חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נעליים אדומות- על תבניות תוכן חזותיות

מאת: נורית שניציור17/06/20131499 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני רוצה לספר לכם בפשטות על הפנימיות של הציירת כמרחב.

להדגים באמצעות מגפיים אדומות יצירה של מיתוס פרטי במרחב יצירתי וחדירתו לאמנות חזותית.

להראות את הדרך בה החפץ מתמיר עצמו בתהליך היצירה ממציאות יומיומית לנשא של תוכן וסמבול באמנות.

והיום אדבר על חפץ בתוך המרחב היצירתי שלי: נעלים אדומות

מרחב יצירתי אינו מרחב בין אישי קיומי מלא באוויר ואינו מרחב כמו ים מלא במים, זהו מרחב בתודעה שהחומר המפריד בו בין החפצים גורם להם להתמלא ולשנות צורה ומשמעות. ולכן כל החפצים שם מסמלים את עצמם וגם בו זמנית מסמלים עוד דברים שנטענו בהם. ממש כמו שבטריות משחררות כוח הנעה חשמלי כך החפצים במרחב היצירתי משחררים תוכן ומשמעות הגורמים לנו להרגיש ולחוש.

אם לדבר במשל. החוויה של המרחב הפנימי שלי, היוצרת, היא כמו חוויה של אדם קונקרטי החי בביתו.

ההבדל הוא שהבית  במרחב היצירתי שלי הוא משל. ועל פי אותו משל, אם אני ממשיכה ברצף אסוציאטיבי, התודעה שלי יודעת שהיא בבית בשר ודם, מוקפת בגוף בשר ודם שצורתו אדם. אישה במקרה זה

אישה בעלת זכרון של כרונולוגיה, כי יש לה תאריך לידה וברצף הזמן הצטברו בתוך המרחב המון זכרונות של אירועים ושל חפצים. הזכרונות הם בעלי צורה. ואפשר לדמות את המרחב בו הם פזורים למחסן. מחסן הדימויים במרחב היצירתי הוא החומר ביד היוצרת. וכל פריט מיוחס לאיזה שהו תוכן.

כך קורה שבנקודה בזמן, ילדה מקיבוץ שומעת סיפור אירופאי על רקדנית וחייל ומה שנותר בזכרונה הן הנעליים האדומות של הרקדנית . אתם מכירים את הסיפור הזה? הרקדנית שלא יכלה לחדול מלרקוד עד שכרתו את רגליה.

כך קורה שסיפור אירופאי שכזה מתחבר לסיפור ארצישראלי, קיבוצי, של פניה ברגשטיין ומוליד בסופו של דבר פרט בתוך ציור שמן בתל אביב בשנת  2013.

.כשאני עולה על הבמה במרחב הפנימי שלי עם חפצים, דימויים מהזכרון שלי, כל חפץ נושא בחובו תכנים

:והמוסיקה על הבמה שלי היא רצף אסוציאציות כזה

לפני הרבה שנים הייתה ילדה קטנה שרצתה להיות רקדנית.

. (................................................ ..).זה הזמן שעבר עובר ויעבור

ויום אחד נקרו בדרכה נעליים אדומות.

נעלה אחת, נעלה עוד אחת ורגליה החלו לרקוד.

אתם מכירים את המצב הזה שהרגליים רוקדות והראש קר ומנותק?

אז אני זוכרת עוד סיפור על נעליים.

סיפור של פנייה ברגשטיין  אותו הקריאו לילדים בבית הילדים בקיבוץ.

בסיפור ההוא, לנעל אחת קראו מינה ולנעל השנייה קראו אולה.

וכשהילדה עפה בשמים באולה מינה נפנפה לה מלמטה

וכשהילדה שטה בים בתוך מינה אולה הצלה על ראשה.

מינה ואולה לא היו אדומות כי בקיבוץ בחורף חילקו רק מגפיים שחורות

.אז מזל שאני יודעת לצייר וחלום התגשם

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201405837491749&set=a.10201405836931735.1073741826.1348934719&type=1&theater

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

NURIT SHANY

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נורית שני

מאת: נורית שניאמנות פלסטית19/06/132226 צפיות
על חופש הביטוי- על דימויים הנקברים בתוכנו כתל ארכאולוגי וירטואלי -על זכויות יוצרים. על הרשות לדלות אסוציאציות חופשיות בזמן יצירה בעולם גדוש ומוצף דימויים ועל הרפרנס הבלתי אפשרי לתיעוד.

מאת: נורית שניציור18/06/131493 צפיות
המאמר משווה קומפוזיציה ציורית לרשת חברתית. אני טוענת שציור הוא ארגון מרחבי של תכנים היוצרים סצנה מתוך סיפור אישי שלי , הציירת. ואני מראה איך אפשר לראותו כצומת מפגש של סיפורים בה משתתפים הצופים היכולים ליצור תימון (ויזואליזציה) וסיפור אישי.

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/132235 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/132351 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאמרים נוספים בנושא ציור

מאת: amirdadon90ציור19/07/163173 צפיות
השאיפה של כל אומן ואמן שמייצרים ציורים היא להגיע לתערוכה שתציג את היצירות שלו. הרי תערוכה נועדה להציג את האומנות, ליהנות מן האומנות של אותו אומן.

מאת: אביב יועציםציור15/12/152653 צפיות
תחום קישוטי הקיר לבית משתנה ומתקדם כל הזמן. בדור מקימי המדינה, שלטו תמונות בני המשפחה או אתרים חשובים ליהדות, לדת ולמשפחה. בדור שאחרי, החלו תמונות לעטר את קירות הבית והסלון. ציורים שונים, פרחים, קצת נופים ועדיין – הרבה זוגיות ומשפחתיות. בשנים האחרונות, עם התפתחות תחום פיתוח התמונות, השתלטו תמונות נופים מרהיבות שצילמו אנשים מטיולים בעולם ואשר הפכו לקישוטי קיר ענקים וממוסגרים. וכיום? כיום הגיע תור הזהב של ציורי קיר מרהיבים שמקשטים את קירות הבית, ונראה שאת הטרנד העיצובי הנפלא הזה אי אפשר לעצור...

מאת: דניאל seoציור08/08/152855 צפיות
פנקסי חשבוניות הינם אמצעי לתיעוד עסקאות שונות מתן שירותים שונים רכישות ומכירות, פנקסי חשבוניות חשובים מאד ובמיוחד לדיווח למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי וחשוב מאד שברשותו של כל עצמאי, פרילנס, עוסק פטור, עוסק מורשה, בעל עסק או חברה יחזיק עמו פנקסי חשבוניות.

מאת: רוי ורלציור07/05/152611 צפיות
It is easier to earn money online now than it was in the past because more and more people are doing business online. Now that people are comfortable with online transactions, you can join those making money through the Internet. The tips will put you start off on your journey successfully.

מאת: רוי ורלציור13/02/153260 צפיות
Marketing through a mobile services is one of the most modern ways to market your goods. Read on how mobile marketing campaigns that are easy and effective. Do not pester your customers. Always ensure that what you're messaging them about is relevant and important.

מאת: מירה לויציור11/09/143188 צפיות
דברים בעקבות תערוכתו של שלמה כץ במוזיאון רמלה

מאת: דודישציור01/09/148551 צפיות
כבר כמעט 25 שנים שמשפחת סימפסון מתגוררת בפרבר אמריקאי בדיוני שנקרא ספרינגפילד. הומר עדיין עובד בתחנת הכוח הגרעינית, מארג' היא עדיין עקרת בית נואשת ובארט עדיין בן עשר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica