חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי שוק ההון ולימודי כלכלה אקדמיים

כלכלה היא המחקר שעוסק בחומריות שהאדם זקוק לה בחייו. זה אומר – הממשק בין התוצרת, הייצור, ההון, היחסים האנושיים והחברתיים ביניהם, והכל כדי להשיג אמצעים חומריים, שבאמצעותם האדם מתקיים בעולם (קיום, רווחה, אך גם רוח). לימודי כלכלה בשל כך הם הפופולאריים שבתחומי הלימוד. לימודי כלכלה נלמדים במסגרת לימודים דו חוגיים, תמיד, ביחד עם מקצועות רבים, למשל: כלכלה ביחד עם לימודי שוק ההון, או כלכלה ביחד עם ניהול, מנעל עסקים, חשבונאות, מדעי המחשב, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, משפטים, מדעי המדינה, תקשורת, חינוך, לוגיסטיקה, יחסים בין לאומיים ועוד ועוד. כל אחד ומטרתו הוא בלימודים. השילובים הם לבחירת הסטודנט לראות עיניו ובעיקר בכפוף למה שהיה רוצה לעשות עם התואר אחרי זה. תואר בכלכלה איננו מקצוע, אבל הוא תנאי סף למקצועות או עבודות רבות – מיועץ כלכלי ועד פקיד בבנק. לשם כך, חשוב לבחור היטב את החוג הנוסף בו לומדים את התואר הראשון בכלכלה.

מה לומדים בכלכלה

זהו מדע חדש יחסית, בן כ-200 שנה, שעוסק בעיקר במחקר ומיפוי (ויש האומרים חיזוי...) של הסחר החומרי האנושי, גם אם מדובר בכסף וירטואלי. תהליכי המסחר, הייצור (ואמצעי הייצור כפי שהכלכלן והפילוסוף החשוב מרקס אומר), הפצה ורכישה של סחורות או שירותים, מוצרים או רעיונות. הכלכלה עוסקת במתמטיזציה ופילוסופיזיציה של החומרי... כלומר: הקשרים וקונטקסט של חסר חליפין, צריכה, חסכון, השקעה; מחקר כלכלי עוסק בבניית מודלים מתמטיים כלכליים, דן בשאלה הפילוסופית של תפקיד המדינה בכלכלה שלה, ניתוח וכתיבת תאוריה כלכלית ועוד. הלימודים עוסקים בשני האפיקים המרכזיים של הכלכלה – מיקרו (יצרן בודד, שווקים בודדים, צרכנים פרטיים) ומקרו (השוק כולו). תואר ראשון בכלכלה הוא כאמור לימודים בשני חוגים, כלכלה ועוד חוג. מומלץ, בגלל שמדובר בתחום מתמטי – לעשות חושבים מה רוצים לעשות. אם לדוגמה, רוצים לחקור כלכלה ביחס למשהו כדאי ללמוד את ה"משהו" הזה; נגיד, סוציולוגיה. אם רוצים לכתוב תיאוריה כלכלית או להיות פילוסופים, כדאי לשלב את הלימודים עם תחום הומאני; אם הכלכלה היא תחום תיאורטי שאמור להוות כר פורה לעבודה כמנהל, למשל, של חברה גדולה, כדאי לשלב כלכלה עם תחום מעשי יותר, כמו מנהל עסקים, ראיית חשבון, ניהול או לוגיסטיקה. בכל מקרה, אפשר לקחת כל חוג באוניברסיטה (או במכללה) כחוג שני.

מטרות הלימודים ודרכי הלימוד

לימודי התואר הראשון בכלכלה קשים מאד. הם שואפים מהסטודנטים למצויינות, בעיקר בתחום המתמטי, כדי לנפות סטודנטים. זה ידוע שעד סוף שנה א', חצי מהתלמידים עוזבים כי הבחינות במתמטיקה של התואר קשות מאד. המטרה היא להקנות לתלמידים ידע מעמיק בכלכלה עולמית ומקומית, מרמת הצרכן הבודד ועד חברות ענק או מדיניות של ממשלות ענק בכלכלה גלובאלית. כדי להבין זאת, יש צורך להיות חזקים גם בתחום התיאורטי (בארץ לומדים בעיקר תיאוריות קפיטליסטיות ומרקס הוא רק קוריוז, או מקום לתיאוריה ביקורתית אודות המיינסטרים) וגם בתחום המתמטי. רוב מוסדות הלימודים מסננות בשנה א' את התלמידים ש"לא באמת היו אמורים להיות שם". הלימודים עמוסים וקשים מאד. הקורסים בכלכלה (לא לשכוח שזה רק חצי מהלימודים! יש עוד חוג!) כוללים: ביקוש והיצע, שיווי משקל תחרותי בשוק, צריכה וחסכון, עלויות, עלויות שוליות, יצרנים, מיסוי, ביטוח, מימון, מסחר ועוד ועוד. המתמטיקה גם היא ברמה גבוהה – לומדים ססטטיקה, הסתברות, חקר ביצועים, אקרונומטריקה, כלכלה בין לאומית, ססטיסטיקה, חדווא, פיזיקה, משפט עסקי ועוד ועוד.אז אם אתם מרגישים שכלכלה היא התחום שלכם – כחוקרים, כמבקרים, כאנשי תרבות או בתור אמביציה עסקית, לימודי כלכלה הם הרעיון הטוב ביותר עבורכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבי דואני

www.easygoisrael.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בני דואני

מאת: בני דואניחתונות05/09/172060 צפיות
מה יכול להיות משמח, שונה ומיוחד כמו להחליט על איחוד עם בן הזוג ולהתחתן בצורה מכובדת ויפה?

מאת: בני דואניטיולים בחו"ל11/08/162248 צפיות
ברלין היא עיר שמושכת אליה מדי שנה אלפי תיירים מהעולם וגם מישראל, תיירים שסוגרים אלפי דילים בברלין ולא בכדי, שכן, ברלין מכילה אין ספור אטרקציות ושילובים שתחילה נראים כמעט בלתי אפשריים אך בסופו של יום זהו הקסם שבברלין.

מאת: בני דואניתעשייה21/07/165709 צפיות
אריזות פלסטיק הינן אריזות חשובות ומהותיות ביותר, הן בעבורנו כאנשים פרטיים העושים בחומר שימוש רב ונפוץ (בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא) והן להתפתחות האנושות כולה אשר עושה שימוש נרחב וחשוב במגוון מוצרי הפלסטיק השונים הקיימים בעולם.

מאת: בני דואניאדריכלות פנים20/07/164606 צפיות
עיצוב הבית הפך בשנים האחרונות לתחום מעניין ומרתק בו עוסקים גם אנשים פרטיים אשר מעוניינים בעיצוב אישי ועצמאי של ביתם על פי אהבתם וחזונם העיצובי וגם כמובן של מעצבי פנים וחוץ אשר עוסקים בתחום ומאפשרים את שינויו המתמיד על פי מגמות משתנות מן הארץ ומהעולם כולו.

מאת: בני דואניקפה20/07/164289 צפיות
קיום של אירועים עסקיים זה דבר שבשגרה בקרב חברות ואנשי עסקים. אם אתם לוקחים חלק בארגון של ארגון כזה או אחר בתחום העסקי, אנו בטוחים שעומדים בפניכם לא מעט לבטים בכל הקשור לאופן ארגון האירוע.

מאת: בני דואניתיירות ונופש - כללי18/07/163493 צפיות
היער השחור הינו אזור פורח ומרהיב ביופיו השוכן בגרמניה כאשר מצדדיו חוצה הוא את גבולותיהן של צרפת ושוויץ (מה שמקנה לו אווירה אירופאית מושלמת לטיול מיוחד וססגוני).

מאת: בני דואניפרסום מקוון08/05/162513 צפיות
הפרסום באפליקציית הניווט וויז הינו פרסום משתלם מכל הבחינות !

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182595 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182442 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181894 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181713 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171482 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172271 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171947 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica