חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חפץ מעבר לתינוק

מאת: טומי רןהורות05/05/2013863 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל ילד חווה שלב בו הוא מתנגד ללכת למקומות שונים ללא חפץ יקר ואהוב לו. זה יכול להיות כל חפץ: בובה, חיתול בד, צעצוע כלשהו וכדומה. הורים רבים מוצאים עצמם בסיטואציות בהן הם יחפשו את אותו חפץ בכל הבית בלחץ ובהיסטריה עד אשר ימצאו את החפץ ויגרמו להרגעת ילדם. חפץ זה נקרא חפץ מעבר בעברית. באנגלית קוראים לו שמיכת ביטחון או חפץ נחמה.

חפץ מעבר לתינוק הינו בעל חשיבות גדולה ברמת ההתפתחות הריגשית והמנטלית עבור ילד. לשבעים אחוזים מן הילדים ישנו חפץ מעבר. תינוק שלא משתמש בחפץ מעבר, יש דרך אחרת להרגיע עצמו, כמו: התנדנדות קדימה ואחורה, מציצת אצבע ועוד.

משמעותו של חפץ זה הוא בסיוע שהוא מעניק לילד בפרידה מאימו. חפץ מעבר למעשה מסמל את אם התינוק כשאינה נמצאת עימו. חפץ מעבר מפחית את החרדה שהתינוק חש כאשר אימו אינה לידו. התינוק מתחיל להבין בגיל שנה כי אימו אינה חלק ממנו ועל כן הוא חש תיסכול וחשש. חפץ המעבר מסמל את האם וממלא את מקומה. על ידי מילוי מקומה, התינוק חש רגוע יותר ושליו. התינוק בעצם מעביר את תחושותיו מאימו לחפץ המעבר.

תינוק מאמץ חפץ מעבר בגילאים שבין ארבעה חודשים לשנה. בדרך כלל הוא ייפרד ממנו בגיל הגן. ילדים נקשרים לחפץ המעבר בכל מיני דרכים, כגון: הענקת שם לחפץ, מספרים לו סיפורים או חוויות, ממציאים עולם דמיוני שלם סביבו. עולם זה יתרום רבות להתפתחות הילד, לביטחון העצמי שלו, אופן ההתבטאות שלו, יצירתיות וכן לבריאותו הנפשית.  עולם זה מסייע להתפתחותו של הילד גם כאשר יגדל. לאנשים שאין עולם דימיוני כזה הם נוקשים יותר, קשה להם להזדהות עם אחרים ומקובעים יותר מאחרים.

חשוב לתת לילד חפץ שעושה לו טוב, מקל עליו, מעצים ומצד שני, לא סתם לדחוף לו חפץ אליו הוא לא מתחבר. בדיוק כפי שיש הורים שמעניקים לילדם שרשרת ענברים לתינוק שמסייעת לגדילת השיניים ומפחיתה כאב. יש ילדים שמתחברים אליה ויש כאלו שלא. ועל כן, אסור להתייחס לאופנות שונות אלא להתייחס לילד ולצרכיו, לחיבור שלו עם החפץ ולא לדחוף לו כל יציאה לגן לפני שביקש אותו. אם לא ביקש – כנראה שהתינוק לא זקוק לו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טומי רן

מאת: טומי רןאבטחת הבית08/12/131431 צפיות
שריפה היא ללא ספק אחד מהאיומים המלווים את חיינו. כיום, בעידן המודרני בו אנו חיים, תקלה מסוימת במכשיר חשמלי או מערכת טכנולוגית, עלולה להוביל לקצר חשמלי שבחלק מהמקרים יוביל להתלקחות של שריפה אשר תכלה כל מה שעומד בדרכה.

מאת: טומי רןראיית חשבון13/11/131404 צפיות
יש כמות גדולה של רואי חשבון בעיר הגדולה ולכן גם מלאכת הבחירה אינה פשוטה. מאמר זה יעזור לקוראים לאתר בחוכמה את אותו רואה חשבון בתל אביב המתאים לצרכים שלהם.

מאת: טומי רןדיני משפחה28/10/131164 צפיות
ירושה משמעותה העברת נכסים ורכוש של אדם לאחר מותו לקרוביו על פי קביעתו או על פי החוק במידה ולא נכתבה ירושה. מחלוקות רבות יכולות להתרחש בעת חלוקת ירושה ולכן מומלץ לפנות למומחה ולהתייעץ עם עורך דין ירושה. מחלוקות בנושא ירושה מביאות משפחות פעמים רבות להגיע עד לערכאות משפטיות, דבר המביא לפילוגים ונתק בין בני משפחה וחבל מאוד להגיע לכך.

מאת: טומי רןדיני תעבורה20/10/131245 צפיות
בשנים האחרונות כמות תאונות הדרכים הולכת וגדלה. לצערינו ישנם יותר פצועים והרוגים ולמרות התייחסות הממשלה לנושא, התופעה לצערינו איננה מתכווצת. חלק בלתי נפרד מנושא זה הוא לשמור על החוקים, לנהוג בצורה זהירה ובטוחה מחד ומאידך, למגר את התופעה באמצעות חקיקה נרחבת, עונשים משמעותיים והחמרת הענישה על עבירות מסויימות.

מאת: טומי רןבתי מלון08/10/132100 צפיות
בשנים האחרונות יותר ויותר אירועים הקשורים בשבת חתן לבר מצווה או לחתונה מועברים לבתי הארחה לשבת חתן בית הארחה או מלונות לשבת חתן – ממש כאלו המייעדים עצמם לאירועים מסוג זה ומוכנים לאירועים מיוחדים אלו.

מאת: טומי רןהלוואות07/10/131268 צפיות
שיטת הליסינג המשמשת בעיקר את ענף הרכב, הייתה נפוצה לאורך שנים אך ורק בקרב חברות ועסקים אשר היו משדרגות את רכבי עובדיהם בתדירות רבה. כיום, שיטת ליסינג מימוני מאפשרת לכל משק בית בישראל ליהנות מיתרונות השיטה, ובעיקר ליהנות מרכב חדש (מהניילונים) גם מבלי להעמיד הון עצמי ראשוני לצורך רכישת הרכב.

מאת: טומי רןדיאטה01/10/131493 צפיות
היא החלה את דרכה בארה"ב ולאחר הצלחה מסחררת עשתה עליה גם לישראל. עושים אותה על ידי נטילת כדורי פטל שהוכח במחקרים רפואיים כי הם מסייעים לתהליך ההרזיה. קבלו את דיאטת הפטל! מה שאחראי על האפקט שלה הוא רכיב הנקרא פטל קטון המצוי בריכוז מאוד גבוה בפטל אדום.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214009 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204593 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204639 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201457 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201446 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201490 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica