, כמו גם טכניקות וכלים מעשיים לשינוי, העצמה, התבוננות ובנייה חיובית.

הטיפול ב- NLP, נעשה תוך שימוש בטכניקות של דמיון מודרך, שימוש במטאפורות ויצירת התניות חיוביות ומעצימות. ילדים ומתבגרים משתמשים באופן טבעי בדמיון ומאפשרים לו להוביל אותם בדיוק למקומות בו הם רוצים להיות. 

הטיפול בשילוב של NLP ודמיון מודרך, יעיל להתמודדות עם דאגות, פחדים, חרדות, שיפור הדימוי העצמי, הפגת כעסים ומתחים, בעיות חברתיות והתמודדות עם מצבים מאתגרים.

עולם הרפואה גילה כבר לפני שנים את נפלאות שיטת הדמיון מודרך ו- NLP וממשיך לחקור את הנושא בכדי להרחיבו ככל האפשר. מחקר שהיווה פרויקט משותף בין המכון הפסיכיאטרי ובתי החולים ב"ת'לם רויאל" ו"מאודזלי" בלונדון, השווה בין שתי קבוצות מטופלים שקיבלו סוג אחד או אחר של טיפול, לבין אלה שקיבלו טיפול בשיטת ה-NLP ודמיון מודרך.

אחת המסקנות שלהם הייתה שגם דמיון מודרך וגם NLP הביאו לשיפורים משמעותיים בנבדקים ועל כן הומלצו כיעילים.

במאמר בירחון הרשמי של "האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים", קבעו שני פרופסורים במחלקה לרפואת ילדים בביה"ס לרפואה של אוניברסיטת "ייל", כי הם ממליצים מאד על השימוש ב- NLP. בנוסף טוענים המחברים כי הטיפול ב- NLP הינו רב ערך מאחר ודבר זה מעניק תחושה של שליטה וערך בחייהם של המתבגרים.

ישנם שמות רבים לתהליכי טיפול, שינוי והעצמה כגון:  ייעוץ פסיכולוגי, פסיכותרפיה ,טיפול בשיחות ועוד. 

מדובר על מפגש עם איש מקצוע שמתמחה בהבנת תהליכים נפשיים, מודעים ושאינם מודעים ובהתבוננות משותפת על יחסים בינאישיים, לעיתים בעזרת מילים, תהליכים ואו דמיון מודרך.

חיבור כזה קיים בתחום הטיפול ב- NLP ודמיון מודרך ומתחבר לצמיחה אישית - פנימית תוך השענות בתכונות וחוזקות חיוביות ויצירתיות הקיימות בילד/מתבגר . 

הטיפול ב- NLP ודמיון מודרך, מדגיש את הצורך ליישם  עקרונות של מציאות חיובית מתחדשת, ומאפשר רכישת כלים להתנהלות אל מול רגשות שליליים ואירועים שמקורם בחוויות שליליות בעבר או בהווה, תוך התמקדות באושר, הצלחות, חשיבה חיובית  ואופטימיות.

המפגש והטיפול מתקיימים בסדרת פגישות שבועיות, משך כל פגישה כשעה. 

המפגשים מתקיימים בסביבה נעימה ודיסקרטית והתהליך הוא קצר טווח ואפקטיבי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסנת בוקופצר, מסטר פרקטישינר בדמיון מודרך, אנ.אל.פי, טיפול בטראומה ותרפיית קו הזמן. טיפול אישי וזוגי. 054-4-515075 www.nlptherapy.co.il מייל: bukofzer@015.net.il 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסנת בוקופצר

מאת: אסנת בוקופצררוחניות - כללי06/06/15983 צפיות
כאשר אנחנו עובדים עם כלי ה-NLP והדמיון המודרך, אחד הדברים הראשונים שנלמד הוא שבסרט שלנו אנו השולטים והאחראים הבלעדיים לו. מכאן נחליט שבכל רגע נתון בסרט הזה נמלא את כל התפקידים - תסריטאי, במאי, גיבור, מפיק, צלם, מלחין ועורך - מתוך מודעות לתפקיד המתבקש בכל מצב.

מאת: אסנת בוקופצררוחניות - כללי15/05/151129 צפיות
בעבודה עם כלי ה-NLP והדמיון המודרך אנחנו לוקחים אחריות ומעניקים לעצמנו את האפשרות ליצור שינוי מהותי בעולמנו: חיים נטולי דרמה, שיאפשרו לנו ליהנות מעצמנו, מהסובבים אותנו ומחיינו.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש15/09/131309 צפיות
הפסיכולוגיה החיובית מציינת שהמילה תודה אינה רק נימוסים טובים, אלא גם מועילה לתחושת העצמי. מחקרים בנושא מראים שהכרת תודה משפרת את איכות החיים, הבריאות הנפשית ומערכות היחסים, מייצרת רגשות חיוביים ועוזרת לנו להתמודד בתקופות לחץ.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש27/08/131414 צפיות
הערכה עצמית, כשמה, תגיע קודם-כל מעצמנו - מכיוון שהמציאות הפנימית שלנו קודמת למציאות החיצונית, ואנחנו אלה הקובעים מה נכון לנו ומה לא, מה מתאים לנו ומה פחות, במה אנחנו מאמינים ובמה לא, ואילו ערכים קיימים בתוכנו. מתוך כך נותר לנו להבין שרק אנחנו יכולים להעניק אותה לעצמנו.

מאת: אסנת בוקופצרקורסים וסדנאות08/08/131151 צפיות
הדרך פנימה - סדנת דמיון מודרך ו-NLP לשנה החדשה עם אסנת בוקופצר וירון קולטון מפגש חווייתי חד-פעמי בתל-אביב - יום חמישי 29.8.13 ב-20:30 מוזמנים למפגש חווייתי, שבו נעשה שימוש בכלים העוצמתיים של הדמיון המודרך וה-NLP כדי להיכנס פנימה, לחקור את עולמנו הפנימי ואת תת-המודע - ולצאת רגועים, מחויכים ומחוזקים, מוכנים לשנה החדשה שבפתח.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש28/07/131143 צפיות
עבודת ה-NLP עם קו הזמן הינה תהליך המתקשר עם תת-המודע שלנו ומתייחס לאופן שבו אנחנו מייצרים ומאחסנים זיכרונות, מחשבות ורגשות, כמו גם לדרך שבה המוח שלנו מקודד את מושגי הזמן השונים.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש13/07/131108 צפיות
אמנות שאילת השאלות מזמינה מודעות ותרגול, ומאפשרת לפחות שלוש תשובות חדשות לכל סיטואציה. כמו כן, כאשר נחליף בשאלה את המילה 'למה' במילה 'איך', נגלה נקודת מבט חדשה - כזו שתאפשר לנו למצוא פתרון מהיר ומדויק למצבים שנראו לנו רגע קודם בלתי פתירים.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214009 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204593 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204639 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201457 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201446 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201490 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica