המון עסקים נפתחים מידי שנה, ורוב העסקים נסגרים לאחר שנה ואף שנתיים. לא תמיד ניתן לדעת באופן מוחלט אם העסק יצליח או לא, ולעיתים התבוסה באה די בהפתעה. אם רק היה יועץ עסקי לכל אותם עסקים שנסגרו, הם וודאי היו יכולים לפעול עוד הרבה שנים.
יועץ עסקי הוא אדם שכל התפקיד שלו הוא לבחון את העסק ולייעץ לבעלי העסק כיצד לייעל אותו. האבחון כולל בדיקה של כל המחלקות השונות, החל ממכירות פרוטנליות ועד ההנהלה. כל מחלקה נבדקת באופן מוקפד, תוך ניסיון למצוא את מה שלוקה בחסר ושדורש תיקון.
לפי האבחון והממצאים שלו, יועץ עסקי ימסור את ההערות שלו לבעל העסק. אם יש כשלים במחלקת השיווק והפרסום, ייעוץ שיווקי יינתן לבעלים, ואם ישנה בעיה בארגון, ייעוץ ארגוני גם כן יינתן.
הדבר היחיד שבעלי העסק צריכים לעשות הוא להקשיב לדבריו של היועץ שלהם, להפנים את הכל וליישם את זה באופן הכי טוב וכמה שיותר מהר. כל התמהמהות מצד בעלי העסקים מגדילה את הפער יותר ויותר, ומשום כך מהירות היא מהותית, בפרט במקרה של עסקים שהמצב שלהם חמור.
גם ייעוץ ארגוני וגם ייעוץ שיווקי הם נחוצים באותה המידה, אך, לא תאמינו כמה שייעוץ שיווקי יכול לסייע, גם אם הארגון מתפקד נהדר כשלעצמו. שיווק הוא בין הדברים החשובים ביותר בעסק, כי בלעדי שיווק טוב, העסק לא יצליח כפי שמצופה שיצליח, גם אם צוות העובדים והסגל הם משכמם ומעלה.
עם זאת, ייעוץ ארגוני הוא גם חשוב. אם יש את השיווק הכי טוב, אך לקוחות פוטנציאליים מגלים שמאחורי השיווק יש עסק שאינו פועל כראוי, הם לא ירצו עוד לעשות איתו ביזנס. ישנן המון חברות בארץ ובעולם כולו שהשיווק שלהן מעולה, אבל אנשים בוחרים שלא ליצור איתן קשר בשל מוניטין רע או בעייתי שנוצר להן. מדוע הן עדיין בסביבה? כנראה מכיוון שהתחרות קטנה. קחו למשל את חברות הסלולאר שלנו טרם פרצה המהפכה של החבילות בלי הגבלה.
במידה ואתם עסק ואתם בבעיה כלשהי, אל תחכו, וחפשו יועץ כמה שיותר מהר. אם אתם עסק חדש, אין כזה דבר מוקדם מדי, ואולי כדאי שכבר על ההתחלה יהיה מי שיאבחן וייעץ. ואם אתם עסק ותיק, בטח יש דברים שצריך לרענן ולעדכן לפי השינויים כראוי לשינויים בחברה ובכלכלה, וגם במקרה מעין זה צריך ייעוץ.