חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משפחתון לילד – כיצד לבחור משפחתון

מאת: משה חי כסיףהורות13/06/2013925 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הורים רבים מתלבטים באשר לסוג הטיפול שאותו יקבלו הילדים שלהם, בזמן שהם עצמם יהיו בעבודה. ההתלבטות היא בדרך כלל בין משפחתונים לפעוטונים, כאשר לעיתים קרובות ישנם הבדלי מחירים מסוימים בין שתי המסגרות הללו. ההעדפה של רוב ההורים היא, ברוב המקרים, להשאיר את הילדים שלהם במשפחתון.

למה משפחתון ולא מסגרת אחרת

היתרונות שבהשארת הילד במסגרת איכותית זו גדולים מאד. היתרון הראשון הוא התקופה הארוכה שבה יכול הילד להישאר במסגרת קבועה, עם מטפלים קבועים. הסיבה לכך פשוטה – במשפחתון יכולים לשהות ילדים בטווח גילאים רחב הרבה יותר מזה המקובל בפעוטונים או גני ילדים. כיון שכך, אין מניעה להשאיר ילד במשפחתון שנתיים ויותר מבלי לגרום לו עגמת נפש כתוצאה מהחלפת מסגרת.

היתרון השני הוא שעות הפעילות. אמנם ברוב המקרים ההורה המטפל בילד דואג לעבוד במשמרות קבועות ובשעות קבועות, אבל לא תמיד מתאפשר לו להגיע בזמן ולעיתים יש מחויבויות חשובות מאד בעבודה. אחד היתרונות הגדולים במשפחתונים היא העובדה שניתן, בהסכמת המטפלים, להשאיר את הילד שעות ארוכות יחסית, בביטחון מלא. בגני ילדים או פעוטונים, ההתייחסות להורים מאחרים איננה חיובית, שלא לדבר על העובדה שהילד מרגיש עזוב ולחוץ.

היתרון השלישי הוא רק יחסי. בגני הילדים כמו בפעוטונים ובמשפחתונים מועסקים אנשי ונשות מקצוע ותיקים ומיומנים. ברוב המקרים, מי שעוסקים בתחום מגיעים אליו בגלל אהבתם לילדים. זאת הסיבה שבכל מקום הילד שלכם ירגיש טוב. ההבדל העיקרי הוא במהות הקשר בין הילד למטפלות. כיון שהילדים שוהים במשפחתון תקופה ארוכה יחסית, נוצר קשר טוב מאד בין הילד למטפלים.

יתרון חשוב מאד שלא תמיד שמים אליו לב הוא אפוי הציוד וההתאמה שלו לטיפול בילדים. במרבית המקרים, המשפחתונים ערוכים טוב יותר מבחינת הציוד. הסיבה פשוטה – בכל רגע נתון יש שם ילדים בגילאים שונים, כך שתמיד יהיו במקום פריטים כמו מיטות תינוק או עגלול. לחץ כאן לפרטים נוספים.

אמות המיידה לבחירת משפחתון ראוי

אז איך בכל זאת בוחרים משפחתון? התשובה לשאלה הזאת איננה חד משמעית, אבל יש כמה דברים שחשוב לשים עליהם דגש:

הראשון – המרחק של המשפחתון מהבית. נכון אמנם שבעידן המודרני חשיבות הנושא יורדת, אבל עדיין חשוב שהמשפחתון לא יהיה רחוק מדיי. במקרים חשובים ניתן להגיע לשם במהירות או לקחת אצת הילד במהירות הביתה,כשצריך.

השני – המלצות. כן, ככל שמסתובבים ומחפשים אמות מידה אובייקטיביות כביכול, אין תחליף להמלצה של אם שהילד שלה היה במשפחתון האמור או של חברים ששמעו מחברים על משפחתון ראוי. בכל המקרים כמעט ההמלצה אכן מוצדקת. ככל שההמלצות על מקום כזה רבות יותר, כך גדלה הסבירות שהן אכן אמיתיות.

אמת מידה שלישית היא עלות השהייה של הילד במקום, יחסית לשעות ולשירותים שניתנים בו. במרבית המקרים ניתן להגיע להסכמה בנושא.

דברים שצריך לדעת

גם אחרי שבחרתם את המקום לילד שלגם, כדאי מאד לנקוט אמצעי אחד נוסף – ביקור פתע  במקום, ללא תיאום מראש בשעות העבודה. התובנות שתוכלו לקבל מביקור כזה הן מצוינות – החל מההיגיינה הכללית במקום, דרך מצב הילדים ועד למזון שהם מקבלים. תיאום מראש מאפשר לבעלי המקום "לביים" מצב נתון.

רצוי לבקר יותר מפעם אחת ולא לשפוט על פי מראה עיניים מביקור אחד. ראשית, כדאי תמיד לתת קרדיט לאנשים. שנית, מצב בעייתי עשוי לקרות פעם אחת. הבעיה מתחילה אם הוא חוזר על עצמו.

רצוי ואפילו חובה לבדוק אם המקום פועל ברישיון. הדבר נוגע ישירות לבטיחותם ובטחונם של הילדים היקרים שלכם. ההמלצה החד משמעית היא שלא לרשום ילד למשפחתון שאין לו האישורים המתאימים.

בברכת בריאות והצלחה

משה כסיף

 



תגיות המאמר: לחץ כאן לפרטים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בתקווה שעזרתי, ולו במעט

משה חי כסיף

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה חי כסיף

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213984 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204569 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204612 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201450 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201439 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201483 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201618 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica