חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול אישי וחזרה לדרך המלך

מטפלים בזוגיות ומשפחה חייבים להתמודד לעיתים קרובות עם בעיות שהן מעבר לבעיית זוגיות ואפילו מעבר לבעיה משפחתית דחופה. הבעיות האמורות הן בדרך כלל בעיות אישיות של אחד מבני הזוג או של אחד מבני המשפחה, המשפיעות על ההתנהלות שלו ועל היחסים שלו עם שאר בני המשפחה וגורמות נזקים למרקם המשפחתי כמו גם למרקם היחסים בין ההורים לבין עצמם, ובינם לבין הילדים.

מי זקוק לטיפול אישי?

התשובה הראשונה היכולה לעלות על הדעת היא, כמובן, הילדים. אבל תהיה זו מסקנה נמהרת לתלות בהם את עיקר הכישלון. להלן מספר דוגמאות לבעיות כאמור:

אם המשפחה: מכל החברים במסגרת המשפחתית ממלאת בדרך כלל האם תפקיד מכריע בחיי המשפחה. ואולם מצב דיכאוני או בעיה נפשית אחרת עלולים להפריע לה בתפקוד ואף להשבית אותו לחלוטין. במקרה דנן לא תעזורנה שיחות עם הבעל או טיפולים משפחתיים, אלא היא צריכה לקבל טיפול אישי בניסיון לפתור את הבעיה שלה. ההבנה היא שפתרון הבעיה יוביל להתעוררות הרצון והאינסטינקט לחזור ולתפקד במסגרת המשפחתית.

אב המשפחה: אבדן מקום העבודה, לדוגמה, הוא מצב קלאסי שבו האב מתחיל לבנות לעצמו חומות הגנה נפשיות וביניהן סוג של קהות רגשית. התייחסות נכונה וטיפול אוהב של האישה עשויים להוציא אותו מהמצב ולהחזיר אותו לתפקוד נורמלי. אם המאמצים נכשלים, יש להכניס לתמונה מטפל זוגי שיזהה את הבעיה ואת הדרכים לטיפול בהם ויבצע אותן כנדרש.

טיפול אישי לילד

גם התנהגות של ילד בעייתי לכאורה ניתן להסביר. יש להתנהגות כזאת גורמים וניתן לצמצם את הבעייתיות או לפתור אותה לגמרי בעזרת סילוק הגורמים הללו. טיפול כזה איננו יכול ואיננו צריך להיעשות במסגרת משפחתית, אלא אך ורק במסגרת טיפול אישי על פי שיקול דעתו של המטפל.

גורמים נפוצים לבעיות בקרב ילדים הן חרדת נטישה, רגשי נחיתות, טראומות או קושי של הילד לתפוס את מקומו במרקם המשפחתי. לעיתים הגורמים הם אחרים וקשורים באחד או יותר מבני המשפחה האחרים. בלא מעט מהמקרים הגורמים לבעייתיות של הילד הם פיזיולוגיים, כאשר המוכרת ביותר היא בעיה של הפרעת קשב וריכוז אצל הילד, דיסלקטיות או אפילו רמות שונות של אוטיזם.

לסיכום,

זיהוי הבעיות השונות עלול לארוך זמן מה והוא מצריך שיתוף פעולה של כל בני המשפחה ושל הגורם הבעייתי מעל לכל. בלא התמיכה הנדרשת באמצעות טיפול אישי, לא ניתן לזהות את הבעיה ולא כל שכן לפתור אותה. זיהוי מוקדם ונכון שלה עשוי, מצד שני, להביא פתרון מהיר יחסית שיעלה את המטופל עצמו ואת כל בני המשפחה על דרך חדשה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144853 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144842 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147848 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144888 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144892 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144982 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148399 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215173 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204682 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201171 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201463 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201425 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173103 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173406 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica