חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אייפון קילר או תעלול שיווקי? השקת הגלקסי s4 במבחן שיח הגולשים

מאת: SpyTheNetשיווק באינטרנט28/03/2013976 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סקירה אנליטית

השקת סמסונג גלקסי S4 לאחרונה בניו-יורק זכתה לסיקור תקשורתי נרחב, ועוררה תגובות מעורבות ברשת. מרבית שיח הגולשים מתרכז כרגע בטוקבקים, ופחות בפורומים המקצועיים. הסיבה פשוטה- מעטים הישראלים שכבר ניסו בעצמם את מכשיר הדגל החדש של סמסונג. רוב הגולשים ניזונים עדיין מהמידע שבאמצעי התקשורת, וגם מחוויותיהם הקודמות עם הסמארטפונים של סמסונג, או של אפל המתחרה המרה.

בהקשר להשקת הסמארטפון החדש, הסנטימנט הדומיננטי הוא השלילי (53%). הוא מגיע בעיקר מכיוונם של מעריצי אפל, אך גם מכיוונם של מי שלא התרשמו יתר על המידה מהחידושים שמציע הגלקסי 4S, כמו מסך הנגלל ע"י מבט, מד דופק ועוד. בנוסף, גולשים רבים ציינו לרעה את מידותיו הגדולות.

הסנטימנט החיובי (35%) מקורו בעיקר במעריצי הגרסאות הקודמות של הגלקסי, שפיתחו נאמנות למותג ולמערכת ההפעלה שלו, אנדרואיד מבית גוגל. קבוצה נוספת של אוהדי המכשיר החדש היא בעלי מכשירי אייפון שאינם מרוצים מהם, והתרשמו לטובה מהחידושים של הגלקסי.

הסנטימנט הנייטרלי מייצג את מי שהתייחס להשקה, אך לא הביע עמדה נחרצת. ביניהם היו מי שטענו שהגלקסי החדש יתרום להורדת מחירי הגלקסי 2 ו-3, וגם מי שטענו שההתגוששות בין מעריצי האייפון למעריצי הגלקסי טיפשית ומיותרת.

התפלגות הדעות החיוביות בנוגע להשקה.

65% ממצדדי הגלקסי 4S טענו כי החידושים שבו מהווים פריצת דרך טכנולוגית אמיתית לעומת הקיים בשוק, אך לא הזכירו מאפיין מסוים שהרשים אותם. הסיבה לכך היא, ללא ספק, העובדה שטרם התנסו במכשיר החדש, וחוות דעתם עליו מבוססת אך ורק על הכיסוי התקשורתי. מעטים בהרבה (16% בסה"כ) ציינו מאפיינים מסוימים, כמו האינטראקטיביות ללא מגע, הוספת מצלמה נוספת ומהירות המעבדים, המהווים מבחינתם יתרון. 8% ציינו במיוחד את עיצובו המרשים.

8% אחרים ציינו כי מחירו של המכשיר, העומד בארה"ב כעת על כ-$1,350, אינו גבוה לעומת יתרונותיו, וכי מחירי הסמארטפונים מבית סמסונג נמוכים באופן עקבי מאלה של אפל (והתמורה הכספית אף טובה יותר).

התפלגות הדעות שליליות בנוגע להשקה

דעותיהם של מי שהתייחסו בשלילה להשקה היו מגוונות יותר. הדעה הדומיננטית ביותר (29% מכלל הדעות השליליות) היא כי אין במוצר חדשנות טכנולוגית אמיתית, או אפילו שיפור משמעותי לעומת ביצועי הדגמים הקודמים של גלקסי. השקת המכשיר החדש, טענו, היא טריק שיווקי שנועד להוציא כספים נוספים מחובבי הגאדג'טים, ולראיה האירוע הגרנדיוזי בניו-יורק.

דעה דומיננטית נוספת (27%) עסקה בתכונותיו החיצוניות של המכשיר. המסך, שהוא הגדול ביותר בתולדות שוק הסמארטפונים, נראה לחלק ניכר מהגולשים כגדול באופן מוגזם.

אם לפני 10 שנים הייתה השאיפה לייצר טלפון נייד מה שיותר קומפקטי, סמסונג הלכה לכיוון ההפוך, ויצרה מכשיר שלא נכנס לכיס הג'ינס.

14% מהדעות השליליות טענו כי החידושים שמציג המכשיר, כמו חיישני בריאות ומסך ללא מגע, יהיו מיותרים לרוב המשתמשים, שעיקר האינטראקציה שלהם עם הסמארטפון היא צילום, גלישה ושליחת הודעות. 12% נוספים ציינו כי מערכת ההפעלה אינה אמינה (איטית וחשופה לווירוסים), וכי מגבלותיה מונעות בעצם מחידושי החומרה להתבטא.

10% נוספים התייחסו לאיכות ה"ברזלים", או יותר נכון, הפלסטיקים- רבים הלינו על כך שגוף הטלפון החיצוני בנוי על טהרת הפלסטיקה, ועל הגימור הזול למראה. מעט יחסית התייחסו למחירו של המכשיר, שעדיין אינו ננקב בשקלים.

ומה זה עשה ליריבות בין המחנות?

58% מתגובות הגולשים שנדגמו ציינו כי הם מעדיפים את הגלקסי לעומת האייפון, ו-42% ציינו ההיפך. הוויכוח על הבדלי האיכות בפריט שכבר מזמן אינו סמל סטטוס, ניצת כל אימת שמושק מכשיר חדש מבית אחת הענקיות.

מרבית הגולשים שהזכירו את שני המותגים בתגובתם הביעו נאמנות לא מנומקת למותג החביב עליהם. ניכר כי גולשים רבים הגיבו מתוך "אגו", וניסו לפאר את המכשיר שרכשו, ובכך- את החלטתם הנבונה. עם זאת, במדגם בלטה תופעת בעלי האייפון הרוצים להחליף את מכשירם בגלקסי החדש, או שהחליפו אייפון בגלקסי בעבר וכעת הם משתייכים בגאווה למחנה הקוריאני.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
SpyTheNet מפתחת פתרונות יצירתיים לניטור וניתוח תכנים, לרבות תוכן גולשים, ברשת האינטרנט. לחברה כלי יחיד מסוגו בישראל המנתח ומדרג את זירת הפייסבוק הישראלית, ומספק ללקוחותיה ניטור חכם יותר ומודיעין עסקי ברמה האסטרטגית והיומיומית.

http://www.spythenet.com/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת SpyTheNet

מאת: SpyTheNetרשתות חברתיות28/03/131200 צפיות
סקרים מהדור הישן הם עדיין אמצעי מהימן לדגום את דעת הקהל אודות המוצר שלכם, אודות המצב המדיני ואודות כל שאלה אחרת. אבל היום, טכנולוגיות ניטור וחקר שיח ברשת מביאות תוצרים אותנטיים יותר, ומבלי להטריד את האנשים שאתם מבקשים לדגום. מערכות ניטור וניתוח תוכן דוגמת SpyTheNet מאפשרות לערוך מחקרים על בסיס תוכן גולשים דוגמת טוקבקים, פורומים, רשתות חברתיות, בלוגים ועוד.

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/213519 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: דניאל מלמדשיווק באינטרנט20/06/184481 צפיות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית

מאת: רן שבירושיווק באינטרנט07/06/172609 צפיות
הספרות המקצועית לצרכנות המקוונת לא הגיעה לרמה מספקת. אף לא מחקר אחד בחן בצורה מקיפה מאפיינים שמעודדים או מדכאים צריכה מקוונת, וכן אף מאמר אקדמי לא בחן כיצד סגנונות החיים של המשתמשים הצורכים באינטרנט משתנים לעומת אלו של המשתמשים שלא צורכים באינטרנט.

מאת: שרון צרפתישיווק באינטרנט18/11/162416 צפיות
כאן נכנס לביטוי קידום אתרים אורגני שיכול לעשות את כל ההבדל בין קיום של לידים חמים לעומת חוסר בלידים באופן גורף.

מאת: שלום כהןשיווק באינטרנט11/05/163284 צפיות
כל מי שמבלה זמן רב מול מסך המחשב, המכשיר הסלולארי או קונסולת המשחק, בוודאי מכיר לא מעט משחקים שמעבר לעובדה שהם ממכרים מאוד, הם גם מהנים ביותר.

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/153249 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: מאיר סוויסה שיווק באינטרנט05/11/153365 צפיות
הובלות בנהריה עם ביטוח חברת הובלות בנהריה מעניקה שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיה וברשותה צי רכבי הובלה הכולל משאיות, טנדרים פתוחים וסגורים, מנוף ורכבים נוספים. החברה מציעה שירות הובלות בנהריה ובכל אזור הצפון, ניתן להזמין הובלות לכל רחבי הארץ בתיאום מראש. חשוב להדגיש כי חברת הובלות בנהריה מציעה שירות בהתאם לסטנדרטים גבוהים ומחמירים לכן היא מקפידה לחתום על חוזה עבודה מסודר ומעניקה ביטוח מלא בהעברה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica