חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אלרגיה למזון - קובי עזרא

אלרגיה למזון - קובי עזרא

אלרגיה או בעברית רגשת, זו תגובה מוגזמת של מערכת החיסון. כחמישה עשר אחוז מהאוכלוסייה בישראל סובלים מאלרגיה.

יש מספר סוגי אלרגיה, הנפוצה בהם היא האלרגיה המיידית הקשורה בנוגדני האלרגיה מסוג IgE. כאשר האדם נחשף לראשונה לאלרגן, התוצאה היא יצירת נוגדנים מסוג IgE המופיעים בדם. נוגדנים אלו נצמדים לדופן תאי פיטום (mast cells) הנמצאים בכל הרקמות בגוף, בעיקר ברקמות החשופות לסביבה (דרכי נשימה, מערכת העיכול ועור). כאשר האדם נחשף בפעם השנייה לאותו אלרגן, הדבר גורם לקישור של שני נוגדנים מסוג IgE על פני תאי הפיטום ולהפעלת מערכת תאית הגורמת להפרשה של חומרים המעוררים תגובה אלרגית ודלקתית שבראשן הוא החומר הקרוי היסטמין. האחרון גורם לתגובות האלרגיות כגון פריחה, גרד, אודם, נפיחות ונזלת.

הסימפטומים השכיחים ביותר למצבי אלרגיה למזון, הם: עיגולים כהים ונפיחויות מתחת לעיניים, נזלת ואסטמה. שלשול כרוני - ספיגה לקויה - מעגל קסמים. מצבים דלקתיים וזיהומיים.

התפתחות מישנית - הרגישות מתפתחת באיטיות ע"י אכילה חוזרת של המזון. תוך 4 חודשים לכל היותר, הגוף יצליח להתנקה מאותו המזון האלרגין, ישנם מזונות שבתוך 4-5 ימים מרגע הפסקת אכילתם יראו הטבה.

לאלרגיה יש שני בעיות:

  1. מע' העיכול לא מפרקת את המזון - הפולי פפטידים יגרמו לתופעות אלרגיה, כלומר שהבעיה כאן היא מע' העיכול.

  2. רגישות יתר בכל הגוף.

כשהמצב התזונתי יהיה לקוי, הקרום של התא יהיה פחות סלקטיבי ואז יותר חומרים יכנסו לתא שיגרמו לגירוי אלרגי. זהו מנגנון פיזיולוגי ברמה מולקולרית.

יש מצבים פסיכוסומטים שיוצרים את הבעיה וסטרס יוצרים את החדירות המוגברת - אלרגיה.

מזונות שכיחים לאלרגיה: חלב, חיטה, סויה ותוספי מזון כגון: בנזואטים - יכולים לגרום לאסטמה, טטרזין - אלרגיה במע' העצבים, ילדים - היפראקטיביות. חומרים הנשאפים.

תחושות: עייפות פיזית ומנטלית, אפטוט בפה, פריחה בעור, מגרנה, ראומטואיד-אריטריטיס או בקיצור: RA.

כאשר יש רגישות לחומר בודד, ניתן להוריד את הרגישות ע"י החדרת אותו אולרגן, דבר זה לא יעיל ולכן מנסים לתקוף את המצב האלרגני ע"י שיפור בתפקוד מע' העיכול בשימוש אנטיאוקסידנטים, דבר שימנע את הגירוי יתר ברקמות, אשר יכול להביא את הרקמות לנזק וגם חיזוק מע' החיסון.

אלרגיות לחלבון:

החלבון צריך להתפרק בקיבה לפולי פפטידים מהחומצה ההידרוכלורית (HCL) ואנזימי הלבלב, ובמעיים להגיע לפירוק סופי מפוליפפטידים לחומצות אמינו בודדות לפני שהוא נספג במחזור הדם. כשיש ליקוי בפירוק יכולה להיווצר תגובה אלרגנית, כאשר הפוליפפטידים לאחר הספיגה מגיע לרקמה יוצר מגע עם הרקמות היעד, אותה רקמה מפרישה כינין. הכינין גורם לתאי MAST שנמצאים ברקמת החיבור (באפידרמיס אין רקמת חיבור- היחידה בגוף) מתאי MAST מופרשים חומרים שונים כגון: היסטמין, הפרין, סרטונין.

ההיסטמין הוא זה שיגרום בעיקר להתרחבות של כלי הדם, דבר המביא לעייפות, דמעות ולעיתים ירידה בלחץ הדם, פריחה, כאבי שרירים. כאשר הכינין גורם למצב דלקתי סביב העצבים ולהשפיע על המוח, יכול לגרום לכאבי ראש, מגרנה, בחילות, ולטרגיה (ערפול), במקרים קיצוניים פסיכוזה.

תופעות האלרגיה לחלבון:

עקב רמה לקויה בדרך כלל של אנזימי עיכול החלבונים הלא מעוכלים עוברים למעיים ואז יכולים להיווצר מס' מצבים: תהליכי רקבון - עצירות, גזים, שלשולים, חומרים הנספגים לדם ויצרו מגע עם הרקמות אשר ייצרו כינין ע"י תאי MAST, גם המעי מגיב, ע"י יצירת ריר וזאת בכדי להגן על עצמו, דבר היכול להוביל לשלשולים.

שכיחות המחלות סינוסיטיס או אסטמה, אצל הרבה אנשים נובעת הבעיה כתוצאה מהפרעה במע' העיכול. הטיפול הסימפטומתי לעולם לא יפתור את הבעיה, אך ע"י שיפור המצב התזונתי יכול ח' אמינו היסטידי GLUTAMIN בנוסף לויטמין B - קומפלקס, הם יעלו את רמת החומצה ההידרוכלורית (HCL) ויעלה את רמת אנזימי העיכול - פפסין עוזר לתפקוד הלבלב לייצר אנזימים.

מנגנונים במע' החיסון שיוצרים מצבי אלרגיה:

תרופות מסויימות המעוררות אדם חולה, זיהום אויר, שיער של חיות בית, הם יכולים להתקבל דרך העור והנשימה, המכנה המשותף הוא שהגוף "עושה מהעניין סיפור", לעיתים שורש הבעיה יכולה להיות בלוטת הטימוס, הנותנת פקודה ללימפה לייצר תאי B ו- T . לימפוציטים B מייצרים נוגדנים הנקראים אימונו-גלבולינים, ישנם כמה סוגי אימונוגלובולונים: G,E,D,A (בדם) M (בריריות). הנוגדנים מנטרלים את האלרגן.

ח' אמינו גלוטטיון (או יותר נכון טרי-פפטיד) - מפעילה מע' אנזימתית שנקראת גלוטטיון פרוקסידאז, חומרים אנטי-אוקסידנטים: ויטמינים כגון: E.C.A , סלניום וחומצת האמינו ציססטאין (שהוא חומר גלם לגלוטטיון פרוקסידאז). צריכה להיות נוכחות של כל האנטי-אוקסידנטים בבת אחת, של הראשונים הנ"ל ובהמשך גם (חלק מויטמינים B) שכן אם לא, לא תהיה פעולה אנטי-אוקסידנטית.

בנטילת סופלימנטים בתהליך האלרגיה למזון יכולה להיות ריאקציה חזקה ויופיעו אף כאבים חזקים יותר. תהליך זה יתרחש אחר שבועיים שלושה.

טיפול: לאלרגיה למזון: לנסות להוריד מזונות מסויימים (דברי חלב), צום מים, 5 ימים במעקב רפואי צמוד וצום מי מעיינות, אם הסימפטומים נעלמים האלרגיה היא המזון, בהמשך מתחילים עם אותם מזונות שבדרך כלל לא חשודים.

לא לאכול: בשר בקר, בשר חזיר ורטבים.

לאכול: עוף הודו, עלים ירוקים, סלרי, חסה, שעועית ירוקה, כרובית ואורז.

להמנע מכל הפירות חוץ מתפוח עץ, אגסים ובננה ושמן תירס, מוצרי חלב, קפה , תה ומיצים למיניהם.

מומלץ לצרוך: שמן זית, חמניות וחריע, ניתן לשתות תה צמחים.

אנשים שרגישים לאספרין (סליצלטים): כדוגמת אנשים אסטמתיים מסויימים הרגישים

לאספירין, יכולים להופיע פריחות, היפראקטיביות ודלקות במעי הגס.

מאכלים העשירים בסיליצלאטים הם: פירות כגון: תותים, ענבים, קלמנטינה, תפוזים, שזיפים, דובדבנים, אננס (לבננה ולמנגו רמה נמוכה של סליצילאטים), תה,קפה, קולה - לסוגיו ומיצי פירות.

ירקות המכילים מעט סליצילאטים: חסה, עדשים, כרוב, אפונה, תפוח אדמה (ללא קליפה).

מאכלים ללא סליצילאטים: ביצים, דגים, בשרים, תה צמחים, תירס, אורז, חיטה, קווקר, גריסי פנינה.

יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:

1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.

2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.

3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי עזרא Ph.D מומחה לרפואה נטורופטית, דיאטה מהירה ומאמן כושר. מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה). כתב את הספרים:  
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף  
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי 
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות! בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוד...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140 אתר: פיתוח שרירים, אתר: דיאטה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קובי עזרא דיאטה מהירה

מאת: קובי עזרא דיאטה מהירהדיאטה21/06/144056 צפיות
דיאטה חיטוב הגוף - קובי עזרא. דיאטה לחיטוב הגוף בשיטתו של דר קובי עזרא, הינה דיאטה אישית אשר מותאמת למטופל באופן אישי ובהתאם למצבו הפיזיולוגי פסיכולוגי.

מאת: קובי עזרא דיאטה מהירהדיאטה ותזונה26/08/131016 צפיות
קפאין ודיאטה לשריפת שומנים הקפאין מגביר תגובת הליפוליזה (Lipolysis), תגובה זאת גורמת להבין כי צריכת הקפאין תגביר את תהליך ניצול השומנים לאנרגיה ובעיקר בעת פעילות גופנית אירובית. השפעת קפאין המתקבל משתיית קפה לעומת קפאין המתקבל מטבליות נמוכה יותר. הסיבה נעוצה, ככל הנראה, בתרכובות נוספות הקיימות בקפה ובולמות את פעולת הקפאין.

מאת: קובי עזרא דיאטה מהירהדיאטה25/08/131204 צפיות
דיאטה וקפאין דיאטה וקפאין, לפי מחקרים רבים נצפה שצריכת קפאין גבוהה יותר מסייעת לשמור על משקל הגוף מפני עלייה במסת השומן. כולם יודעים ששתיית משקאות המכילים קפאין (בריכוז מתאים) מסייעים לנו לתהליך ההרזיה וחיטוב הגוף, לכן כל דיאטה או לפחות מרבית הדיאטות אינן מגבילות את צריכת הקפאין בהליך הדיאטה. כמו כן, הקפאין גורם לנו לחוש ערניות יתר ומפיג מהר כל עייפות, ישנם הרבה ספורטאים (ואנשים בכלל) אשר צורכים אותו לפני האימונים… קפאין נמצא במשקאות רבים, כוללים קפה, תה, משקאות אנרגיה וקולה; במוצרים המכילים

מאת: קובי עזרא דיאטה מהירהדיאטה24/08/131196 צפיות
דיאטה דלה בקלוריות. כדי לקבוע את צריכת הקלוריות היומית שלך במדויק: עלייך להתחשב במשקלך הנוכחי, בגילך, בגובה ובהמין שלך. אל לך הכי טוב להעריך עד כמה פעילות גופנית שאתה יהיה עושה. התוצאות החישוב יראו כמה קלוריות אתה יכול לאכול על מנת לשמור משקלך או לרדת במשקל.

מאת: קובי עזרא דיאטה מהירהדיאטה21/08/131231 צפיות
המאמר אודות דיאטה מהירה והרזיה בטוחה, נכתב מתוך דאגה מרובה לציבור, אשר הולך ומשמין, בישראל כמו בכל העולם המערבי. כמומחה בתחום הרפואה הנטורופטית והדיאטה מרגיש ד"ר קובי עזרא (P.hD), כמו הילד ההולנדי אשר בעצבעו מנסה לעצור את הדליפת המים דרך הסכר, כך למנוע שטפון. זאת היות ואורח החיים המודרני בעולם המערבי גורם המסייע לנו להשמנה וחולי.

מאת: קובי עזרא דיאטה מהירהרפואה משלימה14/10/101629 צפיות
אלרגיה (אסטמה, סינוסיטיס ועוד) דרכי טיפול והתמודדות – יעקב עזרא אלרגיה הינה תגובה חריפה של מערכת החיסון לרכיב שמרבית האנשים מוצאים כבלתי-מזיק, ועשויה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. ביטויים שכיחים של אלרגיה הינם: עייפות, כאבי ראש, התעטשויות, עיניים זולגות וסינוסים גדושים בעקבות חשיפה לגורמים נשאפים כגון: אבק, פולן, פרוות בעלי-חיים ושורה ארוכה של רכיבים נוספים. מספר האנשים הסובלים מאלרגיה אינו ידוע בשל אופייה השכיח של התופעה, משום שחולים רבים נוטים לראות את התופעות מהן הם סובלים, כ"נורמל

מאת: קובי עזרא דיאטה מהירהאסטמה ואלרגיה09/05/101300 צפיות
הרזייה וחיטוב הגוף, דיאטות ותה ירוק – יעקב עזרא תה ירוק או התה השחור הינם למעשה צמח הקמליה סיננזיס (Camellia Sinensis) אשר שימש ומשמש במשך מאות בשנים במדינות אסיה. התה הירוק (המופק מעלים טריים) מכיל תכולה גבוהה של פוליפנולים:כמו: EGCG שהינו פלבונול (Flavonol). לעומת התה בירוק התה השחור מכיל רק כ- 3-10 אחוזים פוליפנולים בעוד שבתה הירוק יש כ- 30-40 אחוזים. מחקר יפני שפורסם ע"י חוקרים העלה כי אדם ממוצע ששתה כחמש כוסות תה ירוק ביום, שורף כ- 70 עד 80 קלוריות נוספות ביום, זאת ע"י ההשפעה הטר

מאמרים נוספים בנושא אסטמה ואלרגיה

מאת: דוד כהןאסטמה ואלרגיה09/02/201533 צפיות
לא מעט אנשים, צעירים ומבוגרים, מוצאים את עצמם מתמודדים עם אסתמה ברמות שונות. הבאנו לכם כמה סיבות מה גורם להחמרת התופעה וכיצד אפשר לטפל בה

מאת: אליס פ.סטפןאסטמה ואלרגיה13/05/145955 צפיות
מהם הסוגים של פסוריאזיס? אם אי פעם יש לך עסק עם פסוריאזיס שאתה מכיר את ההרגשה של נאבק עם עור אדום, מגורה , מכוסה קשקשים . האם אתה יודע איזה סוג של פסוריאזיס יש לך ? היית אפילו מודע היו יותר מאשר רק סוג אחד ? יש , למעשה, שלושה סוגים עיקריים של פסוריאזיס ולמרותשהתסמינים הבסיסיים הם אותו הדבר, הם כולםקצת שונים.

מאת: Daniel.Bאסטמה ואלרגיה24/03/147858 צפיות
הטיפול הרפואי במחלות נשימה הוא בדרך כלל שימוש בתרופות המרחיבות את הסימפונות ומפחיתות את המאמץ הנדרש מהחולה על מנת להכניס אוויר לריאותיו. אבל, מעבר לטיפול התרופתי, יש הרבה דברים שניתן לעשות שאולי לא ירפאו את המחלה לחלוטין, אבל בהחלט יוכלו להקל על תסמיניה.

מאת: ולרי בריארטאסטמה ואלרגיה05/01/148648 צפיות
אנו עושים רבות בכדי לשמור על אויר נקי שאותו אנחנו נושמים אך אין לנו באמת שליטה על כך. אנחנו לא אחראים על החומרים הכימיקלים שנפלטים לאויר, ואנחנו לא יודעים אילו חומרים מזיקים אנחנו נושמים ועד כמה הם פוגעים בנו. מה שבטוח - יש לנו את השליטה ואת הכלים לשפר ולטהר את האויר בבית, במשרד וברכב.

מאת: ולרי בריארטאסטמה ואלרגיה18/12/138466 צפיות
בשנים האחרונות הביקוש והסקרנות למטהרי אוויר עלה, בעיקר מהסובלים מאסתמה. מטהרי אוויר ביתיים ואיכותיים מנקים ומטהרים את האוויר ממזיקים ואלרגנים שונים אשר משפיעים ומקשים על חולי האסתמה. מטהרי האוויר הללו הוכיחו את עצמם ככלי מאוד יעיל אשר עוזר ומשפר את חייהם של רבים מהסובלים מאסתמה ונותן להם הקלה ונוחות בפעילות היום יומית שלהם, בבית ובמשרד.

מאת: ולרי בריארטאסטמה ואלרגיה18/12/138566 צפיות
בשנים האחרונות הביקוש והסקרנות למטהרי אוויר עלה, בעיקר מהסובלים מאסתמה. מטהרי אוויר ביתיים ואיכותיים מנקים ומטהרים את האוויר ממזיקים ואלרגנים שונים אשר משפיעים ומקשים על חולי האסתמה. מטהרי האוויר הללו הוכיחו את עצמם ככלי מאוד יעיל אשר עוזר ומשפר את חייהם של רבים מהסובלים מאסתמה ונותן להם הקלה ונוחות בפעילות היום יומית שלהם, בבית ובמשרד.

מאת: סולומון יעקבאסטמה ואלרגיה27/11/139915 צפיות
מחלות דרכי הנשימה כגון; אסתמה, COPD (מחלת ריאות חסימתית כרונית) ומחלות ריאה אחרות הן מחלות נפוצות ואין לה מרפא! זיהומים בדרכי הנשימה מגבירים את התמותה ממחלות אלה. הערכה היא כי 340 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים ממחלות אלו. עם זאת, חולים שנטלו SOLIAIR™ דיווחו על ירידה והפחתה בזיהומים עונתיים של דרכי הנשימה. הפחתת השכיחות של זיהומים בדרכי הנשימה מהווה פוטנציאל והישג רפואי אדיר!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica