חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המדריך המלא לייצור יין בבית

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול14/03/20131298 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ייצור יין בבית הוא כבר מזמן לא עסק לייניים ותיקים ומקצועיים בלבד. יותר ויותר אוהבי יין מחליטים לעשות מעשה ולהפוך את האהבה הגדולה לתחביב של ממש. אז אחרי שבחרנו אם צבעו של היין יהיה אדום או לבן מה נדרש, למעשה, לתהליך של ייצור יין בבית. בעיקר סבלנות ודיוק במילוי ההוראות.

תחילה יש לחטא את כל הכלים המשמשים לייצור יין בבית בעזרת תמיסת פוטסיום- מטהביסולפיט בריכוז של 20 גרם ל - 100 ליטר. יש למלא את הכלי המיועד ולהמתין 10 דקות. אחר-כך יש לשפוך את התמיסה או להשתמש בה לחיטוי שאר הכלים.

בשלב הבא של ייצור יין בבית נבדוק את הסוכר. בדיקת רמת הסוכר תעשה באמצעות הידרומטר המונח בתוך משורה ובה מיץ סחוט מהענבים. אם חסר סוכר מומלץ להוסיף עד שרמת הסוכר בשיקוי תגיע ללמעלה מ-22 אחוזים. כמות הסוכר הנדרשת עבור ייצור יין בבית פועלת לפי נוסחה מקובלת = (% הכוהל הרצוי - % הכוהל הנמדד בתירוש) X 20 גר' סוכר לליטר. חשוב לציין כי אחוזי הכוהל ביין הם תוצאה יוצא של רמות הסוכר שבו. רמות כוהל גבוהות ביין, ממעטות את תחושת השמנוניות שלו.

כעת בתהליך ייצור יין בבית מודדים את רמת החומציות. ריכוז חומצה סביר הופך את היין למרענן ופריך, בעוד יינות מעוטי חומציות נוטים להיות רדודים ושטוחים. בתהליך ייצור יין בבית, כמות חומצה סבירה עוזרת במניעת קלקול היין על-ידי חיידקים, ומשפרת את התסיסה. בעת ייצור יין בבית רצוי לבדוק את רמת החומצה בעזרת ערכה מתאימה. אם הרמה נמוכה, יש להוסיף חומצה טרטרית. בתום התהליך יש להפריד את הענבים מהשדרות, למעוך אותם ולשים אותם בכלי בעל פתח רחב.

בהמשך תהליך ייצור יין בבית יש לקחת חצי כוס מים רותחים, להמיס בתוכה שתי כפיות סוכר ולהמתין שאלה יתקררו לטמפרטורה של 40-35 מעלות. אחר-כך יש להוסיף למים את השמרים, להמתין כ-20 דקות, ולערבל את הכוס עד הורדת הקצף. יש להמתין 20 דקות נוספות, לערבל בשנית ולשפוך את התמיסה אל תוך התירוש. בחלוף 24 שעות צריכה להסתמן תסיסה. כאשר זו אובחנה יש להשקיע את הקליפות "הכובע" בתוך הנוזל 4-3 פעמים ביום במשך חמישה ימים עד שבוע. אם אין תסיסה בתהליך ייצור יין בבית, יש להכניס שמרים פעם נוספת. לאחר כשבוע עד עשרה ימים נוספים ללא ערבוב, יש לסחוט את הענבים ואת היין בלבד להכניס לתוך מיכל זכוכית (דמינזה) ולפקוק בעזרת מכסה עם נשם (AIRLOCK).

לאחר הפרדת היין וסחיטתו עדיין מרחפים חלקיקים מזעריים בנוזל ולכן כעבור 4-2 שבועות יש לבצע ביין הביתי שפייה באמצעות משאבה או צינור גרביטציה. עיקרו של תהליך זה בעת ייצור יין בבית נועד לפקוק את הכלי כראוי על-מנת שלא יישאר בו מקום לאוויר, שכן חמצן מהווה גורם מרכזי בהרעת טעמו של היין. לאחר השפייה יש להוסיף ליין טניסול ביחס של 1כדור לכל 100 ליטר או אבקת פוטסיום-מטהביסולפיט בריכוז של 2 גרם ל – 100 ליטר. רצוי בשלב זה להוסיף שבבי עץ אלון (2 גרם לכל ליטר). לאחר 8 - 6 שבועות נוספים, יש לבצע שפייה נוספת. לאחר השפייה יש להוסיף ליין טניסול ביחס של 1כדור לכל 100 ליטר או אבקת פוטסיום-מטהביסולפיט בריכוז של 2 גרם ל – 100 ליטר. על פעולה זו יש לחזור עוד 4- 5 פעמים נוספות כל 8-6 שבועות. החל משלושה שבועות לאחר הוספת העץ, יש לערוך טעימות מפעם לפעם, כאשר מרגישים את העץ ביין יש להוציאו מן הבקבוק. כאשר היין מוכן לשתייה יש לבקבקו, אולם לפני כן רצוי לערוך בדיקת SO2.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131333 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131349 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132117 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131845 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/137000 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138251 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172759 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142550 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142916 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144443 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411823 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148163 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148482 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica