חפש מאמרים:
שלום אורח
23.09.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו התהליך הנדרש כדי לקבל רישיון לעסק? למי פונים, אילו מסמכים נדרש להגיש וכיצד זה מתבצע בפועל?

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי05/04/2020431 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
תהליך קבלת רישיון העסק
?קבלת מידע מוקדם והכנת מסמכי הבקשה: על פי חוק הרישוי ניתן לקבל מידע מוסמך ומלא על דרישות הרשויות השונות מהעסק המבוקש באמצעות הגשת בקשה לקבלת מידע מקדמי (הכרוכה בתשלום אגרה) לרשות הרישוי (בחלק מהרשויות ניתן להגיש בקשה לקבלת חוות דעת מקדמית באמצעות האינטרנט) או לגוף הרישוי ממנו דרוש המידע (למשל בקשת מידע מקדמי למפעל מזון תוגש למשרד הבריאות). לבקשה המקדמית יש לצרף תכניות הנדסיות חתומות ע"י "בעל מקצוע מוסמך" כקבוע בחוק הרישוי. הרשות שפונים אליה חייבת למסור את המידע המקדמי בתוך 30 יום. ?הגשת הבקשה לרישיון עסק ותשלום אגרה: הגשת הבקשה לאגף רישוי עסקים ברשות המקומית תיעשה באמצעות טופס בקשה לקבלת רישיון עסק (אשר ניתן במסגרת ההנחיות להגשת בקשת רישיון). הבקשה תכלול, בין היתר, את הפרטים הבאים:       תרשים סביבת העסק - מציג את הגוש והחלקה שבהם העסק שוכן, את החלקות שנמצאות ברדיוס של 500 מטר מהעסק וכן את הדרכים המובילות לעסק. מפה מצבית - בה יצוינו מקומו המדויק של העסק בבניין שבו הוא שוכן, מתקני סילוק האשפה, צנרת הגז, מערכות לכיבוי אש ומקומות חניה. תכנית עסק הנדסית - תוכנית אדריכלית המציגה, בין השאר, את החלוקה הפנימית של הבניין שבו העסק שוכן, את שטח העסק ומערכות סניטציה וביוב,  חתומה בידי "בעל מקצוע מוסמך" (קרי, אדריכל או מהנדס אזרחי). אישור תשלום אגרה - יובהר, כי תשלום האגרה מחושב בעבור כל פריט רישוי הנכלל בבקשה (לדוגמא: מסעדה והגשת משקאות אלכוהוליים – מהווים שני פריטי רישוי). אם הבקשה מתייחסת ל"מפעל מסוכן" על מגיש הבקשה לצרף תיק מפעל בו מפורטים הסיכונים והאמצעים למניעתם, כפי שנקבע בתקנות רישוי עסקים (מפעלים מסוכנים), תשנ"ג, 1993.  בחינת הבקשה והעברתה לאישור נותני האישור:? רשות הרישוי ברשות המקומית צריכה לדון בבקשה תוך 21 יום ולהחליט אם היא ממשיכה בהליך הרישוי או שיימסר לעסק סירוב בנסיבות שרשות הרישוי תמצא מוצדקות ותואמות את החוק. רשות הרישוי רשאית לסרב לקבל בקשה לרישיון אם לא צורפו לבקשה המסמכים הדרושים. הסירוב יימסר בכתב ומנומק. העברת הבקשה לאישור גורמי ונותני האישור: לאחר קליטת הבקשה ואישורה בידי רשות הרישוי, תועבר הבקשה לקבלת חוות דעת של גופי האישור הנדרשים (על פי סוג העסק) וגופים נוספים על פי הצורך. כמו כן, הרשות בודקת את התאמת הבקשה לחוקי התכנון והבנייה באמצעות מחלקת ההנדסה/הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לשם בדיקת תוכניות המבנה של העסק, וכן בודקת אם הוא תואם את השימוש שמיועד למבנה בתוכנית בניין העיר. יובהר ויודגש, כי רשות הרישוי היא זאת שקובעת את הגופים שאישורם נדרש להוצאת רישיון עסק, והיא אמורה להפנות אליהם את הבקשה לקבל חוות דעת. בחינת הזכאות לרישיון/ היתר זמני: לאחר קבלת ההחלטות של כל הגופים הרלוונטיים, רשות  הרישוי יכולה להחליט, כדלקמן: אישור בקשת רישיון עסק – לאחר קבלת אישורי כל הגופים הרלוונטיים. סירוב לבקשת רישיון - כאשר אחד מגופי הרישוי מודיע על סירובו למתן רישיון, רשות הרישוי תודיע בכתב לבעל העסק על הסירוב למתן רישיון. מתן תנאים מוקדמים - הרשות המקומית/ נותן האישור אינו מאפשר את פתיחת העסק ללא ביצוע תנאים מוקדמים, אשר יוגדרו על-ידם. בנסיבות הבאות יינתן היתר זמני: התקבלו אישורי כל הגופים ואחד מהם אישר מתן היתר זמני בלבד. חלפו 30 יום מהמועד שנשלחו הבקשות לחוות דעת של הגופים השונים ולא התקבלה תשובה – רואים אותם כאילו אישרו מתן היתר זמני עד תקופה של שנה. יודגש, כי ההחלטה הסופית היא של רשות הרישוי ואין זכות אוטומטית לקבלת הרישיון גם אם הגופים הרלוונטיים לא השיבו תוך 30 יום.   הוגשה בקשה להחלפת בעלות וצורף לה תצהיר כי לא חל שינוי בעסק, בתכניות ובסוג העיסוק. הרישיון התקופתי לא חודש על-ידי הגופים המאשרים, והם טרם השיבו לפניה אליהם. תוקף רישיון העסק וחידושו:? ?תוקפו של הרישיון מצוין בגוף הרישיון. תאריך התוקף לכל פריט רישוי נקבע ע"י חוק רישוי עסקים וצו רישוי עסקים, בהתאם לעסק.  הליך חידוש רישיון העסק ייעשה ביוזמת האגף לרישוי עסקים ברשות המקומית, לרבות בדיקה וביקורת של כל גופי הרישוי הרלוונטיים, והוא אמור להתבצע 3 חודשים לערך לפני שיפוג תוקף הרישיון.  עם קבלת אישור גופי הרישוי הרלוונטיים, יישלח לעסק רישיון חדש עם עדכון תאריך תוקף הרישיון. חידוש הרשיון יהיה תקף בכפוף לחתימת מבקש הרישיון על הצהרה לפיה לא נעשו שינויים בעסק ולתשלום אגרה. ?נתונים נוספים שחשוב לדעת: דרכי השגה או ערעור על החלטת הרשות/נותני האישור: ביקורת עסקים והנדסה – פנייה למנהל המחלקה או למנהל אגף רישוי עסקים. משרד הבריאות – ערעור יוגש למהנדסת המחוז לבריאות הסביבה. משטרה – ערעור יוגש למפקד המרחב בו פועל העסק. כיבוי אש – ערעור יוגש למפקח ראשי לכבאות ולהצלה. איכות הסביבה – ערעור יוגש למשרד לאיכות הסביבה.   ניתן להגיש ערעור גם לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית דין לעניינים מנהליים על סירוב למתן רישיון/ ביטול רישיון/ תנאים שלדעת המבקש אינם סבירים. לוחות זמנים בתהליך לקבלת רישיון עסק: משך זמן טיפול ע"י הרשות המקומית לבחינת הבקשה- בין 21 ל-45 ימים. משך זמן טיפול ע"י גורמי ונותני השירות – בין 30 ל-90 ימים. משך זמן טיפול הרשות המקומית להנפקת הרישיון –? 7 ימים. יוער, כי עמידה בלוחות הזמנים לעיל, כפוף לכך שמגיש הבקשה עומד בכל דרישות החוק ואין כל עיכוב מבחינתו. סנקציות בגין הפעלת עס?ק ללא רישיון עסק: ניהול עסק ללא רישיון מהווה עבירה פלילית. בעל עסק המפעיל עסק ללא רישיון צפוי לסגירה מנהלית ובעליו עלול להיתבע לדין לקבל קנסות ואף עונשי מאסר. להרחבה ניתן לעיין במדריך רישוי עסקים של משרד הפנים.??
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפלי
בית שמאי 7, רמת גן
טל': 3888813 - 052
פקס: 6990134 - 03
דוא"ל: klinger_b@bezeqint.net

|  כניסה לאתר  רישוי וייצוג מול הרשויות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנימין קלינגר

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/2051 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/2048 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/2037 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגראקטואליה08/09/2082 צפיות
חברים יקרים, לקראת סיום שנת תש"פ ולרגל השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, תובא להלן סקירה קצרצרה ופרקטית של שירותים מקוונים ושינויי חקיקה ונוהל בתחומי המקרקעין, מיסוי מקרקעין, תכנון ובנייה וירושה. תוכן עניינים מערכת ההזדהות הממשלתית. מנסים לגנוב לכם את הנכס – קבלו התראה ב-SMS. אימות תצהיר מרחוק. הפקדת צוואה באופן מקוון. הפחתת שיעור מס הרכישה לבעלי יותר מדירת מגורים אחת. דחיית מועד מכירת דירה ישנה לעניין החבות במס שבח/רכישה. כניסה לתוקף של התקנות המסדירות רישום מגרש תלת מימדי. צו הריסה?

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/20181 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/08/20131 צפיות
צו מנהלי להפסקת עבודה, צו ארעי להפסקת עבודה, וצו להריסת תוספת בנייה לאחר הפרת צו מנהלי להפסקת עבודה 1. מטרה מיקוד האכיפה של חוק התכנון והבניה בשלב המנהלי והסדרת ההליכים הבאים: 1.1. הליך מתן צו מנהלי להפסקת עבודה בהתאם להוראות סעיף 216 לחוק התכנון והבניה התשכ"ה – 1965 (להלן "החוק"), לרבות מתן הנחיות והגדרת סדר פעולות ותבניות אחידות. 1.2. הליך מתן צו ארעי להפסקת עבודה בהתאם להוראות סעיף 216(ג) לחוק, לרבות מתן הנחיות והגדרת סדר פעולות ותבניות אחידות. 1.3. הליך מתן צו להריסת תוספת בנייה לאחר שהופר צו מנהלי להפסקת עבודה בהתאם להוראות סעיף 217 לחוק, לרבות מתן הנחיות והגדרת סדר פעולות ותבניות אחידות.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/2097 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

מאמרים נוספים בנושא שלטון מקומי

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי05/08/20209 צפיות
חשוב להתייעץ ולא לעשות מהלכים פזיזים. ניסיון שלנו יכול לסייע לך! ביצוע עבודות ללא היתר | שימוש במקרקעין ללא היתר. בסעיף 145(א), מטיל חוק התכנון והבניה, תשכ"ה – 1965 חובה לקבל היתר לבניה או לשימוש במקרקעין או בבניין: "145(א) לא יעשה אדם אחד מאלה ולא יתחיל לעשותו אלא לאחר שנתנה לו רשות הרישוי המקומית היתר לכך ולא יעשה אותו אלא בהתאם לתנאי ההיתר: (1) התווייתה של דרך, סלילתה וסגירתה; (2) הקמתו של בנין, הריסתו והקמתו שנית, כולו או מקצתו, הוספה לבנין קיים וכל תיקון בו, למעט שינוי פנימי בדירה;

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי03/09/19548 צפיות
בירות על חוק התכנון והבנייה הן עבירות חמורות שעשויות להוביל לסנקציות קשות כנגד העבריין. משרד קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי מתמחה בטיפול בעבירות אלו ומעסיק אדריכלים ומהנדסים שיוכלו לסייע לך להתמודד מול המערכת. נתפסת בעבירת בניה? הפתרון בהישג יד. צור קשר ונשמח לעזור לך לצאת מזה… " אם ביצעתם עבירת בנייה כלשהי, יכול מאוד להיות שתוכלו להכשיר אותה בדיעבד. באמצעות טיפול מקיף במספר חזיתות נשיג עבורכם את האישורים שיאפשרו לכם להמנע מצווי הריסה, קנסות ואפילו רישום פלילי".

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי03/09/19567 צפיות
פרגולה ללא היתר בנייה, התקנת סוכך ללא צורך בהיתר בנייה, התקנת רשת צל ללא צורך בהיתר בנייה. האם יש צורך בקבלת היתר בנייה לצורך קירוי מרפסת או גינה או שטח הגג כאשר מבקשים להתקין את אחד מהנ”ל?

מאת: אדיר בנימינישלטון מקומי01/03/17972 צפיות
בשלהי שנת 2016 חשף העיתונאי, גיא ליברמן, בעיתון "ידיעות אחרונות" מספר מקרים בהם הדיחו ראשי רשויות חברי מועצה מכהנים במועצת העיר של ישובם, תוך ניצול סעיף דרקוני וחסר מנגנוני פיקוח בחוק, המאפשר לראש הרשות להדיח חברי מועצה מכהנים בשל שורה של עילות המנויות בפקודת העיריות. המקרים הללו מייצגים היטב את הכשל המובנה בשלטון המקומי בישראל, המעניק עוצמה גדולה וסמכויות נרחבות מדי לראש הרשות המכהן.

מאת: שרון מאירוביץשלטון מקומי16/03/151557 צפיות
ביובית,ניקוי מערכות ביוב,ביובית,0525139998

מאת: נוישלטון מקומי14/12/143025 צפיות
כל עורך דין לענייני תעבורה יוכל לומר לכם כי הגיל המוקדם ביותר בו ניתן לעשות רישיון על אופנוע הוא 16 (יש לציין שעד גיל 17 נדרשת הסכמת הורים ללימודי הנהיגה). עם זאת, לא ניתן לעשות בגיל 16 רישיון על אופנוע כבד. על מנת להבין את הנושא לעומק יש תחילה להתמקד באופן שבו נהוג לחלק את סוגי האופנועים, מבחינת דרגות הרישיון -

מאת: אייל אשכנזישלטון מקומי17/09/141796 צפיות
מה היא פשיטת רגל?: אדם שמאבד את נכסיו, מתגלגל לחובות ומפסיד את פרנסתו עד לכדי קשיים כלכליים משמעותיים אינו יכול להתאושש מהמצב כאשר כל רווח שיצליח ליצור יועבר לנושיו- אלו שהוא חייב להם כסף. פשיטת רגל הינה מצב משפטי שבו לאחר הגשת בקשה לפשיטת רגל, בית המשפט מאשר מצב זה ומוחק לכאורה את כל החובות של פושט הרגל. כך, פושט הרגל נותר בלי נכסיו אך גם בלי חובות לאנשים אחרים. הוא יכול להתחיל בחיים חדשים ולנסות לשקם את עצמו מנקודת האפס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica