חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הובלה במשאיות קירור ושמירה על הסביבה

מאת: עדי ארזי רכב31/01/2013929 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש לא מעט מוצרי צריכה המחייבים הובלה בקירור או בהקפאה. לדוגמא, למשרד הבריאות ישנם נהלים קבועים וברורים להובלת מוצרי מזון מסוימים כגון הובלת מוצרי חלב, מחייבת טמפרטורה של מינוס 20 מעלות, הובלת בשר מיושן מחייבת טמפרטורה של 0 עד 4 מעלות צלזיוס ועוד. הובלה בקירור משמשת בעיקר גופים גדולים במשק כגון חברות, עסקים ומפעלים אשר זקוקים לשינוע מהיר ובטוח של קו מוצריהם לכל חלקי הארץ. כיצד מתבצעת הובלה בקירור? וכיצד ניתן לשמור על הסביבה בעת ההובלה? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

כיצד מתבצעת הובלה בקירור?

בתחילת המאה הקודמת, הדרך היחידה לשנע מוצרים בהקפאה הייתה באמצעות "עטיפתם" בגבישי קרח. כיום, תודות לקדמה הטכנולוגית ניתן להוביל בבטחה מקסימלית מוצרי צריכה בקירור תוך שמירה על בקרת טמפרטורה מדויקת. לצורך הובלה בקירור יש ראשית כל להצטייד בארגז קירור למשאית. ארגז קירור הוא הרכיב העיקרי אשר שומר על טמפרטורה קבועה הנדרשת לצורך שמירה על טריות המוצר ואילו מנגנון הקירור הוא המנוע אשר מאפשר את הזרמת האוויר הקר אל תוך ארגז הקירור. הקריטריון השלישי לצורך קבלת רישיון הובלות בקירור ועמידה בתקנים הוא פריקה מהירה ונוחה וזאת על מנת לשמור על טמפרטורה קבועה ורציפה. שלושת הקריטריונים הללו יחד עם הקפדה ושמירה על נהלי משרד הבריאות יבטיחו הובלה בקירור, בטוחה ויעילה.

החשיבות של הובלה "ירוקה"

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יש עשרות אלפי משאיות, אשר נמצאות באופן פעיל על הכבישים. "תרומתם" של אותם כלי רכב כבדים לזיהום האוויר הם משמעותיות. משאיות בנזין "מצטיינות" בפליטת רמות גבוהות של פחמן חד חמצני העלול, על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, לגרום לאחד מסוגי הסרטן הקטלניים. לעומת זאת, משאיות דיזל, פולטות ריכוזים גבוהים של עשן עכור אשר משפיעים על דרכי הנשימה וגורמים לגירוי עז בעיניים. מכאן החשיבות בביצוע הובלה "ירוקה". כיצד? פשוט מאוד, בהתאם לחזון החברה, ניתן לרכוש משאיות "היברידיות". רכב היברידי הוא למעשה רכב כלאיים המשלב בין מנוע בעירה פנימי הפועל על בנזין, דיזל או גז לבין מנוע חשמלי. בכל עת בו הרכב בולם, המנגנון החשמלי "מתרגם, את האנרגיה לחשמל, החשמל ממלא סוללות והסוללות "מתדלקות" את המנוע החשמלי. בשורה התחתונה מדובר במהלך אשר מוביל לצריכה פחותה של דלק ומקטין את פליטת גזי החממה לאוויר. כך ישנה הפחתה משמעותית בנזק אשר נגרם לאיכות הסביבה. להובלה "ירוקה" ישנן שלוש יתרונות מרכזיים:

הראשון - חרף העובדה כי מדובר בעלות רכישה גבוהה יותר מרכישת משאית "סטנדרטית" מדובר במהלך חסכוני לטווח הרחוק וזאת בשל העובדה כי צריכת הדלק תפחת באופן משמעותי.

יתרון כלכלי נוסף נעוץ בעובדה כי לרכבי הובלה "ירוקים" כגון משאיות היברידיות יש בלאי פחות בהרבה ממשאיות הפועלות על דיזל או בנזין.

היתרון השלישי - משרד התחבורה מעוניין לעודד כניסת רכבים היברדים לשוק הישראלי ולכן מעניק לא מעט הטבות מיסוי לחברות אשר פועלות לשמירה והגנה על הסביבה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ComputerGeek

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדי ארזי

מאת: עדי ארזי מיתוג28/01/13850 צפיות
כמעט אין חברה שלא מחזיקה ברכבים. כלי הרכב השייכים לחברה אינם משמשים אך ורק ככלי שינוע ממקום למקום אלא הם יכולים להוות גם כלי שיווקי יעיל שחשוב לנצלו לצורכי פרסום ושיווק העסק. אחת הדרכים לכך היא שימוש במדבקות פרסומיות. המאמר שלפניכם מסביר כיצד לבחור בצורה הנכונה ביותר את מדבקות הפרסום לרכבי החברה.

מאת: עדי ארזי שייט27/06/128594 צפיות
ישנם סוגים שונים של סירות, המספקים מענה לצרכים רבים. תפעולן של הסירות והשימוש בהן מצריך שימוש גם בציוד משלים, אותו חשוב למצוא בכל סירה - ציוד בטיחות, ביגוד מתאים ומכשור אלקטרוני נחוץ. המאמר שלפניכם סוקר את הציוד הדרוש לסירות ונותן טיפים חשובים לפני הקנייה.

מאת: עדי ארזי לימודי תעודה ומקצוע14/05/121041 צפיות
מערכות מידע כיום נמצאות בכל תחום ארגוני - דבר שהופך את העיסוק המקצועי בהם למשתלם ואת הבוגרים בתחום לדרושים במגוון משרות. המאמר לפניכם מסכם בקצרה מה נלמד בקורסים בתחום אבטחת המידע וניהול מערכות המידע והיכן ניתן ללמוד מקצועות אלו בישראל.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213843 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213972 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214152 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204621 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195586 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196279 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193511 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica