חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקשר בין בניה מתועשת לבניה ירוקה

מאת: ורד טויןבית חכם30/04/2013839 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהן הסיבות לפופולאריות הגואה של בנייה מתועשת

בנייה מתועשת היא אחת משיטות הבנייה הפופולאריות והנפוצות של הבנייה מודרנית בשנים האחרונות.

בנייה מתועשת מתקשרת לבנייה ירוקה, בעיקר, בגלל עקרונות הבנייה המשותפים לשתי שיטות הבנייה.

בנייה מתועשת עושה שימוש בשיטות בנייה, שהינן מבוססות על טכנולוגיות מתקדמות. אילו שיטות המקצרות את משך העבודה בצורה ניכרת, בזמן שהוא כ-30% פחות זמן ממשך העבודה משיטות הבנייה הקונבנציונאליות.

אחד העקרונות הבסיסיים של שיטות הבנייה של בנייה מתועשת, הוא שחלקי המבנה מיוצרים מחוץ לאתרי הבנייה, עיקרון שמקצר באופן משמעותה את זמן הבנייה של כל מבנה.

במצב כזה, בא לידי ביטוי, חיסכון עצום בזמן ובכוח אדם. באתר הבנייה מסתובבים רק בעלי מקצוע המתמחים בתחומים הנדרשים באותו פרק הזמן של הבנייה, והם מפקחים על העבודות המתבצעות באותה העת באתר הבנייה.

בעיני יזמים וקבלנים, חיסכון בכוח אדם ובזמן יקר, המתורגמים בחיסכון רב בכסף, הופך לשיקול משמעותי בבחירה של בנייה מתועשת כשיטת בנייה מועדפת.

הקשר הגלוי בין בנייה מתועשת לבין בנייה ירוקה

עקרונותיה הבנייה של בנייה ירוקה, אינם מתייחסים רק לשיטות הבנייה עצמן, אלא לנושאים אחרים, כמו התייחסות לתכנון של מיקום המבנה העתידי, הבנייה עצמה, תפעול המבנה לאחר שיוקם, תכנון של מקורות אנרגיה וכיווני אוויר, חיבור לסביבה הגיאוגרפית ועוד. בין השאיפות החשובות של בנייה ירוקה, נמצא חיסכון באנרגיה, בחומרי גלם שונים ובמים. הקשר של בנייה מתועשת לבנייה ירוקה, הוא בהפעלה של שיטות בנייה שאינן פוגעות באיכות הסביבה, שעושות שימוש מועט, ולפעמים בכלל אינן משתמשות, באנרגית של חשמל, ולהימנע ככל שניתן, בשימוש בחומרי גלם אשר פוגעים באיכות הסביבה.

המצב שבו, מגיעים לאתר הבנייה, חלקים מוכנים של המבנה, קומות שלמות של קירות ורצפות מוכנים, שמתחברים אחד אל השני, מבלי שעבדו עליהם באתר הבנייה, הוא מצב אידיאלי עבור מי, שהמטרה העיקרית שלו, היא למנוע פגיעה באיכות הסביבה.

מהי התרומה של בנייה מתועשת לאיכות הסביבה

התרומה של בנייה מתועשת לשמירה על איכות הסביבה ניכרת בשלבי הבנייה השונים, אך גם לאחריה. בדומה לשאיפתה של הבנייה הירוקה, גם בנייה מתועשת מסייעת ביצירה של סביבת מגורים נוחה ובריאה, כשהיא במהלך תהליך הבנייה, אינה פוגעת באיכות הסביבה. בנייה מתועשת אשר אינה עושה שימוש בחומרי גלם המזיקים לאיכות הסביבה, משתמשת בעיקר, במשאבים טבעיים מתכלים.

בנייה מתועשת, פועלת לפי הנחיותיה של הבנייה הירוקה, ומשתמשת בחומרים ממוחזרים, הנחשבים לידידותיים לסביבה. המיעוט של פועלים בשטח של אתר הבנייה, מפחיתה באופן ניכר את הרעש הסביבתי. בנוסף, כשעיקר התהליך של בנייה מתועשת, נעשה במפעלים היכן שמיוצרים חלקי המבנה, ההיווצרות של פסולת בניין היא קטנה בהרבה לעומת תהליך בנייה של בנייה קונבנציונאלית.

בנייה מתועשת היא בנייה נקייה ונוחה לסביבה

בנייה מתועשת מושתתת על שימוש בטכנולוגיות מגוונות ויעילות, אשר מאפשרות יצירה של חלקי בניין מודולאריים. חלקים אלה מובאים מוכנים לאתר הבנייה, ואנשי מקצוע מנוסים מחברים אותם אחד אל השני. הם יוצרים בהתמדה ובמיומנות, בניינים גבוהים שיכולים להגיע לגובה רב.

חישבו, על החיסכון העצום בכוח אדם וזמן, כשמקימים בניינים בגובה של למעלה מ-15 קומות, כשחלקי המבנה מגיעים מוכנים לאתר הבנייה. החיסכון בולט במיוחד, כשמדובר בהקטנה משמעותית ברעש הסביבתי, בפסולת הבניין, בהפחתה ניכרת בשימוש בחומרי גלם שונים, ובשימוש בדלק או ביצירת מלט לבנייה.

אין ספק, שקיצור פרק זמן הבנייה, מסייע רבות לצמצום בפגיעה באיכות הסביבה, מפחית באופן ניכר את הסבל של השכנים, ומוריד באופן דרסטי את זיהום האוויר שהוא פועל יוצא ידוע של שיטות הבנייה הקונבנציונאליות המוכרות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131334 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131350 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132118 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131845 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/137000 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138251 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181700 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181565 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181430 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181495 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181661 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181505 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171634 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica