חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך להשתחרר מהאיש שמדבר בתוך הראש?

מאת: יואב זילכהמדיטציה04/02/20131700 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

‏יום רביעי 27 ביוני 2012

התפתחות אישית

איך להשתחרר מהאיש שמדבר בתוך הראש?

כנראה שכולנו מכירים היטב את האיש שמדבר בתוך הראש, זה ששופט, משער, מניח, מפרש, מנתח, מאשים, מפחד, מצפה ועוד...האיש הזה גוזל מאיתנו כמויות עצומות של אנרגיה ואחראי למרבית הסבל האנושי על מגוון צורותיו. אם בזה הרגע אתם שומעים קול בתוך ראשכם שאומר: "על איזה איש לעזאזל יואב מדבר?" אז זהו בדיוק האיש שעליו אני מדבר.

למרות שהמילה הנכונה יותר לכנותו היא "הקול שמדבר" או "החושב", אני עדיין מכנה אותו "איש", מפני שעבור רובנו הוא אכן איש. במקרים רבים נדמה לנו שהאיש הזה הוא אנחנו. כאן טמון מקור כל הסבל – ההזדהות הלא מודעת שלנו עם המחשבות והרגשות שלנו יוצרת עצמי מזויף או במילים אחרות: אגו. זהו "האיש", מאין ישות מנטאלית שמעמידה פנים שהיא אנחנו.

העובדה שאנחנו שואבים את תחושת העצמי שלנו מהקול שמדבר בתוך הראש מעצימה את אותו קול ומקשה עלינו להשתחרר ממנו. זה מוביל לסבל כי אנחנו מבססים את הזהות שלנו על דבר מאוד לא יציב, מאוד ארעי...על מחשבות עקרות שבאות וחולפות ללא כל שליטה מצידנו. אם יש בנו מעט מודעות, אנחנו יכולים לשים לב בקלות לכך שהאיש הזה הוא משוגע.

יום אחד הוא אומר: "אני כישלון", כמה שעות לאחר מכן הוא עלול לומר: "אני הצלחה" או "אני הכי טוב בעולם, איך זה שלא נותנים לי את ההכרה שאני ראוי לה?". כמובן שבשני המקרים מדובר באשליה ברת חלוף. במקרה הזה, הצלחה וכישלון הם דברים שקורים לנו, אבל הם לא אנחנו. אם אנחנו מאמינים (ורוב הזמן אנחנו אכן מאמינים) בכל מחשבה שמופיעה בנו, הנפש כל הזמן סוערת- זה סבל.

כאשר אנחנו מזדהים עם הקול שמדבר בתוך הראש ומאמינים באופן אוטומטי לכל מילה שהוא "מוציא מהפה", חוויית החיים שלנו נצבעת בצבעים קודרים של כבדות, רצינות, מתח ופחד. כל דבר קטן הופך להיות פי 100 יותר חשוב ודחוף ממה שהוא באמת, הכל נראה מאיים, הגוף שלנו מתוח כל הזמן, אנחנו לא רגועים והחיים מאבדים מהיופי, מהמסתורין ומהחיוניות שבהם.

אז איך אפשר להשתחרר מהאיש שמדבר בתוך הראש?

הנה 4 צעדים שיכולים בהחלט לעזור לכם. מאחר ומדובר בעבודה פנימית או אם תרצו "אימון רוחני", אז כל ארבעת הצעדים ניתנים בעקרון ליישום בכל מקום ובכל רגע.


הצעד הראשון: להוריד עוגן

כאשר הים סוער מדי בשביל להמשיך להפליג, רב החובל מבצע מספר פעולות וביניהן הוא מוריד את העוגן כדי לייצב את האונייה. בדיוק באותו האופן, כאשר האיש שמדבר בתוך הראש נכנס להילוך גבוה ומדבר ללא הפסקה, הנפש מתנתקת מנקודת החיבור היחידה להוויה (הכאן ועכשיו) ולכן סוערת וגועשת. הדבר היעיל ביותר שאנחנו יכולים לעשות במצבים כאלה, זה להוריד עוגן. למה הכוונה? עוגן, במקרה הזה הוא איזשהו אובייקט שאם נפנה את כל תשומת הלב שלנו אליו, הוא יחזיר אותנו אל הרגע הזה. כלומר, יעורר בנו מידה גבוהה יותר של נוכחות. הנשימה היא עוגן מצוין וזאת מסיבות רבות שאין טעם להרחיב עליהן כעת.

ככל שנביא תשומת לב מלאה לנשימה שלנו, רמות המודעות והנוכחות שלנו יעלו ולעומת זאת זרם החשיבה המטריד יואט.ראשית, ההמלצה היא לקחת בין 5-10 נשימות עמוקות ככל שניתן, תוך כדי שאנחנו מביאים את כל תשומת ליבנו אל האוויר שנכנס ויוצא מהנחיריים. לאחר מכן, כדאי להמשיך למקד את תשומת הלב בנשימה למשך מספר דקות.


הצעד השני: לזהות ולא להזדהות

רוב הסיכויים הם שהצעד הראשון אמנם יאט את זרם החשיבה הרועש, אך זה לא ייפסק לגמרי. תוכלו לשים לב שהמוח עדיין פעיל במידה מסוימת, עדיין זורק איזה משפט, מעיר איזו הערה או מזכיר לכם שיש איזושהי מטלה ששכחתם לבצע. זה מה שמביא אותנו אל הצעד השני, שהוא חשוב ביותר.

לאחר שהורדנו עוגן ונרגענו מעט, חשוב שנזהה את הקול שמדבר בדיוק לפי מה שהוא באמת. ראשית, חשוב שנבין שלא מדובר כאן בדבר אישי, למרות שזה נראה לנו שכן. ההרגל של בני אדם לחשוב בצורה כפייתית ללא הפסקה הוא דפוס מותנה ולא מודע בעל ותק של אלפי שנים. הקול הזה שאנחנו בטוחים שהוא אנחנו או שלנו, הוא לא אנחנו וגם לא שלנו. זהו פשוט עיוות או הפרעה במוח האנושי. לא במוח האישי, אלא במוח האנושי, כלומר בתודעה הקולקטיבית.

אמנם מתוך חוסר מודעות אנחנו לוקחים בכך חלק, אבל אם אנחנו מזהים את הקול הזה כקול אישי או כאנחנו, פירוש הדבר שאנחנו מזדהים עם הקול הזה (מה שגורם לו להמשיך לפעול ביתר עוצמה). בכל פעם שאנחנו מזדהים עם מחשבה מסוימת ונקשרים אליה, אנחנו בעצם מזינים אותה ונותנים לה כוח. ככה גדל האגו, העצמי המזויף שהוא תוצר של המוח המותנה.

לכן, הצעד השני הוא לזהות ולא להזדהות. לזהות זה אומר להיות מודע, להקשיב, להיות ער לזה, לשים לב לאותו קול שמדבר ולהבין שמדובר בסך הכל בהרגל ישן מהעבר, שאותו אנחנו חולקים עם כל בן אדם.


הצעד השלישי: קבלה מוחלטת של מצב התודעה שלנו כפי שהוא

לאחר שזיהינו את הקול, כלומר הבחנו בעובדה שהמוח עדיין פעיל, עדיין מפטפט, עדיין משוטט כמו כלב תועה ברחובות, אנחנו מגיעים אל הצעד השלישי. עלינו לקבל באופן מוחלט את המצב התודעה שבו אנחנו נמצאים באותו רגע, מבלי לנסות לשנותו או לברוח אל מצב אחר שנתפס כרצוי יותר.

אין צורך לחפש את מצב התודעה המושלם או את השקט המוחלט. למעשה, זהו אחד המכשולים הגדולים ביותר של מודטים רבים ברחבי העולם. זוהי מלכודת של המוח המותנה, עוד אחת מהאסטרטגיות המתוחכמות שלו לבריחה מהכאן ועכשיו.

מצב התודעה המושלם הוא קבלתו המוחלטת של כל מצב תודעה שבו אנחנו נמצאים ברגע הזה. כל ניסיון אחר מלבד קבלה, רק ירחיק אותנו מהשלווה הפנימית וייצור עוד מאבק, עוד קונפליקט פנימי. הרדיפה אחר השקט יוצרת לא מעט רעש. אז אם ברגע הזה, המוח שלנו עדיין פעיל, אז זה מה שיש ואנחנו מקבלים את זה שהוא עדיין פעיל. להלחם בכך זו בטח לא הדרך.


הצעד הרביעי: להוריד עוגן עמוק יותר

הצעד הרביעי מחזיר אותנו אל הצעד הראשון...הפעם כדי להעמיק את העבודה הרוחנית שלנו. במסגרת הצעד הראשון לקחנו כדוגמא את הנשימה בתור אובייקט מומלץ ביותר למדוט עליו. כעת אנחנו שוב חוזרים למקד את כל תשומת הלב שלנו בשאיפה ובנשיפה, בשאיפה ובנשיפה. היו ערים לכל רגע ורגע בשאיפה ולכל רגע ורגע בנשיפה. בשונה מעט מהצעד הראשון, אל תנסו לנשום באופן רצוני, כלומר לשלוט בנשימה. פשוט תנו לנשימה שלכם לנשום אתכם, להתנהל בקצב הטבעי שלה. התפקיד שלכם הוא להיות מודעים לה, לשים לב לתהליך הנשימה כפי שהוא מתרחש בכל רגע בתוככם.

ככל שתיישמו את ארבעת הצעדים האלה יותר ויותר, תיווכחו כיצד ההזדהות שלכם עם אותו קול שמדבר בתוך ראשכם הולכת ופוחתת. ויחד איתה גם ההשפעה של אותו קול עליכם הולכת ומתמוססת לאט לאט. במקביל, מידת הנוכחות שלכם הולכת וגדלה, ישנן הפוגות ארוכות יותר בין מחשבותיכם ואתם יותר שלווים ומאוזנים נפשית.


אשמח לקבל תגובות ושאלות כאן למטה.


באהבה והערכה,

יואב זילכה

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. Shareרוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה

יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב זילכה

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131320 צפיות
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131454 צפיות
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131254 צפיות
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131327 צפיות
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".

מאת: יואב זילכההארה04/02/132111 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות04/02/131389 צפיות
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131192 צפיות
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...

מאמרים נוספים בנושא מדיטציה

מאת: SEOMANמדיטציה27/02/181329 צפיות
מרגישים תקיעות בחיים? מרגישים לחוצים בעבודה? ייתכן ותרצו לדעת איך לזמן שפע אל חייכם אשר יוכל למלא אתכם באור ושמחה לאורך זמן?

מאת: לילה בן הרוש מדיטציה15/06/171558 צפיות
כולנו מחפשים שקט , חופש מהמיינד , חופש מהמחשבות שבאות והולכות בעירות וגם בשינה בדמות חלומות. החיים המערביים לא נותנים לנו הנחות ונדמה שרכבת המחשבות הזו רק הולכת וגוברת ולפעמים כל מה שאנחנו רוצים זה רגע אחד של שקט.

מאת: אשרם במדברמדיטציה05/08/152570 צפיות
ההזדמנות ללמוד איך להנחות מדיטציות אושו 10 ימים, 13 - 22 באוגוסט 2015 זו השנה החמישית ב"אשרם במדבר" שאנו פותחים מרחב של תרגול ולימוד המדיטציות לעומקן. ללמוד מה הפילוסופיה של המדיטציה בכלל ושל המדיטציות של אושו בפרט. איך להסביר את המדיטציה, איך להעביר אותה לקהל אחר ואף להתנסות בעניין. גם תיאוריה וגם פרקטיקה. וכל זאת משולב בשני סופ"שים שלמחנה מדיטציות אושו.

מאת: אשרם במדברמדיטציה26/01/151611 צפיות
להיות באהבה ארבעה ימים, 4 - 7 בפבואר סדנת "התעוררות הלב המואר" נוצרה בשבילך לעזור לך להעיר את הלב. כאשר אנו זוכרים כיצד לחיות מהמרחב המקודש של הלב, אנחנו יכולים להפעיל את גוף האור שלנו – המרכבה. הסדנה יכולה לסייע לפתיחת העין השלישית דרך תרגול טנטרה של הלב. אנו נתחבר לתהליך היצירה בתרגילים שונים אותם נתרגל במהלך הסדנה.

מאת: אשרם במדברמדיטציה26/01/151841 צפיות
אושו אינטנסיב Osho meditation camp - מחנה מדיטציות אושו 12-14 במרץ אשרם במדבר מזמין אתכם לחווית מדיטציות מדברית - סוף שבוע שכולו תרגול ולימוד מדיטציות אשר אושו יצר עבורנו. מחנה מדיטציות אושו, הוא אירוע המתקיים בכל רחבי העולם. המשתתפים מוזמנים לחוות באופן פעיל את איכות המדיטציות האקטיביות, אשר המורה אושו הביא עבורנו. המדיטציות האקטיביות מותאמות לאדם המודרני החושב, ועוזרות לו להתקרב אל העולם הפנימי ואל המודעות מתוך התבוננות אשר נוצרת באופן טבעי עקב האקטיביות שבמדיטציה. זהו סופ"ש שכולו מדיטציו

מאת: סוגנדהומדיטציה23/12/141666 צפיות
על אף אורח החיים המודרני והקידמה הטכנולוגית המביאים לחיי נוחות כביכול, החיים שלנו נהיו קדחתנים ותובעניים יותר ויותר. משפחה ומערכות יחסים הפכו לעבודה במשרה מלאה. התפתחות של מחלות לב, לחץ דם גבוהה וחרדה הם דבר שכיח עקב אורח החיים זה. הלחץ בו אנשים נתונים גורם לעומס רגשי, הלב שלנו פשוט נשחק.

מאת: לילה בן הרוש מדיטציה26/06/144052 צפיות
נחנו רוצים להזמין אתכם להזדמנות, הזדמנות לצאת מתוך המירוץ של היומיום ולחוות תהליך עמוק של גילוי ששינה חיים של אנשים רבים ב"מסע 21" - תהליך אינטרנטי עוצמתי מצרפים לכם לינק לפרטים והרשמה אם אתם מתפללים לאיזון לריפוי, לבהירות, להתפתחות... אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע עוצמתי שיקח אתכם לצעד הבא שלכם...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica