חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניה ירוקה- בידוד תרמי ומסה תרמית

מאת: ורד טויןעיצוב גינות05/03/20131047 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בניה ירוקה היא שיטת בניה חדשנית אשר מטרתה המוצהרת היא ליצור מבנים אשר יחסכו באנרגיה חשמלית מצטברת בטווח הארוך וינצלו את השטח הפנוי בצורה האפקטיבית ביותר שניתן. בשיטה של בניה ירוקה נכללים מושגים רבים ודרכים שונות המשיגות את המטרה הזו.

במאמר זה נפרט מעט על אחד מן המושגים המרכזיים בשיטה של בניה ירוקה – בידוד תרמי ומסה תרמית. מהו בידוד תרמי? מדוע הוא אפקטיבי וחסכוני בטווח הארוך וכיצד משיגים אותו? על כך ועוד, בהמשך.

בניה ירוקה – בידוד תרמי ומסה תרמית

המושגים הללו הינם למעשה מאפיינים בחומר אשר קשורים ביכולת בידוד שלו. ישנם חומרים חסינים נגד תנאי אקלים קיצוני וישנם חומרים שקור וחום עוברים דרכם בקלות. מן הסתם, חומרי גלם שהם חסינים נגד חדירת אקלים אליהם מבודדים יותר וחוסכים מאיתנו את הצורך להשתמש במוצרים חשמליים על מנת להגיע לטמפרטורה אופטימאלית עבורינו.

יכולת הבידוד של חומר מסוים נמדדת על ידי נתון הנקרא מקדם ההתנגדות התרמית. לאויר ישנה יכולת בידוד גבוהה יחסית. לכן, כאשר חומר כולא בתוכו כמות גדולה יותר של אויר, כך מקדם ההתנגדות התרמית שלו יהיה גבוה יותר והוא ייחשב לחומר מבודד טוב יותר.

בניה ירוקה- חומרים מבודדים

ישנם לא מעט חומרים מבודדים המשמשים ליצירת מבנה בשיטה של בניה ירוקה כאשר העיקריים והבולטים ביניהם הם: קלקר, צמר, סיבים צמחיים, איטונג, אבן וולקאנית ועוד.

בניה ירוקה- מסה תרמית

מסה תרמית הינה נתון שמייצג את יכולתו של חומר גלם מסוים לאגור חום ועומדת ביחס ישר לצפיפות החומר. כלומר, ככל שמסת החומר גבוהה יותר כך צפיפות החומר גבוהה יותר. בעוד שחומר מבודד אינו מאפשר חדירת חום אליו, מסה תרמית דווקא קולטת אותו ומשנה את הטמפרטורה  לגבוהה בהדרגתיות.

בניה ירוקה- חומרים בעלי מסה תרמית גבוהה

החומרים שנחשבים לבעלי מסה תרמית גבוהה הם אבן, זכוכית, מים ובטון מוצק.

אז באילו חומרים יש להשתמש על מנת לבנות מבנה בשיטה של בניה ירוקה הלכה למעשה?

שימוש מושכל שיביא במשך הזמן לחיסכון אנרגטי משמעותי, משלב בין חומרים בעלי בידוד תרמי לבין חומרים בעלי מסה תרמית. למה הכוונה? ניתן דוגמא רלוונטית שמשתמשים בה המון בבניית מבנים ירוקים- הקיר המשולב. בקיר כזה יכסו חומרים בעלי בידוד תרמי את חלקו החיצוני וחומרים בעלי מסה תרמית בצידו הפנימי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131332 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131349 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132114 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131843 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/136999 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138250 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גינות

מאת: עידן אברהמיעיצוב גינות21/10/183318 צפיות
קירוי של בריכה ניתן לבצע בקלות רבה על ידי שימוש בפתרונות מקוריים ומתקדמים שאפשר להשיג בקלות . ישנם סוגים שונים של קירוי על ידי הקמה של סככה אך הדרך הקלה והמהירה ביותר לביצוע היא קירוי בריכה. כאשר אנו מעוניינים להכשיר את הבריכה הפרטית או הציבורית שלנו לשימוש ישנם כמה דברים שיש לדאוג להם. על רב הדברים יש לנו שליטה אך מה לעשות כאשר מזג האוויר לא משתף פעולה והורס לנו את התכניות.

מאת: eyalfatranעיצוב גינות16/11/171901 צפיות
עיצוב של כל גינה מתחיל במחשבה ועדיף שזו תהיה מחשבה של אנשי מקצוע, מנוסים ובעלי ידע בתחום, שגם אוהבים את מה שהם עושים – כן, בדיוק כמו הצוות של Mr. Green. לכל גינה וגינה יש את המאפיינים שלה וכמובן שלכל לקוח יש את הציפיות שלו ואת הדברים שהוא היה רוצה למצוא בגינה שלו ואת אלה צריך לשלב יחד בצורה נכונה

מאת: רוןעיצוב גינות25/07/161998 צפיות
פינת ישיבה לגינה אפשר לתכנן בסגנונות שונים, בהתאם לשטח הגינה ולטעם האישי, לבנות מחומרי גלם שונים ולעצב באמצעות אלמנטים דקורטיביים

מאת: רוןעיצוב גינות25/07/161915 צפיות
מסלעת גינה היא אלמנט דקורטיבי המשלב סלעים טבעיים וסוגי צמחייה מגוונים. לעיצוב המסלעה אפשר להוסיף תאורת לילה המעניקה אפקט מרשים

מאת: ניב אבןעיצוב גינות27/05/161739 צפיות
עבדו לפי הכללים הבאים כדי לשמר את רצפת דק אורן שנמצאת אצלכם

מאת: יובל ברעיצוב גינות14/12/152051 צפיות
המרפסת הינה אחד הדברים המכריעים ביותר כאשר אנחנו רוכשים בית, לא אחת המרפסת משמשת אותנו לפנאי, לאירוח ועוד מגוון שימושים

מאת: desheozmcעיצוב גינות06/10/152096 צפיות
כדי שהדשא הסינטטי יאריך ימים חשוב שיהיה באיכות ברמה גבוהה. נכון, דשא סינטטי איכותי יקר יותר, אך מה עשינו בזה אם התקנו דשא סינטטי זול ואחרי שנה צריך להחליף ולחדש אותו? לא חבל? אם כך, מהו דשא סינטטי איכותי ואיך יודעים שאכן הוא כזה? כל התשובות במאמר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica