חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בנייה מתועשת

מאת: ורד טויןבית חכם18/06/2013967 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיצד מתבצע תכנון התהליך של בנייה מתועשת

בנייה מתועשת - השיטה המובילה בתחום הבנייה

ענף הבנייה הינו אחד מהתחומים החשובים בפיתוח של ערים בכל העולם.

ניתן לבחון את רמת הפיתוח והקידמה של מדינות רבות בעולם, לפי שיטות הבנייה שעושים בהן שימוש באותן המדינות.

כמו מדינות רבות במערב, גם בישראל יזמים וקבלנים רבים עברו לשיטת הבנייה של בנייה מתועשת, שיטת בנייה שהוכיחה את יעילותה וכדאיותה מאז שהומצאה.

בנייה מתועשת מאד מבוקשת בקרב קבלנים ויזמים, הרואים בשיטה זו, שיטת בנייה מתקדמת מבחינה טכנולוגית, ומשתלמת מבחינה כלכלית.

בנייה מתועשת מאפשרת ליזמים לבצע את פרויקט הבנייה, בפרק זמן קצר יחסית לפרקי הזמן שלוקח להקים בניין בשיטת בנייה קונבנציונאלית.

בנייה מתועשת עושה שימוש רב בשיטת הבנייה המודולארית, המאפשרת לייצר מודולים שלמים של המבנה במפעלים שהוקמו למטרה זו.

כיצד מתכננים בנייה מודרנית ויעילה

בנייה מתועשת היא למעשה בנייה מודולארית מודרנית ויעילה, המתבצעת לפי שלבים שתוכננו מראש ע"י מהנדסים ואדריכלים מוסמכים ומומחים לשיטת בנייה זו.

בניגוד לתהליך הבנייה המוכר של הבנייה הקונבנציונאלית, פעולות הבנייה המתבצעות בשיטה של בנייה מתועשת מן מועטות לעומת השיטה הקונבנציונאלית. מרזות של פיגומים, שעליהם עשרות פועלים המעבירים מיד ליד לבנות בנייה, בנייה אינם קיימים.

שיטת הבנייה של בנייה מתועשת מתאימה ליעדים שונים. היא נועדה להקמתם של, בניינים משותפים, בנייני משרדים, מפעלים, מבנים למגורים זמניים, ועוד. זאת שיטת בנייה ידידותית לסביבה. היא חוסכת שימוש בחומרי גלם מתכלים ויקרים, ומאפשרות להשתמש בחומרים איכותיים וממוחזרים. בנייה מתועשת זאת שיטת בנייה המזוהה ביותר עם הבנייה הירוקה.

כיצד מתכננים את תהליך הבנייה לפי יעדי המבנים

תכנון תהליך הבנייה של בנייה מתועשת מתייחס בעיקר, ליעדיו של המבנה.

יעדו של המבנה, יקבע את תכנון וסטרטגיית הבנייה. זה יכול להיות מבנה שישמש כמבנה תעשייה, בניין מגורים רב קומתי, או בניין משרדים או כדומה. על האדריכלים העוסקים בפרויקט הבנייה, מוטלת האחריות להחליט על תכנון השלבים השונים של תהליך הבנייה בהתאם ליעדיו.

תכנון תהליך הבנייה יתייחס לנושאים שונים. מיקומו של המבנה, גודל השטח שעליו ניתן יהיה להקים את המבנה, הוא אחד מהנושאים החשובים ביותר. גורמים נוספים הנלקחים בחשבון בעת תכנון תהליך הבנייה, הוא יעדו של המבנה. כמות האנשים שיצטרכו לגור או לעבוד בו, נושא הלוגיסטיקה, היכן יאפסנו את חומרי הבנייה, כמה אנשים יעסקו בבנייה עצמה ועוד.

אחד מהנושאים המלחיצים כל יזם או קבלן בניין, הוא תאריך היעד של מסירת הפרויקט.

גם היזמים וגם הקבלנים, מחויבים לפי חוזי הרכישה, למסור את הפרויקטים המוכנים עד מועד מסוים. על מנת לא לשלם קנסות במקרה של אי עמידה בלוח הזמנים, קבלנים רבים מעדיפים לעבוד בשיטת הבנייה של בנייה מתועשת, המאפשרת להם, לסיים את פרויקט הבנייה, לעיתים קרובות, לפני המועד הנקוב בחוזי המכירה.

הקשר ההדוק בין בנייה מתועשת לבין בנייה ירוקה

כשמדברים על תכנון תהליך של בנייה מתועשת, קשה שלא לחשוב על הקשר בין בנייה מתועשת לבין בנייה ירוקה.

אחד מעקרונותיה החשובים של בנייה ירוקה, הוא ניצול מקסימאלי של חומרי גלם איכותיים כדי למנוע פגיעה באיכות הסביבה. את זאת ניתן להשים ע"י שיטת הבנייה של הבנייה המתועשת.

מכיוון, שהמודולים שעליהם מושתתת הבנייה המתועשת, נוצרים במפעלים מיוחדים, כמויות פסולת הבניין ורמת הרעש באתרי בנייה, יורדים באופן דרסטי בשנים האחרונות.

המודולים המגיעים מוכנים להמשך תהליך הבנייה, והכמות המופחתת של פועלי בניין בשטח, מקטינים באופן משמעותי, ייצור של פסולת בניין והקטנה משמעותית ברעש הבלתי פוסק והמטריד, שיוצרים עשרות פועלים בעת בנייה, ומשאיות לייצור מלט, שהיו יוצרות את המלט לבניין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131334 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131350 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132118 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131845 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/137000 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138251 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181700 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181564 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181430 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181495 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181661 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181505 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171634 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica