חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נגישות למוגבלים ובעלי צריכים מיוחדים

מאת: יאיר צברישלטון מקומי28/04/2013832 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תחום הנגישות למוגבלים בעיר תל אביב זוכה להמון תשומת לב בשנים האחרונות. בערים בעולם אין בניין או רחוב שלא מתוכנן גם עבור כסאות גלגלים וירידה בטוחה אל הכביש, בישראל בכלל ובתל אביב בפרט גם כשהמודעות בשיאה, המצב רחוק מלהיות שבע רצון. ככל שהזמן עובר חשיבות העניין עולה גם מהסיבה שכמות המבוגרים המוגבלים עולה, אותם אנשים שהקימו את המדינה, מגיעים בדמי ימיהם למוגבלות המחייבת אותנו להנגיש עבורם את הרחוב, הבית, הגינה וכל מקום אחר.

באותה אוכלוסיה קיימים מספר רב של בעלי צרכים מיוחדים המחייבים התייחסות, אותם אנשים, חלקם עובד ומנהל סדר יום, נתקל בהמון מקרים בקושי רב לבצע פעולות יום יום פשוטות עקב אי הסדרה של הנגשה לבניין או מסעדה ובית קפה.

המדינה הטילה את אחריות ההנגשה על הרשויות המקומויות, כבר מ 1999.
בתל–אביב החלו להתייחס לנושא הנגישות כבר לפני הרבה שנים, כאשר העירייה העסיקה יועץ

נגישות, עוד לפני שהתקבל בכנסת חוק שוויון הזכויות של אנשים עם מוגבלות - 1998.

לפני כמה שנים יזמה העירייה מהלך של קביעת צירים מרכזיים להנגשה בעיר ובמקביל, כתיבת

"תדריך נגישות עירוני", שהוא קובץ מקצועי של למעלה מ–100 פרטים של סביבת רחוב. תדריך

זה משמש כמנחה יזמים לגבי נגישות סביבת הרחוב אך גם פורק לפרקים שונים, כאשר כל

פרק שולב בהנחיות העירוניות הרלוונטיות.

תהליך זה מובל ע"י קבוצה קטנה של שלושה אנשים: מנהלת השיקום בעירייה, איש המחלקה

לתכנון אסטרטגי ויועץ הנגישות העירוני, בתמיכה מאסיבית של חבר מועצת העיר המחזיק בין

השאר בתיק הנגישות במועצה.


מתכונת העבודה נבנתה על בסיס ההכרה בכובד המשימה ובמורכבותה ועל בסיס ההבנה כי רק רתימת המערכת העירונית כולה לקידום הנגישות בעיר תאפשר עמידה במשימה. יועץ נגישות בודד, מוכשר ככל שיהיה, ואפילו צוות נגישות רב-תחומי, מחויב לנושא ככל שיהיה, אינם יכולים להתמודד לבדם עם הפער העצום בין רמת הנגישות הקיימת.


יש צורך בשינוי, בתפישה.

אכן נעשית חשיבה והמגמה בהחלט חיובית ומבורכת, אך יש לפשט את הנהלים, לקצר משמעותית את תהליך קבלת ההחלטות, ובכך להזדרז ולתת למוגבלים ולבעלי הצרכים המיוחדים את מה שבאמת מגיע להם, ולאפשר להם כמה שיותר מוקדם, לחיות ביום-יום ראוי ומכובד.

יאיר צברי.


 



תגיות המאמר: יאיר צברי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יאיר צברי הארץ, העיר ומה שביניהן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר צברי

מאת: יאיר צברישלטון מקומי10/07/131088 צפיות
כלכלת בחירות. מוזר איך דוקא עכשיו עיריית תל אביב מכריזה על ענייני דיור בר השגה, וכמות הפקחים על אבן גבירול קצת נרגעת, עצים ניטעים בשיכונים שונים על כבישים ראשיים ומבטיחים לנו עיר חופשית.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי09/07/13942 צפיות
"ישראבלוף", כינה שופט ביהמ"ש העליון רובינשטיין את האופן שבו אוכפת עיריית תל אביב-יפו את חוק העזר העירוני, שאמור לגרום למניעת פתיחת סופרמרקטים בשבת. אלא מה? פסיקת בתי המשפט בכל הקשור לפעילות עסקים בשבת היא בעצמה ישראבלוף.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי26/06/131088 צפיות
המצב בדרום העיר לא מעודד, בבתים רבים רוב הדיירים בבנייני המגורים הם פליטי עבודה מאריתראה ורק מיעוט יהודי. רצוי להזכיר כי מדובר ברחוב לוינסקי, רחוב מרכזי בעיר. עובדה זו היא מאד חשובה נוכח הממשלה הממשיכה להראות כי הגדר שהקימה והמדיניות שהיא אוכפת בגבול הדרומי עצרה את שטף המסתננים. אמנם השטף אכן עצר, אך עשרות האלפים עדיין כאן, ובהם חייבים לטפל.

מאת: יאיר צבריהודעות לעיתונות - כללי12/06/131565 צפיות
אין ספק כי האלימות בכלל והאלימות נגד קשישים חוצה גבולות, והם גבולות שליליים במיוחד. ההלם במקרה הזה הוא מאד גדול, ואם חושבים רגע, מבינים שמי שמתעללים אליו היא אחת האוכלוסיות שבזכותן אנחנו פה, הדור שבנה את הארץ. נשאלת השאלה הכואבת, האם כך היינו רוצים שיתייחסו אלינו כשנגיע לגבורות? נם כך גם אנחנו רוצים שיתנהגו אלינו בדמי ימינו? אני מאמין שלא.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי01/06/131113 צפיות
למה חולדאי והורוביץ לא נוקטים עמדה בדבר המסתננים? שני המתמודדים הראשיים כרגע לראשות העיר נמנעים מלתפוס עמדה במקרה הטוב ומעבירים את האחריות למדינה כשלוחצים עליהם, אבל ממש חזק. נראה שהאסטרגיה שיועצי התקשורת של השניים דוגלים במדיניות "אין תגובה" דוקא באחד הנושאים הרגישים יותר במערכת הבחירות המתקרבת.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי27/05/131172 צפיות
היכל התרבות, שהשלים לאחרונה שיפוץ מרגל ועד ראש נפתח לאחרונה לקונצרט פתיחה. הבעיה היא שעוד לא ניתן לו אישור כיבוי אש, בטיחות ואיכלוס (טופס 4) איך יכול להיות שהתקיים קונצרט ללא אישור? לפי ידיעות תל אביב, אמנם נערכו ישיבות בהולות בדבר העניין עם אחראים ממדור הדליקות אבל הוחלט איכשהו בסופו של דבר לערוך את הקונצרט כמתוכנן. האם לא למדנו כלום? האם מקרי הדליקות והשריפות רחוקים מאיתנו כמו הוריקנים וסופות טורנדו?

מאת: יאיר צברישלטון מקומי26/05/131126 צפיות
לפי המכתב שכתב העיתונאי יגאל סרנה לשופטת ורדה אלשייך, נראה שהיא מחוברת הייטב לטייקונים החייבים מיליונים ומיליארדים למדינה ועוזרת להם להיחלץ מהחובות, ומציעה להם את הסדרי החוב. יגאל מבקש מורדה לסוע ללונדון כדי לראות איך שם גם אחרי עשר שנים מכניסים לכלא זוג, הוא כיהן כשר האנרגיה הבריטי, והיא אשתו.

מאמרים נוספים בנושא שלטון מקומי

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי04/04/221776 צפיות
תוספות שונות למבנה קיים או שינויים במבנה. התוספות יכולות להיות מכח תכניות הרחבות במקומות שונים ברחבי העיר, ניצול זכויות בנייה שלא מוצו בהיתרים קודמים או מכוח תכניות או תקנות חדשות שאושרו לאחר הקמת הבניין.

מאת: אדיר בנימינישלטון מקומי27/02/221949 צפיות
מסיבות היסטוריות נוצר פער משמעותי בערים הותיקות בישראל בכל הנוגע לקריאת רחובות על שם נשים; בעיר נתניה אנחנו פועלים בנמרצות מתוך רצון לצמצם פער זה ככל שניתן, כל זאת למרות שגם היום מרבית הפניות המתקבלות בציבור הן הצעות להנצחת גברים ולא נשים.

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי27/06/211277 צפיות
כיצד לשלם פחות אגרות בניה והיטלי פיתוח, האם התעריף נכון? השיטה לשלם פחות על אגרות בניה והיטלי פיתוח קיימת שיטה להפחתת חיובים, שלא מבוצעת בדרך כלל בעת בדיקת אגרות בניה והיטלי פיתוח, שעשויה לחסוך סכומי כסף גדולים מאוד והיא – בדיקת תעריפי האגרות וההיטלים עצמם

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי21/10/201016 צפיות
ביטול צו ההריסה על פי חוק תכנון ובנייה, בית המשפט יורה על ביטול צו הריסה רק במידה שהשתכנע כי השימוש שנעשה במקרקעין, או העבודות שנעשו עליו, אכן בוצעו כדין. לחילופין, בית המשפט צריך להשתכנע כי הדרישות למתן הצו לא התקיימו או שנפל איזה פגם חמור בצו עצמו שבגינו יש לבטלו, נציין כי לפי החוק אם ניתן ביטול צו הריסה ובית המשפט קבע שמלכתחילה לא היה מקום להוציאו, הרי שמי שנגרם לו נזק בצו זה יכול בהחלט להיות זכאי לפיצויים. מאידך, אם הבעיה היחידה הייתה גם בהסמכה או במינוי של הגורם שהוציא את הצו, הרי שידו של בית המשפט תהיה קפוצה בקביעת פיצויים.

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי05/08/201005 צפיות
חשוב להתייעץ ולא לעשות מהלכים פזיזים. ניסיון שלנו יכול לסייע לך! ביצוע עבודות ללא היתר | שימוש במקרקעין ללא היתר. בסעיף 145(א), מטיל חוק התכנון והבניה, תשכ"ה – 1965 חובה לקבל היתר לבניה או לשימוש במקרקעין או בבניין: "145(א) לא יעשה אדם אחד מאלה ולא יתחיל לעשותו אלא לאחר שנתנה לו רשות הרישוי המקומית היתר לכך ולא יעשה אותו אלא בהתאם לתנאי ההיתר: (1) התווייתה של דרך, סלילתה וסגירתה; (2) הקמתו של בנין, הריסתו והקמתו שנית, כולו או מקצתו, הוספה לבנין קיים וכל תיקון בו, למעט שינוי פנימי בדירה;

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי05/04/201243 צפיות
יעוץ בהקמת עסק הצעד הראשון בין חלום למציאות מתחיל כאן. ​​​​כולנו שואפים להיות הבוסים של עצמנו אבל בפועל לא כל אחד מצליח. לרבים מאתנו יש יוזמות עסקיות מצוינות אך כדי להפוך אותן לעסק מניב ומשגשג נדרש תכנון, ידע בתחומים שונים והבנה עסקית. ​אם קורצת מהחומר האמיתי, נותר לך רק ללמוד איך עושים את זה נכון. אנו ב קלינגר רישוי עסקים נלווה אותך מהליך בדיקת המקום לפני השכרתו/רכישתו ועד קבלת רישיון העסק וההיתרים הנדרשים

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי03/09/195175 צפיות
בירות על חוק התכנון והבנייה הן עבירות חמורות שעשויות להוביל לסנקציות קשות כנגד העבריין. משרד קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי מתמחה בטיפול בעבירות אלו ומעסיק אדריכלים ומהנדסים שיוכלו לסייע לך להתמודד מול המערכת. נתפסת בעבירת בניה? הפתרון בהישג יד. צור קשר ונשמח לעזור לך לצאת מזה… " אם ביצעתם עבירת בנייה כלשהי, יכול מאוד להיות שתוכלו להכשיר אותה בדיעבד. באמצעות טיפול מקיף במספר חזיתות נשיג עבורכם את האישורים שיאפשרו לכם להמנע מצווי הריסה, קנסות ואפילו רישום פלילי".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica