חפש מאמרים:
שלום אורח
14.07.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם ציור יחיד מייצג צומת תוכן ברשת חברתית?

מאת: נורית שניציור18/06/20131138 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני רוצה ליצור אירוע בו נגלה יחדיו טפח מרשת תוכן המתקיימת כל העת בנינו.

רשת תוכן קיימת גם כשאנחנו נפגשים וגם כשלא, היא מתקיימת כשאנחנו מגיבים זה על זה ברשת חברתית או כשאנחנו דוממים. הרשת החברתית הוירטואלית חושפת לעיתים טפח מרשת התכנים הקושרת בנינו. לתכנים האלה יש עצמה המשפיעה רבות על הבחירות שלנו ובעבר התחבאו במסתורין של המיתוס הקרמתי.

התכנים שבתוכנו הם אלה הגורמים לנו לפעולה או לתנועה ממקום למקום כי הם יוצרים זיקות ביננו לבין העולם.

יש תכנים המסודרים במרחב רציונאלי והרציונאל שלנו פועל באמצעות מילים. יש תכנים המסודרים במרחב לא רציונאלי ומבוטאים בדימויים. דימוי "חופר" תחת קרום המילים הרציונאלי. מתחת לפני השטח הרציונאלי נוצרים הקשרים חבויים להם אנחנו קוראים אסוציאציה.

דעתי ההקשרים האסוציאטיביים האלה נובעים מחוקי ארגון מרחבי: קרבה, מרחק, מעל, מתחת, מאחורי, לפני. ותכונה משותפת.

לכן אני רואה ציור כסוג של מעבדה המאפשרת תרגול מודעות של תכנים שחלקם אינם רציונאליים וחלקם עולים לתודעה רק בזמן עיון. גם האמנית וגם הצופה יכולים להתאמן במעבדה הזו.

עבור האמנית תרגול הארגון מתרחש בזמן התעצבות הקומפוזיציה כצורת תוכן המרכבת מחלקיקי תוכן קטנים.

כשאני מנסחת זאת כך עכשיו, אני שוברת את היחס המקובל אל ציור כאל חפץ אסטתי ואני מזמינה אתכם לחוות את הציור כקפסולת תוכן מרחבית המעוררת פעולה בין חלקיו לבין חלקים בנפשינו באמצעות האסתטיקה. קפסולת תוכן משפיעה ומושפעת.

איך בדיוק?

דוגמא חיה עבורנו לקומפוזיציה יכולה להיות רשת חברתית.

בימינו רובינו מקבלים אפשרות להשפיע בצורה יצירתית על רשת חברתית. הפעילות הזו מזכירה לי אירוע אילתור ענק בו כל אחד מאיתנו הוא חלקיק. ואולם כבר יש חברות האוספות את המידע בו נטלנו חלק ויוצרות תמונה מערכתית לפעולות היומיום בהן לקחנו חלק. התמונה הגדולה נמצאת בשימוש מעצבי דעה, פרסומאים, חברות המעוניינות להשפיע, מפלגות. הפעולות של אירגונים כאלה מושפעות ממכלול תנועת הרשת. אנחנו מעורבים במשחק הגדול והמודרני של הרשת החברתית, שהיא מארג דינאמי של תוכן, בו אנשים בעלי עניין משחקים משחק מודרני מעצב חיים. זהו מרחב מלא מסתורין המתפתח בימינו ועוצמתו רבה בתחום האישי, החברתי, חלופות ידע והשפה הפוליטית.

אדם פרטי מתקשה לעיתים להבחין בחלקים ברשת המעצבים את דעתו, כי יש הרגשה של חופש אינטואיטיבי, של בחירה חופשית, למעשה אנחנו נחשפים לכמות ידע אדירה והתכנים שלנו נמצאים בדיאלוג עם המידע הזה גם לאחר כיבוי המחשב.

זה כוחו של דימוי. שהוא מלווה אותנו לאחר שנחשפנו אליו כחתום במרחב הפנימי שלנו.

זו טבעה של השפעה, שהיא הדדית לכל הכיוונים.

אני מחפשת את הרשת הזו, את רשת התכנים המקיפה אותנו, לא רק ברשת אלא גם בחיי היומיום וגם בהתנהגות שלנו.

ביומיום, כמו ברשת, מתרחשים המון אירועים בו זמנית. איננו מיחסים לאירועים האלה חשיבות מיוחדת ובדרך כלל איננו זוכרים אותם רק לפעמים צירוף מסוים הופך אירוע לרב  משמעות.

למה?

כי משהו ביחסים בין תכנים פנימיים שלנו לבין תכנים המשתקפים באירוע פוקח לנו את החושים.

למשל, אדם שבילדותו אחיו התאבד בקפיצה, לא ישכח אירוע בו ראה איש זר קופץ מגג ליד בית הקפה השכונתי. לעיתים יישא את הזיכרון בהיחבא ולעיתים יצא לעזור למשפחה הניזוקה. זו הדרך בה אירועי גורל אנושיים, שזורי תוכן מסתורי, מעוררים בנו פעולה ועמדה ביחס לאירועי חיים ולמקום במרחב בו אנו בוחרים להיות.

זו הצורה בה ה"קרמה" שוזרת את רשת הסיפורים רוחשי התוכן בנינו.

קומפוזיציה של ציור פועלת בתוך אותה תבנית חוקים.

אלא שכאן התכנים פועלים באמצעות דימויים נייחים. דימויים מצוירים הם מקובעים ואינם יכולים לקפוץ החוצה ולשנות מיקום. מגבלת התנועה מצמצמת את הדימוי המציאותי לסימבול של צורות דומות לו ומדגישה את חשיבות צירי המרחב המצויר, גובה רוחב ועומק.

כאשר אני מציבה על הבד כמה אלמנטים דימויים, מיקומם קובע את משמעות התוכן שהם מסמלים ואת יחסי התוכן שיהיו אחר כך אבני בניין לסיפור. הסיפור הוא צורה לבטא זמן, מימד שאינו נתפס בציור כמו שהוא במרחב המציאות שלנו.

לדוגמא אם אני לוקחת דימוי של להקת 'משינה', (ראה ציור בקישור למטה) אנשים מבוגרים המתחפשים לאנשים צעירים וגם בלילה מופיעים במשקפי שמש כתחפושת. זמרים, שכאשר לא שומעים אותם, כיוון שציור הוא דומם מהווייתו, הם נראים קצת כמו תלמידי ישיבה, אם אני מציבה אותם מעל דמות הנושא בציור, נערה במגפיים אדומים והם נמצאים מעליה, מיד, מעצם מיקומם הם יכולים להקשר באסוציאציה לכל מה שמעל (ענן, אלוהים, מלאכים, האח הגדול ועוד כיד דמיונכם הפורה). המיקום מאפשר צומת-רשת האוצר תוכן מסוים ודוחה תכנים אחרים וכך נוצר בנינו האמנית והצופה, תחום שיתוף שבו כל אחד מאיתנו יוצר תימון (ויזואליזציה) אישית עבור תחום תוכן אחד.

לכן אני רואה קומפוזיציה ציורית כתרגול של האמן ושל הצופה בארגון מרחב. יש לה צירי רוחב, ימין ושמאל על פני הקנבס ויש בה כיווני עומק. היא מציעה למתבונן להתאמן ביצירת סיפור והבנת חלקו במרחב בו מימד הזמן ומימד העומק מעוותים ביחס למציאות עיוות מימדי שהמדיה אוכפת על הצורות.

למרות שציור הוא נייח אפשר להתייחס אליו כאל מרחב תוכן ולא כאל חפץ לקישוט ולחפש וגם למצוא בו את מימד הזמן, את הסיפור. אפשר למצוא בו את הואריאציות האנושיות שכולנו מייצגים ברשת יצירתית בהיותינו חלקיק היוצר שלם. הציור מבקש מהאמנית ליצור דוגמית למכלול בכדי שהצופים ייצרו את הסיפור שלהם מנקודת מבט חיצונית.

לכן הציור הוא רמז לנקודה עלפני רשת של תוכן.  ולפי אותם חוקים הסיפור שלנו מעשיר ומשפיע על הציור ומטעין אותו

ולרשת התוכן הנוצרת מכלל הסיפורים שלנו אני קוראת ONEMINDE

וזו שמה של תערוכה אותה אני יוצרת בימים אלה מציור ועוד ציור המחכים לסיפור ועוד סיפור שלכם שישפיע עליה.

Nurit Shany, Red Shoes, oil on canvas 85X100cm

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201405837931760&set=a.10201405836931735.1073741826.1348934719&type=3&theater

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

NURIT SHANY

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נורית שני

מאת: נורית שניאמנות פלסטית19/06/131344 צפיות
על חופש הביטוי- על דימויים הנקברים בתוכנו כתל ארכאולוגי וירטואלי -על זכויות יוצרים. על הרשות לדלות אסוציאציות חופשיות בזמן יצירה בעולם גדוש ומוצף דימויים ועל הרפרנס הבלתי אפשרי לתיעוד.

מאת: נורית שניציור17/06/131119 צפיות
המאמר מדגים תהליך יצירה. מדגים באמצעות מגפיים אדומות יצירת מיתוס פרטי במרחב יצירתי וחדירתו לאמנות חזותית. הדרך בה החפץ מתמיר עצמו בתהליך היצירה ממציאות יומיומית לנשא של תוכן וסימבול באמנות. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201405837491749&set=a.10201405836931735.1073741826.1348934719&type=1&theater

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/131380 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/131393 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאמרים נוספים בנושא ציור

מאת: amirdadon90ציור19/07/162090 צפיות
השאיפה של כל אומן ואמן שמייצרים ציורים היא להגיע לתערוכה שתציג את היצירות שלו. הרי תערוכה נועדה להציג את האומנות, ליהנות מן האומנות של אותו אומן.

מאת: אביב יועציםציור15/12/151739 צפיות
תחום קישוטי הקיר לבית משתנה ומתקדם כל הזמן. בדור מקימי המדינה, שלטו תמונות בני המשפחה או אתרים חשובים ליהדות, לדת ולמשפחה. בדור שאחרי, החלו תמונות לעטר את קירות הבית והסלון. ציורים שונים, פרחים, קצת נופים ועדיין – הרבה זוגיות ומשפחתיות. בשנים האחרונות, עם התפתחות תחום פיתוח התמונות, השתלטו תמונות נופים מרהיבות שצילמו אנשים מטיולים בעולם ואשר הפכו לקישוטי קיר ענקים וממוסגרים. וכיום? כיום הגיע תור הזהב של ציורי קיר מרהיבים שמקשטים את קירות הבית, ונראה שאת הטרנד העיצובי הנפלא הזה אי אפשר לעצור...

מאת: דניאל seoציור08/08/151978 צפיות
פנקסי חשבוניות הינם אמצעי לתיעוד עסקאות שונות מתן שירותים שונים רכישות ומכירות, פנקסי חשבוניות חשובים מאד ובמיוחד לדיווח למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי וחשוב מאד שברשותו של כל עצמאי, פרילנס, עוסק פטור, עוסק מורשה, בעל עסק או חברה יחזיק עמו פנקסי חשבוניות.

מאת: רוי ורלציור07/05/151671 צפיות
It is easier to earn money online now than it was in the past because more and more people are doing business online. Now that people are comfortable with online transactions, you can join those making money through the Internet. The tips will put you start off on your journey successfully.

מאת: רוי ורלציור13/02/152330 צפיות
Marketing through a mobile services is one of the most modern ways to market your goods. Read on how mobile marketing campaigns that are easy and effective. Do not pester your customers. Always ensure that what you're messaging them about is relevant and important.

מאת: מירה לויציור11/09/142320 צפיות
דברים בעקבות תערוכתו של שלמה כץ במוזיאון רמלה

מאת: דודישציור01/09/144751 צפיות
כבר כמעט 25 שנים שמשפחת סימפסון מתגוררת בפרבר אמריקאי בדיוני שנקרא ספרינגפילד. הומר עדיין עובד בתחנת הכוח הגרעינית, מארג' היא עדיין עקרת בית נואשת ובארט עדיין בן עשר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica