חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דוגמאות לשאלות בלימוד תיאוריה על בטיחות בדרכים ומניעת תאונות

כאשר עומדים בפני לימוד תיאוריה יש לזכור כי חלק גדול מהשאלות במאגר השאלות והתשובות של משרד התחבורה נוגעים במניעת תאונות ובמה שיכול לעשות נהג זהיר כדי למנוע תאונות ומצבי חירום.

דוגמה 1: מדוע יש לנהוג בימין הכביש? לא די לכם לדעת שעליכם לנסוע תמיד בימין הכביש - אלא עליכם גם לדעת מדוע נקבעה תקנה זו.

תשובות אפשריות במבחן:

כי כך תוכל להימלט לשול הדרך במקרה של סכנה.

כי כך תוכל להתרחק מן התנועה הבאה מהכיוון הנגדי ולהקטין את הסיכון לתאונה חזיתית.

כי הנסיעה בימין הכביש תגדיל את שדה הראייה של הרכב הנוסע אחריך.

כי הנסיעה בימין הכביש תשפר את בטיחות הנסיעה.

דוגמה 2: מדוע יש לשמור על מרחק מהרכב הנוסע לפניכם? לא די לדעת כי החוק מורה על שמירת מרחק של שנייה אחת לפחות וכי השיטה המומלצת היא שיטת שתי השניות - אלא יש לדעת לשם מה נחוץ לשמור על מרחק ומתי חיוני מרחק יותר גדול.

תשובות אפשריות במבחן:

שמירת המרחק נחוצה כדי למנוע פגיעה בחזית של רכב אחר, או פגיעה בשרשרת של מכוניות, כאשר הרכב לפנים מאט או עוצר. שמירת מרחק מעניקה לך זמן חשוב במקרה של סכנה.

לסיכום, כיצד לענות על השאלות במבחן העוסקות בבטיחות בדרכים?

בחרו בתשובות המכילות את אחת מהאופציות הבאות:

· תן זכות קדימה.

· זכות קדימה מקבלים - לא לוקחים! עבור בזהירות לאחר שקיבלת זכות קדימה.

· התחשב במצב התנועה, תנאי הדרך ומזג האוויר.

· האט ואף עצור במידת הצורך.

· התאם את המהירות לתנאי הדרך.

· סטה באופן הדרגתי ומתון מנתיב לנתיב.

· הסתכל מסביבך לפני ביצוע פעולה, כגון עקיפה.

· התאם את קצב הנסיעה המתאים לתנאי הדרך.

· בחן את כדאיות הפעולה, כגון עקיפה.

· דאג שלא ייגרם סיכון או הפרעה לעוברי דרך אחרים.

זכרו!

תמיד להעדיף תשובות הכוללות האטה, הסתכלות, זהירות, מניעת סיכון.

תמיד להעדיף תשובות הכוללות פרמטרים רבים מאלה המוזכרים כאן, לעומת תשובות המכילות פרמטר יחיד או תשובות שאין בהן הפנייה כלל לזהירות ולמניעת סיכון.

באתר החדשני לילך תיאוריה תוכלו להתנסות בלימוד ובתרגול שאלות רבות הנוגעות לבטיחות בדרכים ולמניעת תאונות ולהתכונן לתיאוריה בדרך הקלה ביותר והמהירה ביותר.

לילך תיאוריה – זה האתר שלי ללימוד תיאוריה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טובה שטייג - מנהלת אתר ללימוד תיאוריה - "לילך תיאוריה" ומנכ"לית לילך הוצאה לאור המוציאה ערכה ללימוד תיאוריה - הערכה הטובה ביותר הנמכרת בחנויות וברשתות הספרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טובה שטייג

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי05/01/141202 צפיות
רשות הרישוי היא גוף ממשלתי מטעם משרד התחבורה האחראי על מתן רישיונות רכב ורישיונות נהיגה. תפקידה חשוב ביותר, מכיוון שללא רישיון נהיגה ורישיון רכב אסור לנהוג. הרשות נוהגת להזמין את בעל רישיון נהיגה להשתלמות בתקופה של חמש שנים מיום שקיבל לראשונה את רישיון הנהיגה. היא רשאית לעכב או לבטל את רשיון הנהיגה של אדם מטעמי כושר נהיגה או כושר רפואי. לא ניתן לשנות פרט ברישיונות שהנפיקה, אלא באישורה בלבד. כל הכנסת שינויים במבנה הרכב או בסוגו מותרת רק באישור מוקדם ובכתב מרשות הרישוי.

מאת: טובה שטייגהפרעות קשב וריכוז17/12/134811 צפיות
לימוד למבחן תיאוריה כרוך בלימוד פרטים רבים - כללים, חוקים, תמרורים וסמלים. חומר הלימוד רב ודורש ריכוז והבנה. התמרורים דורשים זיכרון - מה משמעות התמרור ואיך נוהגים כשתמרור מסוים מופיע. כל זאת אנו פשוט, במיוחד לאלו מבינינו הסובלים מקשיי קשב וריכוז. אז איך בכל זאת עושים את זה? איך לומדים ומצליחים בתיאוריה?

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי27/11/13860 צפיות
ללמוד למבחן תיאוריה יכול להיות מתיש ומבלבל. כל כל הרבה חומר לימוד - כל כך הרבה נושאים ופרטים שצריך לזכור - איך עושים את זה??? בשביל זה אנחנו פה - כתבנו לכם טיפים שיעזרו לכם להתכונן למבחן התיאוריה. עקבו אחר הטיפים ותראו שללמוד אפשר גם בכיף!

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי19/11/131165 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על תיאוריה - איפה נבחנים, כמה זה עולה, מה לומדים וכמה מותר לטעות... אספנו בשבילכם את התשובות לכל השאלות.

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי15/10/13985 צפיות
הפעם, ריכזנו בשבילכם כמה מיתוסים לגבי בחינת התיאוריה. נאשר חלק מהם וחלק מהם ננפץ. לכם נשאר רק להתעדכן!

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי13/06/131263 צפיות
החל מ-1 ביולי 2013 ייכנס לתוקפו חוק הרישיון המדורג. מה זה אומר לגביכם הלומדים לקראת רישיון נהיגה?

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי05/05/131134 צפיות
כאשר אנו נעים בכבישים אין באפשרותנו לתקשר באמצעות שפת הדיבור, תנאי הדרך פשוט אינם מאפשרים זאת. כדי לתקשר זה עם זה במהלך הנסיעה עלינו להשתמש במערכת מוסדרת ומוסכמת של כללי התנהגות ברורים של מה מותר ומה אסור, מתי וכיצד. לדוגמה: כדי להודיע לשכניי על הכביש כי ברצוני לעבור לנתיב השמאלי - אפעיל את מחוון הכיוון השמאלי לפני הסטייה, ושותפיי לנסיעה בכביש יבינו מה בכוונתי לעשות.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213592 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204184 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205106 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192548 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181361 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181321 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181524 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica