חפש מאמרים:
שלום אורח
06.06.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו התהליך הנדרש כדי לקבל רישיון לעסק? למי פונים, אילו מסמכים נדרש להגיש וכיצד זה מתבצע בפועל?

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי05/04/2020238 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
תהליך קבלת רישיון העסק
?קבלת מידע מוקדם והכנת מסמכי הבקשה: על פי חוק הרישוי ניתן לקבל מידע מוסמך ומלא על דרישות הרשויות השונות מהעסק המבוקש באמצעות הגשת בקשה לקבלת מידע מקדמי (הכרוכה בתשלום אגרה) לרשות הרישוי (בחלק מהרשויות ניתן להגיש בקשה לקבלת חוות דעת מקדמית באמצעות האינטרנט) או לגוף הרישוי ממנו דרוש המידע (למשל בקשת מידע מקדמי למפעל מזון תוגש למשרד הבריאות). לבקשה המקדמית יש לצרף תכניות הנדסיות חתומות ע"י "בעל מקצוע מוסמך" כקבוע בחוק הרישוי. הרשות שפונים אליה חייבת למסור את המידע המקדמי בתוך 30 יום. ?הגשת הבקשה לרישיון עסק ותשלום אגרה: הגשת הבקשה לאגף רישוי עסקים ברשות המקומית תיעשה באמצעות טופס בקשה לקבלת רישיון עסק (אשר ניתן במסגרת ההנחיות להגשת בקשת רישיון). הבקשה תכלול, בין היתר, את הפרטים הבאים:       תרשים סביבת העסק - מציג את הגוש והחלקה שבהם העסק שוכן, את החלקות שנמצאות ברדיוס של 500 מטר מהעסק וכן את הדרכים המובילות לעסק. מפה מצבית - בה יצוינו מקומו המדויק של העסק בבניין שבו הוא שוכן, מתקני סילוק האשפה, צנרת הגז, מערכות לכיבוי אש ומקומות חניה. תכנית עסק הנדסית - תוכנית אדריכלית המציגה, בין השאר, את החלוקה הפנימית של הבניין שבו העסק שוכן, את שטח העסק ומערכות סניטציה וביוב,  חתומה בידי "בעל מקצוע מוסמך" (קרי, אדריכל או מהנדס אזרחי). אישור תשלום אגרה - יובהר, כי תשלום האגרה מחושב בעבור כל פריט רישוי הנכלל בבקשה (לדוגמא: מסעדה והגשת משקאות אלכוהוליים – מהווים שני פריטי רישוי). אם הבקשה מתייחסת ל"מפעל מסוכן" על מגיש הבקשה לצרף תיק מפעל בו מפורטים הסיכונים והאמצעים למניעתם, כפי שנקבע בתקנות רישוי עסקים (מפעלים מסוכנים), תשנ"ג, 1993.  בחינת הבקשה והעברתה לאישור נותני האישור:? רשות הרישוי ברשות המקומית צריכה לדון בבקשה תוך 21 יום ולהחליט אם היא ממשיכה בהליך הרישוי או שיימסר לעסק סירוב בנסיבות שרשות הרישוי תמצא מוצדקות ותואמות את החוק. רשות הרישוי רשאית לסרב לקבל בקשה לרישיון אם לא צורפו לבקשה המסמכים הדרושים. הסירוב יימסר בכתב ומנומק. העברת הבקשה לאישור גורמי ונותני האישור: לאחר קליטת הבקשה ואישורה בידי רשות הרישוי, תועבר הבקשה לקבלת חוות דעת של גופי האישור הנדרשים (על פי סוג העסק) וגופים נוספים על פי הצורך. כמו כן, הרשות בודקת את התאמת הבקשה לחוקי התכנון והבנייה באמצעות מחלקת ההנדסה/הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לשם בדיקת תוכניות המבנה של העסק, וכן בודקת אם הוא תואם את השימוש שמיועד למבנה בתוכנית בניין העיר. יובהר ויודגש, כי רשות הרישוי היא זאת שקובעת את הגופים שאישורם נדרש להוצאת רישיון עסק, והיא אמורה להפנות אליהם את הבקשה לקבל חוות דעת. בחינת הזכאות לרישיון/ היתר זמני: לאחר קבלת ההחלטות של כל הגופים הרלוונטיים, רשות  הרישוי יכולה להחליט, כדלקמן: אישור בקשת רישיון עסק – לאחר קבלת אישורי כל הגופים הרלוונטיים. סירוב לבקשת רישיון - כאשר אחד מגופי הרישוי מודיע על סירובו למתן רישיון, רשות הרישוי תודיע בכתב לבעל העסק על הסירוב למתן רישיון. מתן תנאים מוקדמים - הרשות המקומית/ נותן האישור אינו מאפשר את פתיחת העסק ללא ביצוע תנאים מוקדמים, אשר יוגדרו על-ידם. בנסיבות הבאות יינתן היתר זמני: התקבלו אישורי כל הגופים ואחד מהם אישר מתן היתר זמני בלבד. חלפו 30 יום מהמועד שנשלחו הבקשות לחוות דעת של הגופים השונים ולא התקבלה תשובה – רואים אותם כאילו אישרו מתן היתר זמני עד תקופה של שנה. יודגש, כי ההחלטה הסופית היא של רשות הרישוי ואין זכות אוטומטית לקבלת הרישיון גם אם הגופים הרלוונטיים לא השיבו תוך 30 יום.   הוגשה בקשה להחלפת בעלות וצורף לה תצהיר כי לא חל שינוי בעסק, בתכניות ובסוג העיסוק. הרישיון התקופתי לא חודש על-ידי הגופים המאשרים, והם טרם השיבו לפניה אליהם. תוקף רישיון העסק וחידושו:? ?תוקפו של הרישיון מצוין בגוף הרישיון. תאריך התוקף לכל פריט רישוי נקבע ע"י חוק רישוי עסקים וצו רישוי עסקים, בהתאם לעסק.  הליך חידוש רישיון העסק ייעשה ביוזמת האגף לרישוי עסקים ברשות המקומית, לרבות בדיקה וביקורת של כל גופי הרישוי הרלוונטיים, והוא אמור להתבצע 3 חודשים לערך לפני שיפוג תוקף הרישיון.  עם קבלת אישור גופי הרישוי הרלוונטיים, יישלח לעסק רישיון חדש עם עדכון תאריך תוקף הרישיון. חידוש הרשיון יהיה תקף בכפוף לחתימת מבקש הרישיון על הצהרה לפיה לא נעשו שינויים בעסק ולתשלום אגרה. ?נתונים נוספים שחשוב לדעת: דרכי השגה או ערעור על החלטת הרשות/נותני האישור: ביקורת עסקים והנדסה – פנייה למנהל המחלקה או למנהל אגף רישוי עסקים. משרד הבריאות – ערעור יוגש למהנדסת המחוז לבריאות הסביבה. משטרה – ערעור יוגש למפקד המרחב בו פועל העסק. כיבוי אש – ערעור יוגש למפקח ראשי לכבאות ולהצלה. איכות הסביבה – ערעור יוגש למשרד לאיכות הסביבה.   ניתן להגיש ערעור גם לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית דין לעניינים מנהליים על סירוב למתן רישיון/ ביטול רישיון/ תנאים שלדעת המבקש אינם סבירים. לוחות זמנים בתהליך לקבלת רישיון עסק: משך זמן טיפול ע"י הרשות המקומית לבחינת הבקשה- בין 21 ל-45 ימים. משך זמן טיפול ע"י גורמי ונותני השירות – בין 30 ל-90 ימים. משך זמן טיפול הרשות המקומית להנפקת הרישיון –? 7 ימים. יוער, כי עמידה בלוחות הזמנים לעיל, כפוף לכך שמגיש הבקשה עומד בכל דרישות החוק ואין כל עיכוב מבחינתו. סנקציות בגין הפעלת עס?ק ללא רישיון עסק: ניהול עסק ללא רישיון מהווה עבירה פלילית. בעל עסק המפעיל עסק ללא רישיון צפוי לסגירה מנהלית ובעליו עלול להיתבע לדין לקבל קנסות ואף עונשי מאסר. להרחבה ניתן לעיין במדריך רישוי עסקים של משרד הפנים.??
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפלי
בית שמאי 7, רמת גן
טל': 3888813 - 052
פקס: 6990134 - 03
דוא"ל: klinger_b@bezeqint.net

|  כניסה לאתר  רישוי וייצוג מול הרשויות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנימין קלינגר

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין14/04/20202 צפיות
האדריכל שלך הגיש בקשה להיתר בניה בתל אביב ואתה מעוניין לדעת מה קורה בתיק? השכן שלך הגיש בקשה לשימוש חורג? גן ילדים אולי? קלינגר שמחה להציג בפנכם את המערכת המקוונת למידע על בקשות להתרי בניה בתל אביב. משרדנו מקדם בקשות להתרי בניה ולא מעט נעזר במערכת חדשה זו.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות14/04/20204 צפיות
מהו היתר בנייה? היתר בניה הינו רישיון לבניה שניתן על ידי וועדה מקומית לתכנון ולבניה או על ידי רשות הרישוי. נדרש להוציא היתר בבניית בית/בניין חדש או בשינויים המבוצעים בבית/בבניין קיים. היתרי בניה מגישים כיום בצורה מקוונת דרך המערכות הממוחשבות. שימוש חורג בנכס גם דורש היתר.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/04/20214 צפיות
הרבה אזרחים תמימים בנו פרגולה בחשיבה שעמדו בתקנות הפטור והופתעו כאשר קבלו צו הריסה בעקבות קרוי של הותקן נגד הגשם בעיקר. הוצאו אלפי צווי הריסה בנושא זה שסוף סוף מקבל מענה הולם בתיקון תקנות הפטור.

מאת: בנימין קלינגרעיצוב תעשייתי 12/04/20209 צפיות
הנחיות להליך קבלת ההיתר לשימוש חורג ההליך לקבלת ההיתר לשימוש חורג הינו תהליך מורכב ועיתים לא מוכר. במאמר זהנעשה כל שניתן על מנת להקל על הבנת הדרישות החוק והתקנות בנדון. רצ"ב הנחיות מפורטות. שרות זה ניתן לגולשי האתר , המיידע לנוחיותכם ועל אחריותכם בלבד.אלו שאינם מגישים את הבקשה דרכינו מומלץ שיקבלו סייוע מקצועי ומשפטי. לתשומת ליבכם, תהליך הוצאת היתר הבניה היינו הליך מנהלי מורכב ובעל היבטים תכנוניים וחוקיים רבים. לכן, מומלץ כי קלינגר תילווה בצמוד את ההליך כולו, ובכך תמנעו מ אי הבנות מקצועיות

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי10/04/20232 צפיות
הרבה מהלקוחות המרוצים של משרד בן קלינגר רישוי עסקים והתרי בניה שואלים רבות" במה עוד אתם יכולים לסייע?" החלטנו לפרסם לקהל הרחב פרופיל משרד המתאר את היכולות והשרותים שלנו מול משרדי התכנון,ממשל ועוד.

מאת: בנימין קלינגרהתמודדות עם מצבי לחץ05/04/20276 צפיות
הסבר ותיאור כללי של מחלקת רישוי בניה בעיר הרצליה הנמצאת כיון במאמצי פיתוח רבים, אמונה מחלקת רישוי בניה על הפקת היתרי הבניה השונים שבאמצעותם ניתן יהיה לבנות ולפתח את העיר. תהליך הפקת היתר מלווה בבדיקות המשלבות בדיקות סטטוטוריות, זאת יחד עם בדיקת טיב התכנון המוצע המתבצע באמצעות בדיקת התאמה להנחיות המרחביות. בנוסף, נציגי מחלקת רישוי מסייעים במתן מידע וליווי המתכננים משלבי התייעצות ראשוניים ועד לשלב הפקת ההיתר.

מאת: בנימין קלינגראימון לכסף03/04/20288 צפיות
קורונה- כלכלת העולם משתנת מענק לעצמאים חובה!

מאמרים נוספים בנושא שלטון מקומי

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי03/09/19479 צפיות
בירות על חוק התכנון והבנייה הן עבירות חמורות שעשויות להוביל לסנקציות קשות כנגד העבריין. משרד קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי מתמחה בטיפול בעבירות אלו ומעסיק אדריכלים ומהנדסים שיוכלו לסייע לך להתמודד מול המערכת. נתפסת בעבירת בניה? הפתרון בהישג יד. צור קשר ונשמח לעזור לך לצאת מזה… " אם ביצעתם עבירת בנייה כלשהי, יכול מאוד להיות שתוכלו להכשיר אותה בדיעבד. באמצעות טיפול מקיף במספר חזיתות נשיג עבורכם את האישורים שיאפשרו לכם להמנע מצווי הריסה, קנסות ואפילו רישום פלילי".

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי03/09/19490 צפיות
פרגולה ללא היתר בנייה, התקנת סוכך ללא צורך בהיתר בנייה, התקנת רשת צל ללא צורך בהיתר בנייה. האם יש צורך בקבלת היתר בנייה לצורך קירוי מרפסת או גינה או שטח הגג כאשר מבקשים להתקין את אחד מהנ”ל?

מאת: אדיר בנימינישלטון מקומי01/03/17904 צפיות
בשלהי שנת 2016 חשף העיתונאי, גיא ליברמן, בעיתון "ידיעות אחרונות" מספר מקרים בהם הדיחו ראשי רשויות חברי מועצה מכהנים במועצת העיר של ישובם, תוך ניצול סעיף דרקוני וחסר מנגנוני פיקוח בחוק, המאפשר לראש הרשות להדיח חברי מועצה מכהנים בשל שורה של עילות המנויות בפקודת העיריות. המקרים הללו מייצגים היטב את הכשל המובנה בשלטון המקומי בישראל, המעניק עוצמה גדולה וסמכויות נרחבות מדי לראש הרשות המכהן.

מאת: שרון מאירוביץשלטון מקומי16/03/151497 צפיות
ביובית,ניקוי מערכות ביוב,ביובית,0525139998

מאת: נוישלטון מקומי14/12/142965 צפיות
כל עורך דין לענייני תעבורה יוכל לומר לכם כי הגיל המוקדם ביותר בו ניתן לעשות רישיון על אופנוע הוא 16 (יש לציין שעד גיל 17 נדרשת הסכמת הורים ללימודי הנהיגה). עם זאת, לא ניתן לעשות בגיל 16 רישיון על אופנוע כבד. על מנת להבין את הנושא לעומק יש תחילה להתמקד באופן שבו נהוג לחלק את סוגי האופנועים, מבחינת דרגות הרישיון -

מאת: אייל אשכנזישלטון מקומי17/09/141737 צפיות
מה היא פשיטת רגל?: אדם שמאבד את נכסיו, מתגלגל לחובות ומפסיד את פרנסתו עד לכדי קשיים כלכליים משמעותיים אינו יכול להתאושש מהמצב כאשר כל רווח שיצליח ליצור יועבר לנושיו- אלו שהוא חייב להם כסף. פשיטת רגל הינה מצב משפטי שבו לאחר הגשת בקשה לפשיטת רגל, בית המשפט מאשר מצב זה ומוחק לכאורה את כל החובות של פושט הרגל. כך, פושט הרגל נותר בלי נכסיו אך גם בלי חובות לאנשים אחרים. הוא יכול להתחיל בחיים חדשים ולנסות לשקם את עצמו מנקודת האפס.

מאת: אליאב יעקבשלטון מקומי17/05/144113 צפיות
זוגות צעירים רבים שואלים את עצמם איפה כדאי לגור, וזו אכן החלטה חשובה מאין כמותה. אם גם אתם נתקלים בדילמה כזו, המאמר הבא מיועד עבורכם. הוא ימנה את השיקולים העיקריים, החשובים לצורך קבלת החלטה מושכלת בנושא חשוב זה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica