חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סקירת קלנועיות – אז ועכשיו

מאת: שירה לויתחבורה ורכב - כללי11/03/20131267 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
הגדרת קלנועית

הקלנועית הינה כלי חשמלי, אשר איננו מוגדר ככלי רכב מבחינת החוק הישראלי ולכן לא חלים עליו כל החוקים והתקנות החלים על כלי רכב, כגון מכוניות חשמליות וכאלה המופעלות ע"י שריפת דלקים, אופנועים ואף עגלות עם סוסים המורשים לנוע על גבי כבישים. בניגוד לכל אלו, קלנועיות אינן מורשות לנוע בכבישים אלא בצידי הדרך בלבד (מלבד במקרי חירום המוזכרים בחוק). בנוסף, בעליה של קלנועית איננו מחוייב בנשיאת רישיון להפעלתה, אלא צריך להיות כשיר מבחינה בריאותית, פיזית ונפשית, לתפעל אותה ולאחר הדרכה קצרה הוא יכול לקבלה לרשותו.

תחילת השימוש בקלנועיות

הקלנועיות הראשונות נראו בישראל בשטיחי קיבוצים ומושבים רכובות בידי קשישים. כלי עזר זה נועד להקל את תנועתם של אנשים זקנים ומוגבלי תנועה אחרים ולכן מבחינת החוק מתייחסים אליו יותר ככיסא גלגלים ממונע מאשר ככלי תחבורה. ככל שעובר הזמן אנו יכולים לראות את הקלנועיות במקומות רבים ומגוונים, בצורות רבות ובדגמים חדישים, בשימושים שונים ומעניינים, כגון, נשיאת חפצים והרכבת נוסע נוסף. כך בשנים האחרונות נוכל להבחין בקלנועיות גם ברחבי הערים הגדולות, בשטחים פתוחים (לקלנועיות המיועדות לנסיעה בשטח) וכמובן בקיבוצים ובמושבים.

במחינת החוק

ככל שגוברת המודעות לצורך בשימוש בקלנועית, המחוקק דואג לחוקק חוקים ותקנות אשר יסדירו את השימוש בה וגופים ממשלתיים וחברות ציבוריות מקבלות חוקים ותקנות אלו ופועלים על פיהם. כך לדוגמה, ברכבת ישראל, ניתן להיכנס לשטחי תחנות הרכבת, הרציפים ואף לעלות לרכבת עצמה עם קלנועית. מפאת מגבלת המקום ברכבת ורוחב המעברים בתחנה ובקרונות, מוגבלת העליה לקלנועיות בעלות שלושה גלגלים ובעלות מושב יחיד.

דגמי קלנועיות

בשנים הראשונות להמצאת הקלנועית יכולנו לספור על כף יד אחת את מגוון הדגמי שכלי זה מציע. אך כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה והדרישה ההולכת וגוברת לכלים מסוג זה, אנו יכולים להבחין במגוון עצום של דגמים ויצרנים הנבדלים האחד מהשני במאפיינים בולטים:

קלנועיות kymco

קימקו - חברה טאייוונית, הידועה בהתמחותה בייצור אופנועים, קטנועים, טרקטורונים - וגם קלנועיות איכותיות ביותר. קימקו מציעה מגוון רחב של קלנועיות המשווקות בישראל על ידי חברה עופר אבניר. את קלנועיות הקימקו נוכל למצוא במגוון דגמים: MAXI - המגיעה לטווח נסיעה של 60 ק"מ, MIDI XL - קלנועית בורגנית, MIDI - קלנועית קטנה, קלה ויעילה, MICRO - קטנה ומאפשרת מעבר במקומות צרים.

קלנועיות heartway

לחברת הרט-ווי האמריקאית שני דגמים עיקריים הידועים בעיצובם הייחודי ההופך את השימוש בהם לחוויה של נוחות והנאה: ROYALE - בעלת מנוע חזק במיוחד ומערכת מתלים משוכללת, VITA 12S - לנסיעה חלקה ורכה במיוחד.

 



תגיות המאמר: קלנועיות, קלנועית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה לוי

מאת: שירה לוישיער11/04/131200 צפיות
בימינו השתלת שיער הינה דבר נפוץ, אך לא כולם יודעים שיש מספר סוגים של השתלת שיער והם שונים במהותם זה מזה. מרבית האנשים מכירים את שיטת השתלת הרצועה אך לא רבים מכירים שקיימות שיטות נוספות. שיטות נוספות להשתלת שיער במאמר שלפניכם.

מאת: שירה לויטכנולוגיות חדשות13/03/131279 צפיות
עם העליה באיכות החיים והתפשטות תרבות הצריכה אנו מוצאים עצמנו רוכשים עוד ועוד ללא הכרה. כך גם בתחום הסמרטפונים. אנו רוכשים מכשיר אייפון לדוגמה, ולפני שהספקנו להגיד ג'ק רובינזון, יוצא דגם חדש לשוק ואנו רצים לקנות אותו. למה? ומה נעשה בכל המכשירים התקינים ששוכבים אצלנו במגרה כאבן שאין לה הופכין? ובכן - נמצא פיתרון מצויין לכל המכשירים התקינים וגם המקולקלים שתופסים לנו מקום במגירה! נראה כי תיקון אייפון מקולקל עשוי להיות משתלם לעיתים על פני רכישת חדש. אך לא פחות מכך משתלמת קניית אייפון משומש.

מאת: שירה לויהפסקת עישון 14/01/138966 צפיות
במאמר שלפניכם תוכלו ללמוד על ההבדלים בין עישון סיגריה רגילה לבין עישון סיגריה אלקטרונית ולגלות את יתרונותיה הבולטים של הסיגריה האלקטרונית. הסיגריה האלקטרונית מהווה תחליף בריא יותר לסגריה הרגילה ובכך מפחיתה את הצורך בעישון אצל האדם.

מאת: שירה לויעיצוב14/01/131359 צפיות
תאורת בית הינה מבין הגורמים בעיצוב פנים אשר ניתן לרכוש בכל עת, גם לאחר סיום בניית הבית. לכן איננו צריכים לייחס חשיבות רבה לבחירת תאורה בטרם בניית בית, או שיפוצו. אלא ניתן להשקיע בכך את מירב תשומת הלב בכל שלבי הבנייה או השיפוץ.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213578 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204170 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205089 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192545 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181357 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181318 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181522 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica