חפש מאמרים:
שלום אורח
04.06.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניטור תוכן ברשת: דעת הקהל בכף ידכם (ומה תוכלו לעשות איתה)

מאת: SpyTheNetרשתות חברתיות28/03/2013805 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תשע וחצי בערב. אתם אחרי ארוחת ערב, בדיוק משכיבים את הילדים, והטלפון מצלצל.

"שלום, תהיו מוכנים לענות על סקר קצר?"

כן, בטח.

סקרים מהדור הישן הם עדיין אמצעי מהימן לדגום את דעת הקהל אודות המוצר שלכם, אודות המצב המדיני ואודות כל שאלה אחרת. אבל היום, טכנולוגיות ניטור וחקר שיח ברשת מביאות תוצרים אותנטיים יותר, ומבלי להטריד את האנשים שאתם מבקשים לדגום. אנו ב- SpyTheNet פיתחנו מערכת ניטור וניתוח תוכן המאפשרת לערוך מחקרים על בסיס תוכן גולשים דוגמת טוקבקים, פורומים, רשתות חברתיות, בלוגים ועוד.

אוקיי, אבל איך זה עובד?

נדגים באמצעות מקרה המבחן החביב עלינו לאחרונה, העיתונאי והפוליטיקאי הטרי יאיר לפיד. רבים חשו שלפיד היה המנצח האמיתי של הבחירות האחרונות- אף סקר לא חזה את מספר המנדטים הגדול שקיבלה "יש עתיד" בראשותו. הוא הביא תקווה לאנשי מעמד הביניים, שמחאת 2011 דיברה אליהם, ושבראש מעייניהם נמצאים מחירי הדלק, הדיור, החופשה בחו"ל והקוטג'. מלבד היותו חסר ניסיון- לא היו הרבה דברים רעים לומר עליו. אבל עכשיו, כשהוא לאחר סיומו של המשא ומתן הקואליציוני, התמונה השתנתה מעט, ולא לטובתו. שאלת המחקר שלנו תהיה, "מה ההבדל בין הלך הרוח ברשת כלפי לפיד לפני ואחרי המו"מ הקואליציוני?"

כדי להתחיל, מגדירים מספר מילות חיפוש במערכת SpyTheNet, למשל "יאיר לפיד", וגם צירופים כמו "לפיד-ממשלה", "לפיד-נתניהו". כך נבטיח שנקבל רק תוכן הרלוונטי לענייננו.

לאחר מכן יש להגדיר טווח תאריכים עבור התוצאות. כדי לבחון את הלך הרוח מיד לאחר יום הבחירות, נבחר למשל לקבל כתוצאות רק פוסטים שנכתבו בין ה-22 ל-30 בינואר- השבוע שלאחר יום הבחירות. כדי לבחון את הלך הרוח כיום, נבחר לקבל תוצאות מהשבוע האחרון.

יופי, קיבלתי 9573 תוצאות. מה עכשיו?

כמו בכל סקר, גם כאן עורכים בד"כ מדגם (כאשר כמות התוצאות גבוהה מאוד). על המדגם עורכים ניתוח סנטימנט- המערכת מבצעת חלוקה ראשונית של האזכורים לחיוביים, שליליים ונייטרליים ולאחר מכן מבוצע מעבר ידני. למשל, אם נכתב ש"יאיר לפיד הוא מנהיג טוב", זהו אזכור בעל סנטימנט חיובי.

לשם ההדגמה, הנה מצב הסנטימנט כלפי יאיר לפיד מיד לאחר הבחירות, לפי מדגם של 100 אזכורים מרחבי הרשת:

61% מהאזכורים שנדגמו הביעו דעה חיובית על לפיד. 35% הביעו דעה שלילית, ו-4% דיברו עליו מבלי להביע דעה נחרצת.

אוקיי, ומה הם אמרו?

כאן קיימות שתי אפשרויות: האחת- להזין מראש במערכת מילות חיפוש שמשקפות דעות, למשל "לפיד מלך" או "יהיר לפיד". היתרון שלה הוא שהיא מקצרת את העבודה. החיסרון הוא, שבסיעור מוחין לא תצליחו להקיף את מגוון הדעות הקיים ברשת. כפי שאמרו חז"ל: שני יהודים, שלוש דעות.

השיטה השנייה, בה נקטנו במחקר זה, הייתה לסמן בכל אזכור את הדעה שעולה ממנו, גם אם לא נכתבה במפורש, ולקבץ את שלל הדעות השונות למספר קטגוריות.

מרבית הגולשים שהביעו סנטימנט חיובי כלפי לפיד, ראו בו אחד מהשלושה: אלטרנטיבה חדשה למערכת הפוליטית הקיימת, שאת "יכולותיה" אנו מכירים כבר ממזמן- דם חדש, רענן וחדור תחושת שליחות; ייצוג הולם לסקטור החילוני במדינת ישראל, ומשקל נגד לחרדים, המקבלים ייצוג ותמיכה הרבה מעבר לתרומתם לחברה ולכלכלה; או ייצוג הולם למעמד הביניים, שיעמוד איתן מול טייקונים, ועדי עובדים וקבוצות לחץ אחרות. דעות חיוביות אך נפוצות פחות היו שמדובר באדם ציוני, ישר וחכם.

ה-35% השליליים מהעוגה, התחלקו בעיקר בין:

1. אלה שטענו כי מקומו של לפיד בקדנציה הזו הוא באופוזיציה וכי הוא יהיר, וכיוונו לרוב לחוסר נסיונו הפוליטי. "שב בכנסת, תלמד, תפעל, כדי שבפעם הבאה נבחר בך להנהיג אותנו".

2. אלה הטוענים שלפיד הוא קפיטליסט במסווה, המחויב באמת למעמד העליון שממנו באו רוב בוחריו. כך או כך, מדובר היה עדיין בהשערות, כיוון שמעבר למספר המנדטים שקיבל, לא היה לנו דבר לומר על "לפיד הפוליטיקאי".

בחודש שחלף מאז הספיק לפיד להתכתש ולהתעקש עם "הליכוד ביתנו" על סוגיות לא קטנות- תיק החוץ, אחוז החסימה וגודל הממשלה. יש הטוענים שעל תיק החוץ הוא ויתר בגלל לחץ ציבורי (ובעברית, לחץ בפייסבוק ובטוויטר) לקחת תיק שבאמת ישפיע על מצב מעמד הביניים. עכשיו, משהוצע לו תיק האוצר, הוא דורש את תיק החינוך. התנהלותו הכוללת במשא ומתן הזה היטתה את הסנטימנט כלפיו לכיוון השלילי, למצב של כמעט שוויון בין הדעות החיוביות (50%) והשליליות (46%).

המצדדים בלפיד המשיכו לטעון כי הוא מהווה תקווה לשינוי ולצדק עבור החילונים ועבור מעמד הביניים, ועל כן חיזקו את ידיו ותמכו בהתעקשותו על התיקים החברתיים החיוניים- פנים, שיכון, חינוך ואוצר. "אל תוותר" היה ביטוי שחזר רבות. תומכי לפיד לא היו מעוניינים לראותו באופוזיציה, מכיוון שאז תקטן מאוד יכולתו להביא שינוי. התחושה הכללית היא של הזדמנות חד פעמית שזימנה הברית בין לפיד לנפתלי בנט ו"הבית היהודי"- הזדמנות להקים ממשלה ללא קבוצת לחץ חרדית השולטת במשרדים החשובים. דעה חדשה נוספת שהושמעה הייתה על יושרו של האיש, ועל יכולתו להילחם בשחיתות (למשל, ב"תספורות" של חובות הטייקונים או במשכורותיהם המוגזמות של עובדי נמל אשדוד) כיוון שאינו חייב דבר לאיש, מלבד לבוחריו.

השינוי הגדול היה בהתפלגות הדעות השליליות, שהמו"מ נתן להן חומר בעירה מצוין: "סחטן", "טירון", "חוצפן", "צבוע" הם חלק מהתארים שהודבקו ללפיד על-ידי מתנגדיו. אלה תופסים את התנהלותו כמחבלת במלאכת הרכבת הממשלה ובזילות המשרות הציבוריות. עוד דעה נפוצה הייתה כי "יש עתיד" היא מפלגת טרנד, או מפלגת אופנה, שצברה כוח כתוצאה מרגש ציבורי מסוים, ובבחירות הבאות ספק אם בכלל תעבור את אחוז החסימה החדש (עליו תודו גם כן ללפיד).

מגניב, אבל הבחירות נגמרו. מה אני עושה עם זה בעסק שלי?

שאלה מצוינת. כפי שניתחנו כאן את הלך הרוח ברשת אודות יאיר לפיד, ניתן לעשות זאת עבור כל נושא וסוגייה הקשורים לעסק, למוצר או לתחום העניין שלכם. אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם, בעזרת המערכת שלנו, או שמיטב המוחות שלנו יעשו זאת, ויגישו לכם דו"ח מפורט כולל גרפים ונתונים.

למה זה חשוב?

1. כך תוכלו לדעת באילו אתרים קהל היעד שלכם ושל המתחרים שלכם מסתובב, ולמקד בהם את הפרסום.

2. תוכלו לדעת מה קהל היעד חושב עליכם ועל המוצרים שלכם, וליצור את הפרסומות כך שיחזקו דעות    גולשים חיוביות ויסתרו את הדעות השליליות.

3. תוכלו לדעת מה קהל היעד שלכם רוצה וצריך שתמכרו לו, ולשנות בהתאם את ההיצע שלכם.

4. תוכלו לדעת אילו מאפיינים חשובים ללקוח הפוטנציאלי שלכם ומאילו מאפיינים קיימים הלקוחות אינם מרוצים.

עוד משהו?

כן. גרסה צבעונית יותר של המאמר הכוללת את כל הגרפים נמצאת כאן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
SpyTheNet מפתחת פתרונות יצירתיים לניטור וניתוח תכנים, לרבות תוכן גולשים, ברשת האינטרנט. לחברה כלי יחיד מסוגו בישראל המנתח ומדרג את זירת הפייסבוק הישראלית, ומספק ללקוחותיה ניטור חכם יותר ומודיעין עסקי ברמה האסטרטגית והיומיומית.

http://www.spythenet.com/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת SpyTheNet

מאת: SpyTheNetשיווק באינטרנט28/03/13628 צפיות
השקת סמסונג גלקסי S4 לאחרונה בניו-יורק זכתה לסיקור תקשורתי נרחב, ועוררה תגובות מעורבות ברשת. ניתוח של שיח הגולשים בפורומים ובטוקבקים בעזרת מערכת SpyTheNet לניטור תוכן ברשת מציג את התפלגות הרגשות החיוביים והשליליים והדעות הנפוצות לכאן ולכאן. זוהי הדגמה נוספת, בעזרת האירועים המעניינים של החודש, לדרך בה מערכות לניטור וניתוח תוכן גולשים יכולות להחליף את הסקרים הטלפוניים המסורתיים בכדי להשיג מבט אותנטי על דעת הקהל.

מאמרים נוספים בנושא רשתות חברתיות

מאת: יוסי לוירשתות חברתיות09/04/161941 צפיות
תמיד רציתם להשיג המון עוקבים באינסטגרם לעסק שלכם או סתם לכיף? לרשותכם מידע מלא על איך לקנות עוקבים באינסטגרם במחיר מוזל בלי להוריד את התחתונים.

מאת: רונית אלפסירשתות חברתיות07/05/151747 צפיות
קידום עסק, מותג או מוצר ברשתות החברתיות קיבל תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. הרשת שוקקת בלקוחות פוטנציאליים והרשתות החברתיות מספקות מגוון הולך וגדול של אפשרויות פרסום, החל מיצירת פרופילים עסקיים, דפי נחיתה שיווקיים וקמפיינים ממומנים.

מאת: יגל עמר לגיסמורשתות חברתיות27/01/151316 צפיות
למה שלא נסתכל על החיים מנקודה של השפעה ורלבנטיות ולא רק כמירוץ של כאן ועכשיו?

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות22/02/147533 צפיות
קרה לכם פעם שדיברתם עם בן אדם כלשהו על הרשת החברתית - פייסבוק והוא לא ידע שום דבר עליה? או שאין לו חשבון? לפי דעתי יש תשובה חד משמעית והיא לא! בגלל הפופולאריות שפייסבוק תפסה, אנשים התחילו לנצל אותה למען שיוווק, קידום ופרסום בנוסף לסטטוסים מצחיקים, סטטוסים על אהבה, סטטוסים יפים וכו'.

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות19/02/147274 צפיות
מאמר זה בא לפרט על התופעה פייסבוק, וללמד את הגולשים ערכים חדשים

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות16/02/147105 צפיות
כיום, שסטטוסים לפייסבוק תפסו תאוצה, ויותר ויותר אנשים מגלים את הפוטנציאל של סטטוסים לפייסבוק. לכאורה, אנשים רבים חושבים שהם סתם משפטים חסרי כל תועלת חוץ מהבעת רגש. אך אם תחקרו את זה תוכלו לגלות תופעה רחבה ותופתעו לגלות מספר דברים.

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות05/02/147301 צפיות
סטטוסים לפייסבוק בדרך כלל משקפים את המצב הרגשי שלנו וכיום, בעצמאותם אנו מביעים את הרגשות שלנו לחברינו בפייסבוק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica