חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גיוס עובדים ככלי הכרחי להצלחת הארגון - איכות זו לא מילה גסה

מאת: אפרת אלעמרי עסקים - כללי06/03/20131915 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

תהליך גיוס עובדים הוא אחד מהאספקטים הכי קריטיים והמהותיים בדרך להצלחה עסקית של הארגון. כבעל עסק או כמנכ"ל אתה חייב לגייס עובדים איכותיים שישרתו את המטרות הקריטיות וההכרחיות בארגון לפי הגישה שלך. העובדה היא שתהליך גיוס העובדים הוא משהו יבש ונתפס הרבה פעמים כאלמנט הכי פחות חשוב בארגון. תהליך שנעשה רק שחייבים ולא שנייה לפני.

אימוץ פילוסופיה שונה לגבי גיוס עובדים יכולה לספק את הערך המוסף ההכרחי על מנת לשכור את העובדים המיומנים ביותר, בצורה המהירה ביותר ובשביל עלות שכר הנמוכה ביותר שניתן לתפקיד.

בשלב הראשון אתה חייב להבין מה זה בעצם גיוס עובדים, חשוב על גיוס עובדים כתהליך מתמשך שבו את יוצר קאדר של מעומדים איכותיים. בתהליך הזה ישנם שני מרכיבים עיקרים.

בראש ובראשונה החיפוש והגיוס צריך להיות תהליך מתמשך, אם אתה מגייס עובדים רק שמתפנה או מתחלפת משרה אתה תמיד תהיה במוד של מחליפי מקום. האנלוגיה הכי טובה היא לחשוב על גיוס עובדים כמו תהליך מכירה. אתה תמיד מחפש אחר הזדמנויות הקנייה הכי טובות בשבילך, אותו גישה חייבת להילקח בזמן שאתה מנסה לגייס אנשים ברמה לארגון. במילים אחרות אתה חייב למיין את כוח האדם העצום ששועט לעברך ותהליך הסינון הראשוני הוא בדרך כלל קורות החיים, חשוב שיהיו גם מכתבי המלצה והמלצות טלפוניות ממעסיקים קודמים. כמובן שנדרש ניתוח מעמיק של המועמד והתאמתו לתפקיד על ידי מבחנים פסיכולוגים, גרפולוגים, מבחני מצב – מדגמי עבודה ומרכזי הערכה, הערכת עמיתים, מבחני אישיות על פי תכונות אישיות נדרשות לתפקיד ומבחנים מקצועיים.

שנית בתהליך גיוס העובדים אתה חייב שיהיה לך מבחר של מועמדים איכותיים וכדי לייצר מספר מעומדים איכותיים אתה חייב להבין את צרכי העסק ואיזה תכונות יכולות והתנהגות תתאים לסביבה אותה אתה רוצה לייצר ולכן בשלב הזה הכרחי שיתבצע ראיון אישי עם המעומד. ראיון אישי יכול להיות כלי  עזר מצוין כי הוא כלי מיון אפקטיבי כאשר מספר המועמדים למשרה הוא הקטן ביותר או הגדול ביותר וכמו כן נועד ליצור מצב בלתי פורמלי ונינוח ועל ידי כך מאפשר לאתר התנהגויות, עמדות ותכונות אשר לא ניתן לאתרן באמצעות מבחנים אחרים כגון שטף דיבור, עושר שפה, בטחון עצמי, הופעה, הסתגלות למצבים חברתיים, מוטיבציה ומניעים לעבודה. לדעת מה לחפש בעובדים הפוטנציאלים שלך ולתור אותם ללא הרף הם המפתחות לגיוס עובדים מוצלח ולהעסקת עובדים איכותיים.

עכשיו שאתה מבין טוב יותר את הפילוסופיה הנכונה השלב הבא יהיה לפתח אסטרטגיות גיוס. אסטרטגיה מקיפה שלב אחרי שלב מכתיבה במדויק איך לפתח את הקאדר של המעומדים האיכותיים. כמה כסף להוציא, היכן לחפש, איזה בעל תפקיד בארגון יהיה אחראי על הגיוס ומה אמות המידה של גיוס איכותי הם רק מקצת מהנושאים שצריך לכסות באסטרטגיה נכונה. אפשר לומר בוודאות שאין מקור יחיד למציאת מעומדים. רק הדמיון יכול להגביל את מספר המקורות שאנחנו יכולים להשתמש בהם. אתה חייב לשלב מספר מקורות על מנת למשוך את העובדים הנכונים לארגון שלך, כמו שציינתי קודם אין בעצם מקור אחד שעובד כול הזמן.

חלק מתהליך הגיוס הוא להחליט כיצד להקצות את המשאבים בצורה הטובה ביותר. מודעות דרושים, מודעות באינטרנט, ציידי כישרונות וכדומה הם בהחלט שיטות גיוס לגיטימיות אבל הסיטואציה הספציפית שלך בעסק היא מה שתכתיב מה השיטה הטובה ביותר.

למצוא ולמשוך עובדים איכותיים לחברה שלך לא הולך ברגל וזה גם לא בחינם, זה דורש כסף זמן ומשאבים. חייבים להיזהר מלהוציא כסף לריק, הצעד הראשון הוא להתחקות אחרי ההוצאות של תהליך הגיוס. חלק מתהליך גיוס העובדים כולל בקרה על כמות הכסף שהוצאת ואיזה ערך או תוצאה קיבלת בכול פעילות שנקטת.

בסופו של דבר ישנם מספר שיטות לגיוס עובדים זה כולל "ציידי כישרונות", הצעה לעובדים בחברות מתחרות מצליחות, יועצים ניהולים, ירידי תעסוקה, חברות כוח אדם, חברות השמה ושירותי גיוס עובדים באינטרנט וכמו כן ישנם מספר תוכנות גיוס עובדים שיכולות לתת מענה יעיל ולספק את הסחורה.  מבין מכלול שיטות הגיוס ישנם 4 שהוכחו כאפקטיביות ביותר והם חבר מביא חבר, חברות להשמה, פרסום ותקשורת ומוסדות להשכלה.

לסיכום אתה חייב להבין שאתה לא יכול להשאיר את תהליך גיוס העובדים בידיים לא מקצועיות או לסמוך על המזל שיביא לך את האנשים האיכותיים

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:

http://www.iqfinancy.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת אלעמרי

מאת: אפרת אלעמרי מיסים - כללי09/07/151989 צפיות
אי-תשלום מס הכנסה היא עבירה פלילית,אך תכנון מס נכון הוא לא רק חוקי ולגיטימי אלא יכול להקטין בצורה משמעותית את גובה המס המשולם ולהגדלה משמעותית של הרווח הנקי מפעילות העסק.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148486 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132484 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131322 צפיות
שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם ול

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132078 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: אפרת אלעמרי מיתוג17/09/131351 צפיות
בחינה אינטואיטיבית זה נוגד כול תפיסה לחשוב שמיתוג יכול להיות אלמנט קריטי במהלך היצירה של ערך מוסף למוצר שמוגדר כסחורה (ברזל, תירס) ואינו ממותג. למרות הדעה הרווחת המיתוג של המוצר שלך יכול להיות הערך הי

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131221 צפיות
מותגים כמו דיסני שידם נמצאת בכול מקום החל מפארקי שעשועים לכרטיסי אשראי ואולפני סרטים מצטיירות בעיני הלקוחות כחברות ששולטות בכול. רוב המשקיעים והעסקים יסכימו עם העבודה ששיוך מותג האם עם עסקים חדשים מחו

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231766 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222669 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221827 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221879 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222055 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221923 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221531 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica