חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל המידע המדויק על בניה ירוקה כפי שמתיישמת בשטח

מאת: ורד טויןבית חכם18/02/2013826 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הבנייה הירוקה היא סגנון בנייה מודרני, עכשווי שמתחיל לתפוס תאוצה ברחבי הארץ והעולם. הבניה הירוקה היא גישה מערכתית שמיושמת בשלב התכנון, בנייה ותפעול הבתים. הגישה הנל מביאה תועלת לדיירים על ידי הקטנת צריכת המשאבים ועל ידי שיפור תנאי המגורים בבתיהם. אך, בעיקר הגישה גורמת להימנעות מפגיעה במשאבים טבעיים מתכלים ובאיכות הסביבה.

להלן אפרט את המטרות של הבנייה הירוקה:

· שימור משאבים טבעיים.

· הקטנת הפגיעה בסביבה.

· הגדלת היעילות האנרגטית של הבית.

· שיפור איכות האוויר (בתוך הבית ומחוצה לו).

להשגת המטרות הללו, יש לנקוט בחלק מהאסטרטגיות הבאות: בידוד תרמי יעיל של הגג, הקירות והחלונות, תכנון יעיל וחסכוני של השטח בבית וניצולו, תכנון נבון של צורת הבית וכיוון העמדתו ל ניצול של אור טבעי, אוורור טבעי ואנרגית השמש, חיפוי אדמה וכו', מיקום הבית ותכנון הפיתוח והנוף סביבו באופן שיאפשר ניצול מרבי של מי נגר עילי להשקיה או להחדרה למי התהום, שימוש באביזרים חסכי מים ואנרגיה, מחזור פסולת, מים "אפורים" ומי ביוב וכיוצא בזה.

חשובה הצורה שבה הבית עומד. משמע, יש להעמיד את הבית כך שחזיתותיו הארוכות תפנינה לצפון ולדרום,הפעולה הזו מאפשרת ניצול פסיבי של אנרגית השמש, מה שגורם להקטנת הצריכה של אנרגיה לחימום ולתאורה. מובן, שבזמן ההעמדה חשוב לא לפגוע בצמחיה ובעצים קיימים, בפני השטח ותוך כדי הקטנת כמויות החפירה והמילוי ככל האפשר.

כמו כן, מומלץ לעטת עצים נשירים שימנעו קרינה ישירה של שמש הקיץ על חלונות וקירות אשר פונים למזרח ומערב. במקומות בהם קיימת עוצמת רוח גבוהה מכיוון מסוים בחורף, מומלץ לטעת עצים שימתנו את עצמת הרוח מכיוון זה.

בנוסף לכך חשוב לציין, שיש לתכנן מערכת איסוף ואגירה למי גשם לצורך השקיית הגינה בעונת היובש.

כך ניתן ליישם את עקרונותיה של בניה ירוקה

· התקנת מקטיני זרימה בכניסה לסוללות רחצה וראשי מקלחת, עשויה להקטין את צריכת המים ב- 40% מבלי שהמשתמשים ירגישו בכך.

· הקפדה על בידוד תרמי יעיל של צנרת המים החמים תמנע איבוד אנרגיה רב ותקטין את הוצאות חימום המים.

· שימוש במערכת חימום מים על פי דרישה, המבוססת על חימום בגז, מביאה לחסכון רב בהוצאות לחימום המים ובצריכת המים עצמה, מאחר שאין איבוד חום מדוד אגירת מים ( שאין בו צורך במערכת זו ) ואין צורך להמתין עד שיגיעו מים בדרגת החום הרצויה לנקודת הצריכה.

· התקנת מערכת צנרת דלוחין הכוללת מיכל אגירה ומשאבה עבורם תאפשר ניצולם להשקיית הדשא והגינה ותביא לחסכון רב במים.

· התקנת מסננים לחלקיקים קטנים תקטין את זיהום המים.

  • הימנעו משימוש באח הפועלת על עץ הגורמת לזיהום אווירויעילותה האנרגטית מועטה. אם אתם מעדיפים את השימוש בעץ, התקינו תנורי חימוםסגורים שיעילותם גבוהה וזיהום האוויר שהם גורמים קטן ב-70%-90% מזה של אח.
  • מערכת חימום רצפתית, המבוססת על הזרמת מים חמים בצנרתהעוברת בתוך רצפת הבטון, היא מהיעילות ביותר ומקנה הרגשת נוחות מרבית לדייריהבית.
  • יש להשתמש במתקני הסקה על גז בעלת ניצול מרבי. מתקנים בעליניצולת כזו גורמים לזיהום אוויר מופחת וצורכים כמות מועטה יותר של דלק, מאשרמתקנים רגילים.

בנוסף לכך, בצבעים לצביעת הבית יש דבקים שונים, בחומרים אלו ישנם רעלנים רבים העלולים לגרום לבעיות בריאות שונות, כדי להפחית את החשיפה לחומרים אלו יש להשתמש בצבעים ובדבקים על בסיס מים המכילים כמות מעטה ביותר של ממסיסים אורגניים נדיפים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131333 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131349 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132116 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131845 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/136999 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138250 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181694 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181550 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181424 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181490 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181655 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181501 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171629 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica