חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליטוש אבן

מאת: יאיר קדרישיפוצים17/02/2013974 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יצא לכם להיתקל במונח "ליטוש אבן" ולא ממש הבנתם על מה מדובר? אין לכם שום דבר להתבייש בו. המודעות לתחום הזה אינה מספיק גדולה כגודל החשיבות שלו, שהרי אם נחשוב על זה – כל אדם רוצה לקבל את הבית המושלם אליו ישתוקק לחזור וישנם כל מיני מרכיבים המשפיעים על מידת ההנאה מהבית. אם נסתכל על זה, הריהוט והפריטים השימושיים בהם יוכל להשתמש האדם בביתו הם בהחלט חשובים, אך קודם כל הכול מתחיל במרצפות הבית. כאשר בית הינו כזה בעל מרצפות מבריקות ויפות, הוא משדר על יוקרה וחן ששמורות רק למחצב הנהדר והשימושי ביותר בעולם – האבן. ליטוש אבן זו פעולה מאוד הכרחית וחשובה כיוון שלמחצב המדובר ישנם כמה חסרונות בולטים – הראשון הוא חוסר האחידות של אריחי האבן המשמשים בסופו של דבר לריצוף – חוסר האחידות מתבטא בגודל, בצבע ובמרקם של האבן. החיסרון השני הוא ספיגת וספיחת נוזלים של האבן המשפיעים משמעותית על היכולת שלה להשתמר לאורך שנים מבלי לאבד מהחן והברק שלה. ליטוש אבן פותר את שני החסרונות במכה אחת – עבודת הליטוש עצמה מיישרת את המשטח ויוצרת לו מרקם, גוון וגודל אחיד ומריחת הסילר והאופציה להברקה קריסטלית ישמרו את המשטח עצמו מבריק ובעל יכולת להשתמר לאורך שנים רבות מאוד.

שני סוגי ליטושים הניתנים לביצוע במסגרת ליטוש אבן:

הסוג הראשון הוא ליטוש עדין באמצעות רשתות יהלומים. רשתות אלו יורידו שכבה דקה ביותר מהמרצפת. השימוש בשיטה זו בדרך כלל מתבצע לצורך הסרת וניקוי כתמים עקשנים במיוחד ולכלוך ולא ניתן למצוא אותו נפוץ במקרים של ריצוף מחדש של הרצפה או עבודות שיפוצים.

הסוג השני הוא ליטוש גס יותר באמצעות אבני יהלום. לפני ליטוש זה, ישנו צורך בסתימת החורים שבין האריחים בדבק או אפוקסי מתוך חשש לספיגת נוזלים. חשוב להבין שאריחי אבן המשמשים לריצוף מגיעים בגודל ממש לא אחיד ולכן ליטוש אבן זוהי פעולה מאוד חשובה והכרחית.

התהליך עצמו – איך מבצעים ליטוש אבן הלכה למעשה:

ראשית, אנו נדרשים לחרוץ את הפוגות שבין האריחים באמצעות דיסק יהלום. לאחר מכן, נמלא אותם בדבק שיש או אפוקסי אשר יהיו בעלי גוון ומרקם דומה מאוד לאילו הקיימים במרצפות ובאריחים עצמם. כך לא יורגש ההבדל בין אריח לאריח ותחושת החיבור ביניהם תהיה טבעית.

לאחר מכן, תתבצע פעולת הליטוש עצמה באמצעות אבן גסה (יהלומים בדרך כלל). הליטושים הראשונים יסייעו לצורך השגת משטח אחיד ואלו שיבואו אחריהם יהיו עדינים יותר ויורידו את השכבה הדקה מהמרצפת, כך שהשריטות תעלמנה והמרקם יהיה אחיד.

לבסוף, נדרש למרוח סילר על המרצפות. סילר הוא חומר המונע ודוחה ספיגת נוזלים מהמרצפות. במידה ונרצה, נוכל לבצע הברקה קריסטלית למרצפות כך שהברק שלהן יודגש עוד יותר וכן הן תוכלנה לשמור עליו לזמן ארוך.

 



תגיות המאמר: ליטוש אבן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בברכה רבה, יאיר קדרי.

KadArticles שירותי מאמרים ותוכן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר קדרי

מאת: יאיר קדריאבטחת הבית17/02/13923 צפיות
שימוש באזעקה לבית יכול להיות דבר מאוד הכרחי - במאמר זה נלמד את כל הדברים החשובים שיש לדעת בכל הנוגע לאזעקה לבית והשימוש בה.

מאת: יאיר קדריענפי ספורט24/12/128829 צפיות
תוהים האם ניתן להרוויח מהווינר באופן קבוע בסופו של דבר או שזה רק השליה? במאמר זה תוכלו להבין כיצד ניתן להניב תשואה בהימורי ספורט כתוצאה משימוש בהמלצות ווינר מחושבות ומעמיקות שיעזרו לכם לגבש עמדה בעלת אחיזה במציאות על טיב ההימור הכדאי ביותר.

מאת: יאיר קדריענפי ספורט04/12/128528 צפיות
הביקוש עבור אתר שידורי ספורט מצליח באמת קיים בקרב לא מעט חובבי ספורט ישראלים. לצערם הרב, עד כה לא היה ניתן למצוא משהו ברמה הגבוה באמת, אך כעת כל זה עומד להשתנות. במסגרת המאמר תלמדו איך יוצרים אתר שידורי ספורט מצליח לאורך זמן ותקבלו המלצה טובה אחד כזה.

מאת: יאיר קדריקופירייטינג09/11/127702 צפיות
היום כל בר דעת יודע שללא תוכן מגוון ואיכותי באתר האינטרנט, לא ניתן להגיע לתוצאות הגבוהות בגוגל. בדיוק בגלל זה ישנה חשיבות גדולה להשקיע את מירב המאמצים בתכנים המתפרסמים באתר. רוצים לדעת עוד? הכול במאמר...

מאת: יאיר קדרישיפוצים15/10/121249 צפיות
כל המידע שצריך לדעת בנוגע לקבלת שירותי שאיבת מים בעקבות שיטפונות וכד' מופיע במאמר זה כמו גם האופן המדויק בו ניתן השירות, אל מי צריך לפנות על-מנת לקבל אותו ועוד מידע חשוב.

מאת: יאיר קדרישיפוצים15/10/12988 צפיות
כל המידע שצריך לדעת בכל הנוגע לשאיבת ביוב בעיר מודיעין מופיע במאמר זה, קריאה מהנה!

מאת: יאיר קדרישיפוצים15/10/12961 צפיות
תקלות אינסטלציה קורות אחת לתקופה בבית ואין מכך מנוס, אך מה עושים כאשר הן צצות? כיצד מתמודדים ולא נותנים לעצבים לשחק גורם בעניין? כל מה שצריך לדעת על אינסטלטור ותקלות אינסטלציה, במאמר.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232681 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223327 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212887 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211355 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211231 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201406 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201137 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica